  • 11. Data: 2021-09-16 04:54:10
    Temat: Re: Odczyt zdalny licznika prądu
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Fototranzystor.
    > No i oczywiscie jakis maly uC, choc moze wiekszy, skoro ma byc na wifi
    > :-)

    Fototranzystor, tylko założyć tak, żeby łapał górną diodę (dolna jest do
    mocy biernej). Do fototranzystora kabelki, a do kabelków jakieś ustrojstwo
    z brzęczykiem i niech pika w mieszkaniu. Po pikaniu autor oszacuje
    chwilowy pobór mocy. Jeśli dobrze liczę (ze względu na porę mogę liczyć
    źle), to 1 kW da piknięcie co 2.4 sekundy, 2 kW co 1.2 sekundy, a
    piknięcie co sekundę będzie przy poborze 2.4 kW.

    --
    Pacjent mówi do lekarza:
    - Ugryzł mnie pies.

  • 12. Data: 2021-09-16 05:01:01
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    ptoki <s...@g...com> wrote:

    > Do tego posrodku stawki jest zmywarka, mikrofalowka i piec do gotowania
    > jak jest elektryczny.

    Mikrofalówka pobiera dużo mocy, ale nie pobiera dużo energii w ciągu doby.

    > Ile z tego zaoszczedzisz? NIC.

    Trochę zaoszczędzisz. Ja po takich pomiarach zacząłem wyłączać wzmacniacz
    kina domowego. Chodził non stop, bo ile to może pobierać... otóż pobiera
    33,4 W, a na standby 0,7 W. Kolejna rzecz to magnetowid, czy włączony czy
    wyłączony ciągnie 8,5 W (a faktycznie używam go raz na nigdy). Laserówka
    też włączona, ale na standby, ciągnie 7,8 W (ciągnęła, bo teraz mam nową,
    jest normalniejsza).

    Z samego tego mamy 50 W mocy, czyli 36,6 kWh w miesiącu -- 24 zł
    miesięcznie lub 288 zł rocznie wyrzucone ot tak.

    --
    - Co jest czarne, podskakuje i strzela iskrami?
    - Trzymiesięczne dziecko, które przegryzło kabel od telewizora

  • 13. Data: 2021-09-16 09:01:29
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 16.09.2021 04:54, Arnold Ziffel wrote:
    > tylko założyć tak, żeby łapał górną diodę (dolna jest do
    > mocy biernej)

    A to do tego to drugie oko (kVar). A przy okazji, na wyświetlaczy
    licznika można sprawdzić też pozycję mocy biernej tylko że są dwie
    wartości, oznaczone Q- i Q+. Która z tych wartości to ta za którą
    musiałbym (wg umowy z PGE) zapłacić ekstra jeżeli ją przekroczę o ileś tam?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 14. Data: 2021-09-16 09:07:00
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 16.09.2021 05:01, Arnold Ziffel wrote:
    > Z samego tego mamy 50 W mocy, czyli 36,6 kWh w miesiącu -- 24 zł
    > miesięcznie lub 288 zł rocznie wyrzucone ot tak.

    Właśnie o to mi chodzi, bo spisując ostatnio licznik zauważyłem że gdy
    nikogo nie ma w domu i nic "nie jest" włączone to mam stały pobór ~250W.
    Od razu wyjaśnię, że tak jak sam napisałeś wiele rzeczy pewnie jest w
    trybie stand-by - lodówka, zamrażalka, telewizor, rzutnik,
    głośniki...ale nie sądziłem że to wszystko może tyle wychodzić
    sumarycznie. Muszę sprawdzić, bo aż zdziwiony jestem. Sprawdzałem
    później kilkukrotnie wartość na liczniku w ciągu dnia (idąc drogą przy
    okazji) żeby wykluczyć akurat działającą np. lodówkę, ale wygląda to na
    stałą wartość.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 15. Data: 2021-09-16 09:12:38
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 14/09/2021 20:16, Mateusz Bogusz wrote:
    > W skrzynce przed domem mam licznik Corax 3 z jak zrozumiałem "portem
    > optycznym". To to "oko" na froncie?

    Jaki dostawca? Tauron udostępnia dane godzinowe z licznika (z
    opóźnieniem dobowym), wystarczy się zalogować na ich stronę i możesz
    uzywać aplikacji na telefon. Pokazuje chwilowy pobór i produkcje. Apka
    gówniana, ale czasami działa i da się coś zobaczyć. Maj też jakieś "api"
    do tego, na githubie jest wtyczka do HomeAssistanta (nie używałem).

  • 16. Data: 2021-09-16 17:37:32
    Od: ptoki <s...@g...com>

    środa, 15 września 2021 o 22:01:07 UTC-5 Arnold Ziffel napisał(a):

    > Mikrofalówka pobiera dużo mocy, ale nie pobiera dużo energii w ciągu doby.

