  • 11. Data: 2021-01-14 11:48:28
    Temat: Re: Odzysk CO2
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 14 stycznia 2021 o 11:18:18 UTC+1 Piotr Wyderski napisał(a):

> [...]
    > Pozyskiwanie prądu z elektrowni jądrowej celem pozbycia się CO2 z
    > elektrowni węglowej lub gazowej prowadzi do wniosku, że może
    > najsensowniej wyłączyć obie. A jednak nie dla wszystkich jest to oczywiste:
    > "Nowa technologia Mitsubishi Heavy Industries w Japonii zostanie
    > wykorzystana przy wychwycie CO2 z dużego bloku energetycznego. "
    > Jo jestem górnik z kopalni "Bytom". I jo się pytom: co oni zamierzają
    > potem zrobić z tym wychwyconym dwutlenkiem? Bo jeśli przerobić na
    > paliwo, to może lepiej było innego paliwa nie spalać na wejściu?

    Wungiel bedą robili żeby Hanysy mieli co robić jak beda go do kopalni sypali. Hanysy
    tylko wungiel umiom obsługiwać. Jak się przy łopatach napierdolą to som zadowoleni.

  • 12. Data: 2021-01-14 12:26:26
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 14/01/2021 11:18, Piotr Wyderski wrote:
    > Siur, ale to może mieć sens przy CO2 pochodzenia hutniczego.

    To prawdopodobnie jest *dostatecznie* dobry argument aby tego typu
    instalacje powstawały.

    > Pozyskiwanie prądu z elektrowni jądrowej celem pozbycia się CO2 z
    > elektrowni węglowej lub gazowej prowadzi do wniosku, że może
    > najsensowniej wyłączyć obie.

    Sensowne jest budowanie tylko atomowych. Chyba z wszystkich możliwych
    argumentów, w tym utylizacji odpadów i czystości podczas pracy.

    Albo zagranie szach-mat i sprzedawanie pradu z atomu do krajów gdzie
    maja związki zawodowe, dużo opon i populistów. Nie uratuje planety, ale
    przeciez nie o to chodzi.

    > "Nowa technologia Mitsubishi Heavy Industries w Japonii zostanie
    > wykorzystana przy wychwycie CO2 z dużego bloku energetycznego. "

    Być może w celu pokazowym. Ja nie mówie że to sensowne. Ja tylko widzę w
    tym szaleństwie nowy rodzaj ekonomi światowej: ekonomia ekologiczna. Nie
    ma ona związu z ekonomią, a co ważne, nie ma zwiazku z prawdziwą
    optymalizacją i rozwiązywaniem problemów.

    Chyba że z połaczenia elektrowni węglowej z atomową wyjdzie perpetum
    mobile. Po zastosowaniu ekonomii ekologicznej, wyjdzie. W postaci
    wypłacanych dotacji.

  • 13. Data: 2021-01-14 12:44:44
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    heby wrote:

    > To prawdopodobnie jest *dostatecznie* dobry argument aby tego typu
    > instalacje powstawały.

    Nie wiem, bo nie jest mi znany udział hutnictwa w globalnej produkcji
    CO2. To, że piec jest wielki jeszcze nie znaczy, że emituje więcej niż
    położone obok osiedle domków opalanych węglem, albo kilka takich
    osiedli. Może się skończyć epickim rozwiązywaniem problemu, którego nie ma.

    Ale niech nawet będzie: nałapałeś sobie kosmiczne ilości tego CO2 i co z
    nim dalej zrobić? Bo to jest najciekawsza część problemu. I czy "co"
    idzie w parze z "gdzie" -- bo CO2 możesz mieć w jednym miejscu, a
    potrzebować w drugim. Tak z kilka tysięcy kilometrów dalej, np. przy
    złożach gazu.

    > Sensowne jest budowanie tylko atomowych.

    Nawracasz nawróconego.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 14. Data: 2021-01-14 12:56:15
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 14/01/2021 12:44, Piotr Wyderski wrote:
> [...]
    > CO2. To, że piec jest wielki jeszcze nie znaczy, że emituje więcej niż
    > położone obok osiedle domków opalanych węglem, albo kilka takich

    Podpięte pod atom nie generują. Wtedy zostanie właśnie to hutnictwo czy
    pierdzenie krów.

    Technologia obcnie jest karykaturalna i bezsensowna. Ale kto wie, co
    będzie za kilkadziesiąt lat. Może właśnie każdy promil promila CO2
    będzie istotny.

    > Może się skończyć epickim rozwiązywaniem problemu, którego nie ma.

    Tak sie to kończy zawsze, ale może przyszłe pokolenia ogarną temat
    lepiej, ciągle żyjemy na kredyt licząc że spłacimy go elektrowaniami
    fuzyjnymi za 100 lat.

  • 15. Data: 2021-01-14 13:49:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup

    >Podpięte pod atom nie generują. Wtedy zostanie właśnie to hutnictwo
    >czy pierdzenie krów.

    Wroclawska EC ma 260MWe i 800MWt.
    Wiecej widac nie trzeba ... choc mamy osiedla domkow ogrzewane
    indywidualnie.

    Atomowa ma z reguly wiecej ... ale budowac atomowa blizej niz 40 km
    ... spore ryzyko :-)

    >Technologia obcnie jest karykaturalna i bezsensowna. Ale kto wie, co
    >będzie za kilkadziesiąt lat. Może właśnie każdy promil promila CO2
    >będzie istotny.

