  • 31. Data: 2021-05-29 15:21:16
    Temat: Re: PC bez x86_64
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-05-28 o 08:24, heby pisze:

    > W mojm mieście leżało kilka Kiano kilka miesięcy temu (a może to rok?
    > Nie pamiętam). Jakoś specjalnie szybko się nie rozchodziły.

    Czy to jest sklep ze sprzętem elektronicznym czy normalny sklep
    spożywczy Biedronki?
    ( bo bliżej mnie sa tylko takie spożywcze z innymi np kosmetyki, papier
    toaletowy i proszki do prania)

    --
    animka

  • 32. Data: 2021-05-29 17:54:31
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 28.05.2021 10:36, heby wrote:
    > Dalej uważasz, że wciskanie się w niszę C# jest w związku z tym całkiem
    > darmowe, jeśli ktoś tworzy od 20 lat software? Przepisywanie kodu nie
    > jest za friko.

    Ja zdementowałem Twoje stwierdzenie o byciu zamkniętym, nigdzie nie
    wyraziłem opinii.

    > Chodzi o to, że do niedawna MS obiwcywał wieloplatformowośc pod
    > warunkeim używania .NET.

    Przecież .NET można śmiało nazwać w pełni wieloplatformowym od co
    najmniej pojawienia się wersji Core, po aktualną wersję .NET 5. Dostępne
    jest Visual Studio na Windows, MacOS. Dostępny też jest otwarto źródłowy
    Visual Studio Code na Windows, MacOS, Linux, ARM,...można też pisać w
    vim, notatniku czy dowolnym innym edytorze.

    > Tak samo obudzili się z reką w nocniku ludzie od
    > SilverLight.

    Kod w którym jest napisana logika, transport sieciowy czy dostęp do baz
    danych, bez lub z niewielkimi modyfikacjami skompiluje się w najnowszej
    wersji .NET. UI w postaci SL nie jest już rozwijany, ale bazował on na
    języku XAML który jest aktualny w przypadku aplikacji WPF lub można go
    zastąpić np. rozwiązaniem webowym HTML+JS biorąc pod uwagę że SL także
    bazował na JS.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 33. Data: 2021-05-29 18:12:50
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 28.05.2021 19:08, Roman Tyczka wrote:
    > Masz, ale nie opartą o kalkulację ekonomiczną, lecz o jakość i
    > bezpieczeństwo kodu

    Proszę Cię...dali słowo na grób matki?

    Gdy osoby pokroju Coraline Ada" Ehmke zastąpią odchodzącego Torvaldsa,
    to kalkulacja nie będzie się opierać ani na ekonomi ani na jakości czy
    bezpieczeństwie kodu.

    Stallman też na razie się jeszcze trzyma -
    https://rms-open-letter.github.io/

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 34. Data: 2021-05-29 18:19:55
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-05-27 22:44, Zdzichu500 wrote:

    > Ale dokładnie to samo jest/było przy przechodzeniu między wersjami
    > Windowsa. Mimo to Microsoft zawsze zmieniał ikonki, przemeblowywał
    > sposób konfiguracji, zmieniał model sterowników itp.

    I dlatego takie migracje robi się jak os już nie ma supportu i przestaje
    się kalkulować zakup dodatkowego wsparcia a nie po to żeby mieć arma z
    problemami wieku dziecięcego, bo tak.

  • 35. Data: 2021-05-29 18:32:34
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/05/2021 15:21, Animka wrote:
    > Czy to jest sklep ze sprzętem elektronicznym czy normalny sklep
    > spożywczy Biedronki?

    Normalna Biedronka z sekcją "techniczną". W osobnej gablocie.

    > ( bo bliżej mnie sa tylko takie spożywcze z innymi  np kosmetyki, papier
    > toaletowy i proszki do prania)

    Też mam taką Biedronke w okolicy. Są takie z technikaliami i takie bez.

    Cena była dobra, ale rózniła się tylko o kilkadziesiąt zotych za to samo
    na allegro.

    I nie polecam. Kupa to jest.

  • 36. Data: 2021-05-29 18:40:04
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/05/2021 17:54, Mateusz Bogusz wrote:
    > Ja zdementowałem Twoje stwierdzenie o byciu zamkniętym, nigdzie nie
    > wyraziłem opinii.

    Mono lezy i kwiczy, nikt tego nie używa na poważnie, MS uwolnił *coś*
    ale to coś jest podobno za mało itd itp. Coś się w tej kwestii ostatnio
    stało ciekawego czy statystyki używalności C# ani drgnęły?

> [...]
    > Visual Studio Code na Windows, MacOS, Linux, ARM,...można też pisać w
    > vim, notatniku czy dowolnym innym edytorze.

    I jak tam z popularnością? Świat się rzucił? Zdaje się że ostatnio nie
    przekraczało 5% z tendencją "lepiej nie pytaj".

> [...]
    > języku XAML który jest aktualny w przypadku aplikacji WPF lub można go
    > zastąpić np. rozwiązaniem webowym HTML+JS biorąc pod uwagę że SL także

    "Pan se przepisze tą plikację na Go, bo odszedł nam ostatni developer z
    Javy".

    Tekst zasłyszany przez kolegę podczas poszukiwania pracy.

    Czyli dicking-around. Kod rzeźbiony za konkretne pieniądze jest do
    piachu, bo ktoś w MS ma wizje.

  • 37. Data: 2021-05-30 15:33:05
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 29.05.2021 18:40, heby wrote:
    > Mono lezy i kwiczy, nikt tego nie używa na poważnie, MS uwolnił *coś*
    > ale to coś jest podobno za mało itd itp. Coś się w tej kwestii ostatnio
    > stało ciekawego czy statystyki używalności C# ani drgnęły?

    Przypuszczam, że nawet nie wiesz że sam czasami korzystasz :-) -
    https://www.mono-project.com/docs/about-mono/showcas
    e/companies-using-mono/

    > I jak tam z popularnością? Świat się rzucił? Zdaje się że ostatnio nie
    > przekraczało 5% z tendencją "lepiej nie pytaj".

    Sam C# jest 4/5 w zależności od rankingu (z ciekawości Visual Basic tuż
    za nim).

    https://www.tiobe.com/tiobe-index/
    https://pypl.github.io/PYPL.html

    Jeżeli to oznacza że "nikt tego nie używa", to nieźle wykosiłeś całą
    litanię innych popularnych języków.

    Platforma .NET i .NET Core zajmuje 2 i 3 miejsce w popularności
    stackoverflow -
    https://insights.stackoverflow.com/survey/2020#techn
    ology-programming-scripting-and-markup-languages-all
    -respondents

    Wspomnę tylko że Unity 3D czy Xamarin z tej listy opierają się na Mono
    (który to nawiasem zostanie zunifikowany z oryginałem w wersji .NET 6).

    Jaki związek ma Go, Java i Microsoft?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 38. Data: 2021-05-30 15:58:12
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 30/05/2021 15:33, Mateusz Bogusz wrote:
    > Przypuszczam, że nawet nie wiesz że sam czasami korzystasz :-) -
    > https://www.mono-project.com/docs/about-mono/showcas
    e/companies-using-mono/

    To te całe 5%?

    > Sam C# jest 4/5 w zależności od rankingu (z ciekawości Visual Basic tuż
    > za nim).

    Czyli poważna firma nie ruszy trupa kijem, do nowego projektu.

    > Jeżeli to oznacza że "nikt tego nie używa", to nieźle wykosiłeś całą
    > litanię innych popularnych języków.

    Wiadomo 1/20 rynku jezyku to nie w kij dmuchał, to już fujarka ;)

> [...]
    > stackoverflow -
    > https://insights.stackoverflow.com/survey/2020#techn
    ology-programming-scripting-and-markup-languages-all

    Pomiar popularności jezyków zawsze jest kłopotem, ale nie spodziewam się
    aby pytania "jak napisać helloworld" przekładały się na faktyczne
    znaczenie języka. Ktos nawet sugerował, że popularnośc czegoś na
    stackoverflow świadczy o kiepksiej jakości programistach lub trudnym
    języku. Ponieważ C# jest trywialny, to ...

    > Wspomnę tylko że Unity 3D czy Xamarin z tej listy opierają się na Mono
    > (który to nawiasem zostanie zunifikowany z oryginałem w wersji .NET 6).

    Jestem przekonany że i tak przegra z COBOLem. Na którym bangla pewnie
    połowa krytycznych aplikacji na świecie. Fakt, na stacku ani śladu.

    > Jaki związek ma Go, Java i Microsoft?

    Wszystkie zależne są od jakiegoś świra na stanowisku CEO.

  • 39. Data: 2021-05-30 16:28:40
    Od: netx <n...@g...pl>

    > Przepraszam, bo to zabrzmi jak osobisty atak, ale skąd u Ciebie ciągła,
    > organiczna niechęć do Apple? Sam nie jestem święty, bo ma taką niechęć
    > do produktów Microsoftu, ale u mnie wynika to stąd, że muszę na tej
    > kupie codzinnie pracować i w dodaku nikt mnie w otoczeniu nie rozumie :)
    > ale jak rozumiem, sam nie masz z Apple kupą nic wspólnego co mogłoby
    > wywoływać wieksze frustracje?

    Apple jako pierwsze wprowadziło takie innowacje do telefonów jak:
    niewymienna bateria, brak slotów na kartę pamięci, kabelek do
    podłączenia iPhona do komputera inny niż standard (USB), hermetyczne
    środowisko i pewnie dla programistów też hermetyczne.
    Miałem jakiś telefon Apple z wyższej półki i może bym zaakceptował w.w.
    wady ale jakość dźwięku w rozmowach była gorsza niż w moim Huawei więc
    grzecznie powróciłem do Androida.
    Taką miałem styczność z iPhone, ale podejrzewam że środowisko komputerów
    (Mac) jest nie mniej hermetyczne.

  • 40. Data: 2021-05-30 20:11:10
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-05-29 o 18:32, heby pisze:

    > Normalna Biedronka z sekcją "techniczną". W osobnej gablocie.

    > Też mam taką Biedronke w okolicy. Są takie z technikaliami i takie bez.

    To znaczy bliżej mojego domu takiej nie ma. W tej co jest to tylko
    jakieś kapcie leżą.

    > Cena była dobra, ale rózniła się tylko o kilkadziesiąt zotych za to samo
    > na allegro.
    >
    > I nie polecam. Kupa to jest.

    Aha, ok.

    --