    Ale jak ktos co chwila robi se jedzenie w niej to zezre. Moje stwierdzenie jest
    oparte o statystyce.
    Mikrowela zezre tyle co twoj wzmacniacz. Skoro wzmacniacz cie bolal to i mikrowela
    sie kwalifikuje.

    > Trochę zaoszczędzisz. Ja po takich pomiarach zacząłem wyłączać wzmacniacz

    Mierzyles to licznikiem czy tak jak napisalem?
    Bo z licznika tego wzmacniacza nie wytropisz latwo. Szczegolnie jak rodzina zacznie
    sie czepiac ze powylaczales wszystkie bezpieczniki.

> [...]
    >
    > Z samego tego mamy 50 W mocy, czyli 36,6 kWh w miesiącu -- 24 zł
    > miesięcznie lub 288 zł rocznie wyrzucone ot tak.

    Tyle to sam jestem w stanie wybadac reka bez niczego. Jak cieple to zre energie.
    Nie trzeba miernika aby wykryc 30W odbiorniki. Nawet 10W bez problemu sie wykrywa w
    doslownie 4 sekundy.

  • 17. Data: 2021-09-16 17:43:19
    Od: ptoki <s...@g...com>

    czwartek, 16 września 2021 o 02:07:02 UTC-5 Mateusz Bogusz napisał(a):
> [...]
    > później kilkukrotnie wartość na liczniku w ciągu dnia (idąc drogą przy
    > okazji) żeby wykluczyć akurat działającą np. lodówkę, ale wygląda to na

    Starczy ze sie przejdziesz i pomacasz to co jest wpiete w siec. Jak cieple a nie
    potrzebne, wylaczasz.

    Inicjalne podejscie z wpinaniem sie w licznik ci sie do tego zupelnie nie przyda. A
    to z miernikiem gniazdkowym upewni cie ile traciles ale zeby wytropic starczy po
    prostu pomacac.
    nawet 10W latwo wykryc reka na obudowie wiekszosci urzadzen.

    Nie filozuj, kup miernik gniazdkowy i macaj to co nie ma wtyczki. Licznik glowny
    olej, jedyny powod aby go monitorowac to jakbys chcial wiedziec jak sie sytuacja
    zmienia w trakcie doby/miesiaca. Ale to wymaga kolejnego 10W na maline co jest 40PLN
    na rok a przedpisca jojczyl ze 6x tyle bylo warte kombinowania. a tu 1/6 pojdzie na
    monitoring zuzycia. Nieco kontrowersyjne z punktu widzenia oszczedzania.

    Polaz, pomacaj, pomierz gniazdkowym miernikiem i tyle. Tam nie ma wiekszej filozofii
    w tym.
    Powodzenia!

  • 18. Data: 2021-09-16 20:08:16
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

> [...]
    > też włączona, ale na standby, ciągnie 7,8 W (ciągnęła, bo teraz mam nową,

    Jak masz myję ultradźwiękową polskiego producenta, to masz sporą szansę
    na 30-35VA jak tylko włożysz wtyczkę do gniazdka :) Serio!

    Miłego.
    Irek.N.

  • 19. Data: 2021-09-17 09:32:51
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 16.09.2021 o 17:37, ptoki pisze:
    > Mikrowela zezre tyle co twoj wzmacniacz. Skoro wzmacniacz cie bolal to i mikrowela
    sie kwalifikuje.

    Z mikroweli ma ciepłe żarcie, ze wzmacniacza w trybie standby nie ma nic
    poza nieco podgrzanym powietrzem (średnio przydatne zwłaszcza w lecie).
    Równie dobrze można zasugerować zaprzestanie kąpieli jeśli komuś nie
    pasuje cieknący kran.

    --
    SW3

  • 20. Data: 2021-09-17 11:48:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 17 Sep 2021 09:32:51 +0200, SW3 wrote:

    > Z mikroweli ma ciepłe żarcie, ze wzmacniacza w trybie standby nie ma nic
    > poza nieco podgrzanym powietrzem (średnio przydatne zwłaszcza w lecie).

    Ale w zimie to juz inaczej :-)

    Tylko ze wzmacniacz w tzw "standby", czyli nie grajacy nic,
    moze sporo pradu brac, a mikrofala ... u mnie pare W ciagnie
    kuchenka gazowa, a dokladniej to jej zegar z VFD.
    Mikrofale tez takie miewaja.

    Gdzies tam unia mowila, ile sprzetu moze ciagmnac sprzet w standby,
    ale juz dyspense zrobila, bo sie okazalo, ze TV to domowe centrum
    rozrywki, i nie tylko na pilota zdarza mu sie czekac.

    J.