  • 21. Data: 2021-09-17 12:53:44
    Temat: Re: Odczyt zdalny licznika prądu
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W czwartek, 16.09.2021 o 04:54, Arnold Ziffel napisał:

    > Fototranzystor, tylko założyć tak, żeby łapał górną diodę (dolna jest do
    > mocy biernej). Do fototranzystora kabelki, a do kabelków jakieś ustrojstwo
    > z brzęczykiem i niech pika w mieszkaniu. Po pikaniu autor oszacuje
    > chwilowy pobór mocy. Jeśli dobrze liczę (ze względu na porę mogę liczyć
    > źle), to 1 kW da piknięcie co 2.4 sekundy, 2 kW co 1.2 sekundy, a
    > piknięcie co sekundę będzie przy poborze 2.4 kW.

    Druciarstwo. Kosztujący 109 zł iNode Energy Meter zlicza to
    wszystko automagicznie i przesyła przez bluetooth do komputera,
    albo na smartfon.

  • 22. Data: 2021-09-17 13:06:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 17 Sep 2021 12:53:44 +0200, Collie wrote:

    > Druciarstwo.

    My lubimy druciarstwo :-)

    > Kosztujący 109 zł iNode Energy Meter zlicza to
    > wszystko automagicznie i przesyła przez bluetooth do komputera,
    > albo na smartfon.

    Masz na mysli cos takiego?
    https://botland.com.pl/inode-czujniki-i-moduly-bluet
    ooth-android/9930-inode-energy-meter-monitor-zuzycia
    -energii-magnetometr.html

    ciekawe faktycznie.

    J.

  • 23. Data: 2021-09-17 13:23:19
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W piątek, 17.09.2021 o 13:06, J.F napisał:

    > Masz na mysli cos takiego?
    > https://botland.com.pl/inode-czujniki-i-moduly-bluet
    ooth-android/9930-inode-energy-meter-monitor-zuzycia
    -energii-magnetometr.html

    > ciekawe faktycznie.

    Tak. I tam taniej, bo na stronie inode.pl kosztuje 109 zł,
    a na Alledrogo - 129 zł.

  • 24. Data: 2021-09-17 15:55:11
    Od: ptoki <s...@g...com>

    piątek, 17 września 2021 o 02:32:54 UTC-5 SW3 napisał(a):
    > Z mikroweli ma ciepłe żarcie, ze wzmacniacza w trybie standby nie ma nic
    > poza nieco podgrzanym powietrzem (średnio przydatne zwłaszcza w lecie).
    > Równie dobrze można zasugerować zaprzestanie kąpieli jeśli komuś nie
    > pasuje cieknący kran.

    A cos na temat?
    Poszukaj wczesniej o co chodzi z mikrowela i dlaczego sie pojawil wzmacniacz.

  • 25. Data: 2021-09-17 16:18:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 16 Sep 2021 09:07:00 +0200, Mateusz Bogusz wrote:

    > Właśnie o to mi chodzi, bo spisując ostatnio licznik zauważyłem że gdy
    > nikogo nie ma w domu i nic "nie jest" włączone to mam stały pobór ~250W.
    > Od razu wyjaśnię, że tak jak sam napisałeś wiele rzeczy pewnie jest w
    > trybie stand-by - lodówka, zamrażalka, telewizor, rzutnik,
    > głośniki...ale nie sądziłem że to wszystko może tyle wychodzić
    > sumarycznie. Muszę sprawdzić, bo aż zdziwiony jestem.

    Ja troche tez.

    Srednia lodowka ma agregat o mocy 100-150W, ale przeciez nie pracuje
    ciagle. Wiec powiedzmy 50W by mnie nie zdziwilo.
    Osobna zamrazarka? tez 50W, czy wiecej?

    Telewizor w standby powinien gora pare W pobierac. Rzutnik podobnie.
    Ale dekodera nie masz osobnego?
    Tego nikt nie wylacza, i pracuje pelna mocą.
    Ciekawe jak sobie radzi karta CAM/CI w tv.

    Jakies DVD tez potrafily duzo mocy brac.

    Do tego pewnie router internetowy, moze jakis komputer/serwer, alarm
    czy monitoring z kamerami,

    U mnie dosc duzo bral fax, i zegar w kuchence gazowej.

    > Sprawdzałem
    > później kilkukrotnie wartość na liczniku w ciągu dnia (idąc drogą przy
    > okazji) żeby wykluczyć akurat działającą np. lodówkę, ale wygląda to na
    > stałą wartość.

    Osobna sprawa to moze byc przeklamujacy lub uszkodzony licznik.

    Ewentualnie np termostat w lodowce.

    J.

  • 26. Data: 2021-09-17 18:16:04
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > W skrzynce przed domem mam licznik Corax 3 z jak zrozumiałem "portem
    > optycznym". To to "oko" na froncie?
    >
    > Jest jakieś urządzenie do ~150zł które pozwoliłoby mi na odczyt zdalny?
    a czy jest tam migająca czerwona dioda? Jeśli jest, to sam zrób odczyt w
    oparciu o odmianę arduino z wifi za 18zł plus fotodiodę do odczytu
    szybkości migania.
    Z innych druciarskich pomysłów, możesz postawić przed ekranem licznika
    kamerę wifi. jak 640x480 Ci wystarczy, to ogarniesz sprawę w 50zł
    ToMasz

  • 27. Data: 2021-09-17 20:15:41
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 17.09.2021 13:06, J.F wrote:
    > https://botland.com.pl/inode-czujniki-i-moduly-bluet
    ooth-android/9930-inode-energy-meter-monitor-zuzycia
    -energii-magnetometr.html

    O! Czuje że mógłbym krzyczeć "gorąco". Dzięki ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz