  • 21. Data: 2021-01-14 20:29:46
    Temat: Re: Odzysk CO2
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    > Do zmiany CO2 na cokolwiek potrzeba energii. Skąd ta energia? Bo jeśli z
    > elektrowni, to ten, tego...

    Zrobił wilk elektrownię, lecz by prąd uzyskać
    Spalał w niej cały węgiel z kopalni od liska.
    Kopalnia z elektrowni cały prąd zżerała,
    Stąd brak światła i węgla. Ale system działa!

    (kopyrajt: A. Waligórski)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 22. Data: 2021-01-15 10:04:35
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Marudzicie panowie. Takich projektów na świecie są setki, niektóre mają imponujący
    budżet i stałe finansowanie. Czasem jakiś rząd bezpośrednio sypie groszem, czasem
    przez jakąś agencję albo fundusz, czasem to jest grant dla jakiejś korporacji albo
    instytutu badawczego, nigdy nie są to pieniądze prywatne, bo wariaci w tej branży nie
    występują. Tu nie trzeba wyśmiewać, tu trzeba szukać sposobu jak się podłączyć do
    takiego projektu, jak najbliżej źródełka. I regularnie pisać poważne raporty, że
    jesteśmy blisko prawdy, coraz bliżej.

  • 23. Data: 2021-01-16 02:11:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-13, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    hwycone-co2-i-wodor-to-sie-komponuje,442231.html

    > Elektrownia akurat bardzo duzo CO2 produkuje, to zraszacz chyba nie
    > pomoze ..

    1.5g/l w RT, czemu nie?

    > Musisz do procesu doprowadzic wodor, ktory z kolei do produkcji wymaga
    > energii.
    > Energia moze powstac z OZE, wiec w przyszlosci moze to nie problem.
    >
    > Mnie tylko smieszy, ze wegiel palimy, CO2 lapiemy i przerabiamy na ...
    > paliwo palne.
    > Nie lepiej skorzystac z tego wodoru, albo od razu z energii ?

    A oni tak twierdzą? Z takich uwodornionych podstawowych węglowodorów,
    daje się przecież robić i inne rzeczy.

    --
    Marcin

  • 24. Data: 2021-01-16 14:29:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2021-01-13, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    hwycone-co2-i-wodor-to-sie-komponuje,442231.html

    >1.5g/l w RT, czemu nie?

    RT = room temperature ?

    Tylko ze taka elektrownia spala tony wegla na minute, CO2 jest jeszcze
    wiecej, to jakies miliony litrow wody.

    No i co z tym zrobic - zrosic, potem podgrzac aby sie wydostal,
    schlodzic aby znow sie do zraszacza nadawal ?

    A przeciez spaliny w elektrowni bardzo duzo CO2 zawieraja, nie
    wystarczy po prostu sprezyc ...

    >A oni tak twierdzą? Z takich uwodornionych podstawowych węglowodorów,
    >daje się przecież robić i inne rzeczy.

    Pisza o paliwach ... chyba, ze to tak na przyszlosc, a na razie
    zrobili "technologie wychwytu" :-)

    J.

  • 25. Data: 2021-01-18 03:50:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-16, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    hwycone-co2-i-wodor-to-sie-komponuje,442231.html

    > RT = room temperature ?

    Uhm.

    > Tylko ze taka elektrownia spala tony wegla na minute, CO2 jest jeszcze
    > wiecej, to jakies miliony litrow wody.

    Nie brzmi niemożliwie :)

    > No i co z tym zrobic - zrosic, potem podgrzac aby sie wydostal,
    > schlodzic aby znow sie do zraszacza nadawal ?

    Jakoś tak. Tzn. odzyskać. Temperatura, ciśnienie.

    > A przeciez spaliny w elektrowni bardzo duzo CO2 zawieraja, nie
    > wystarczy po prostu sprezyc ...

    To nie będzie czysty CO2. Tam jest kupa innych rzeczy.

    O, tu, bez przekłamań:
    https://www.mhi.com/products/environment/carbon_diox
    ide_recovery_process_flow.html

    Zamiast wody, amina.