    Ale tu nie o promile chodzi, tylko, ze aby przerobic CO2 potrzebujemy
    wodoru, do wodoru potrzebujemy energie, a CO2 robimy aby wyprodukowac
    energie ...

    Paranoja jakas :-)

    J.

  • 16. Data: 2021-01-14 13:56:27
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 14/01/2021 13:49, J.F. wrote:
    > ale budowac atomowa blizej niz 40 km ...
    > spore ryzyko :-)

    W naszych warunkach geologicznych, raczej niewielkie. O ile tylko nie
    będzie to spółka skarbu czegośtam z partyjnymi debilami na stanowiskach
    kierownicz... oh wait...

    > Paranoja jakas :-)

    Ekologia oparta o przemieszczanie gotówki. Jeśli będa dopłaty
    ekologiczne na elektrownie zasilaną H i O z elektrolizy wody, to na
    pewno taka powstanie.

  • 17. Data: 2021-01-14 14:55:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    On 14/01/2021 13:49, J.F. wrote:

    >W naszych warunkach geologicznych, raczej niewielkie.

    We wroclawiu powodz raz byla, a nawet poltora razu :-)

    >O ile tylko nie będzie to spółka skarbu czegośtam z partyjnymi
    >debilami na stanowiskach kierownicz... oh wait...

    Nawet jesli, to pewnie bedzie to spolka spolki skarbu ...

    >Ekologia oparta o przemieszczanie gotówki. Jeśli będa dopłaty
    >ekologiczne na elektrownie zasilaną H i O z elektrolizy wody, to na
    >pewno taka powstanie.

    To by moze nawet nie bylo takie glupie - baterie sloneczne na Saharze,
    rurociag z wodorem do Europy - bo kable podobno zle przewodza na takie
    odleglosci.

    Tylko ten wodor potem uzywac do recyklingu CO2 z elektrowni zasilanej
    weglem ?

    J.

  • 18. Data: 2021-01-14 15:07:09
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 14/01/2021 14:55, J.F. wrote:
    > We wroclawiu powodz raz byla, a nawet poltora razu :-)

    Ale Wrocław niemiecki. Niech se spada na drzewo.

    > Nawet jesli, to pewnie bedzie to spolka spolki skarbu ...

    Gdzieś się boją tsunami, gdzie indziej terroryzmu a my będziemy mieć
    stracha jakiego debila dzisiaj nominują na kierownika elektrowni i czy
    nie będzie zatykał wycieków modlitwą w intencji.

    > To by moze nawet nie bylo takie glupie - baterie sloneczne na Saharze,
    > rurociag z wodorem do Europy - bo kable podobno zle przewodza na takie
    > odleglosci.

    Tymczasem Mietek ze szwagrem już ostrzą wiertła i płuczą bańki po bimbrze.

    > Tylko ten wodor potem uzywac do recyklingu CO2 z elektrowni zasilanej
    > weglem ?

    Ja bym go pompował pod ziemię, zagazowywał nim resztki wegla a potem
    można by stwierdzić że tysiące górników mogą kopać metan i zrzucać na
    hałdy, pracę w kopalniach metanowych mamy obcykaną. I gospodarka się kręci.

  • 19. Data: 2021-01-14 15:35:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    On 14/01/2021 14:55, J.F. wrote:

    >Ale Wrocław niemiecki. Niech se spada na drzewo.

    A to sobie w Warszawie zbudujcie elektrownie atomowa :-P

    >Gdzieś się boją tsunami, gdzie indziej terroryzmu a my będziemy mieć
    >stracha jakiego debila dzisiaj nominują na kierownika elektrowni i
    >czy nie będzie zatykał wycieków modlitwą w intencji.

    Ciekaw jestem opinii Konrada ... ale czy wielkie korporacje nie
    przypominaja struktur partyjnych ? :-)

> [...]
    >można by stwierdzić że tysiące górników mogą kopać metan i zrzucać na
    >hałdy, pracę w kopalniach metanowych mamy obcykaną. I gospodarka się

    Ale to chyba nie takie latwe, bo nad technika "zgazowywania wegla" sie
    pracowalo, i jakos bez wiekszych efektow ...

    J.

  • 20. Data: 2021-01-14 19:39:11
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 14/01/2021 15:35, J.F. wrote:
    > A to sobie w Warszawie zbudujcie elektrownie atomowa :-P

    Ale ja nie z Warszawy. Ja z miasta.

    > Ciekaw jestem opinii Konrada ... ale czy wielkie korporacje nie
    > przypominaja struktur partyjnych ? :-)

    Badano, że po długim czasie, kierownicze stanowiska w każdej korporacji
    zostaja obsadzone przez psychopatów bojących się rozwoju i wprowadzające
    korpo na ściezkę asymptotyczną do miernoty.

    Boje sie bardziej polityki. Tych wszystkich pociotków, członków z
    ramienia, wysuniętych na czoło, zmieniających się co kilka lat,
    potrafiących bez większego wstydu doprowadzić do katastrofy. W przypadku
    jakiegoś banku to łatwo przyszło, łatwo poszło. Ale atom...

    > Ale to chyba nie takie latwe, bo nad technika "zgazowywania wegla" sie
    > pracowalo, i jakos bez wiekszych efektow ...

    Co ci przeszkadzają jakieś efekty we wdrażaniu planu ratowania
    gospodarki, takiego ślicznego, mojego? Może Ty jesteś z Tamtych?