  • 1. Data: 2009-08-03 10:56:04
    Temat: Re: zastapienie pralkowych kondensatorów tronicznymi
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-08-03 20:50:31 +0200, "bujnos@smutec" <b...@s...pl> said:

    > Jakos tak sie zlozylo ze lokalne sklepy z czesciami AGD maja wywczas
    > albo je pozamykano wiec kombinuje nad tymczasowym zastapieniem
    > walnietego kondensatora MIFLEX MKSP-2 16u/350V wielkosci puszki redbula
    > jakimis spod reki, np z kompakto-swietlówek,

    Zdecydowanie nie polecam. Poczytaj jaka jest rola kondensatora pracy, i
    jakie powinien mieć cechy.
    I poszukaj identycznej "puszki redbula". Jak nie masz lokalnie, to w
    sklepach wysyłkowych AGD, albo na alledrogo
    http://www.allegro.pl/search.php?string=kondensator&
    category=8816

    --
    DJ

  • 2. Data: 2009-08-03 11:10:07
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    bujnos@smutec pisze:
    > Jakos tak sie zlozylo ze lokalne sklepy z czesciami AGD maja wywczas albo je
    > pozamykano wiec kombinuje nad tymczasowym zastapieniem walnietego
    > kondensatora MIFLEX MKSP-2 16u/350V

    Swego czasu zastępowałem to pęczkiem kilku kondensatorów *rozruchowych*
    mniejszej pojemności, co mi się nawinęły w sklepie z częściami AGD.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 3. Data: 2009-08-03 13:13:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "DJ" <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:h56fo4$3m7$4@news.dialog.net.pl...

    > Zdecydowanie nie polecam. Poczytaj jaka jest rola kondensatora
    > pracy, i jakie powinien mieć cechy.

    Przy silniku indukcyjnym ? Chyba podobne.
    A te zastepcze na 16uF wcale nie beda male..

    J.

  • 4. Data: 2009-08-03 13:28:13
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-08-03 15:13:47 +0200, "J.F." <j...@p...onet.pl> said:

    > Użytkownik "DJ" <j...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:h56fo4$3m7$4@news.dialog.net.pl...

    > Przy silniku indukcyjnym ? Chyba podobne.
    > A te zastepcze na 16uF wcale nie beda male..

    Obawiam się, znaczy czuję w kościach, że kolega bujnos zapewne chciałby
    wsadzić jakiegoś elektrolita wyciągniętego z "kompakto-świetlówek". I
    to mu odradzić chyba możemy?

    --
    DJ

  • 5. Data: 2009-08-03 16:16:08
    Od: "bujnos" <b...@b...biz>

    > Obawiam się, znaczy czuję w kościach, że kolega bujnos zapewne chciałby
    > wsadzić jakiegoś elektrolita wyciągniętego z "kompakto-świetlówek". I to
    > mu odradzić chyba możemy?

    wsadziłem byłem, sprawdziłem dwie opcje z elektrolitami - jedna z diodami
    blokującymi ładowanie przeciwne do polaryzacji, druga bez, w drugim
    przypadku działało lepiej, tyle że niezadowalająco długo. łazienkę
    wywietrzyłem. pozostaje poczekać parę dni na przesyłkę :-/

  • 6. Data: 2009-08-03 17:26:49
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-08-03 18:16:08 +0200, "bujnos" <b...@b...biz> said:

    > w drugim przypadku działało lepiej, tyle że niezadowalająco długo.
    > łazienkę wywietrzyłem.

    Toteż miałem na myśli. ;)
    Ale najlepsze są właśnie doświadczenia wykonane własnoręcznie. Będzie
    się je długo, a dobitnie pamiętać.

    Czy oprócz wrażeń organoleptycznych, był również stosowny efekt audiowizualny?

    --
    DJ

  • 7. Data: 2009-08-03 18:50:31
    Od: "bujnos@smutec" <b...@s...pl>

    Jakos tak sie zlozylo ze lokalne sklepy z czesciami AGD maja wywczas albo je
    pozamykano wiec kombinuje nad tymczasowym zastapieniem walnietego
    kondensatora MIFLEX MKSP-2 16u/350V wielkosci puszki redbula jakimis spod
    reki, np z kompakto-swietlówek, chocby wymagalo to jakichs modyfikacji,
    wszak i tak do garniecia w kwadrans versus obdzwanianie PF + parugodzinna
    wyprawa w teren. Tylko pytanie: miflex ma na obudowie jakies zagadkowe
    parametry:
    S1 350V 50Hz
    Sp 500V 50Hz
    Nie wiem co to jest - napiecia przebic z jakims offsetem?

  • 8. Data: 2009-08-03 19:00:23
    Od: "bujnos" <b...@b...biz>

> [...]
    > je długo, a dobitnie pamiętać.
    >
    > Czy oprócz wrażeń organoleptycznych, był również stosowny efekt

    w zasadzie tylko wizualny - para z elektrolitów jest prawie bezzapachowa :)

  • 9. Data: 2009-08-03 19:36:30
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 3 Aug 2009 21:00:23 +0200, bujnos wrote:

    >w zasadzie tylko wizualny - para z elektrolitów jest prawie bezzapachowa :)

    To jakies dziwne elektrolity :-)

    A ja wlasnie popadlem w podobny problem - maszyna do szycia zadymila.
    I wychodzi mi na to ze zadymil kondensator. 0.022uF/250V.
    Jakis spuchniety, jego okolica jakas tlusta, smierdzi straszliwie -
    czyzby to byl slawetny "kondensator zawierajacy PCB"?

    I co by tu wsadzic w zamian ..

    J.

  • 10. Data: 2009-08-03 20:25:25
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 03 Aug 2009 21:36:30 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]
    > Jakis spuchniety, jego okolica jakas tlusta, smierdzi straszliwie -
    > czyzby to byl slawetny "kondensator zawierajacy PCB"?

    Kondensatory to jest pikuś pzy zalewach. W pewnym urządzeniu, które
    dostało 380V zamiast 230V, padła przetwornica impulsowa bodajże firmy
    Elplast - takie nieduże, czarne, zalane pudełko. Smród taki, że powoduje
    prawie reakcję wymiotną...
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
    GG#2400455 ICQ#320399066