  • 21. Data: 2021-05-28 08:23:44
    Temat: Re: PC bez x86_64
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/05/2021 23:59, Eneuel wrote:
    >> Moim zdaniem wąskie zastosowanie...
    > : To tylko przykład,
    > 0. Masz inne przykłady pracy?

    Tak, na przykład analiza danych, zagadnienia sieciowe, serwerowe,
    obliczeniowe, automatyki itd itp.

    > 1. Wykonałeś jakieś projekty samolotów?

    Nie. Wykonuje jednak pracę wymagającą specjalistycznych narzędzi których
    nie ma na Macu. Ba, tworzę takie narzędzia. Mac nie jest, w mojej
    branży, nawet śladowo reprezentowany.

  • 22. Data: 2021-05-28 08:24:55
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/05/2021 23:49, Animka wrote:
    > Podaj adres w Warszawie tej Biedronki, bo ja nigdy nie widziałam zadnego
    > laptopa w sprzedaży.

    W mojm mieście leżało kilka Kiano kilka miesięcy temu (a może to rok?
    Nie pamiętam). Jakoś specjalnie szybko się nie rozchodziły.

  • 23. Data: 2021-05-28 09:25:56
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 27.05.2021 19:19, Roman Tyczka wrote:
    > Lub Linuksa, konsolę i np.:
    >
    > apt install libreoffice
    > apt install steam
    > itd.

    A oficjalne repozytoria to nie mają moderacji? Nie wiem, pytam się.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 24. Data: 2021-05-28 09:32:31
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 27.05.2021 20:41, heby wrote:
    > Ponadto MS wciska na siłę wszędzie swoje zamknięte rozwiązania jak C#,
    > czy specyficzne winapi. Nie każdy ma ochotę nagle przenieść się z dev na
    > C# rozwijająd od 20 lat jakieś oprogramowanie w C/C++. Nikt im za ten
    > wysiłek nie zapłaci. Ostatnie nerwowe ruchy w kierunku instalacji Linuxa
    > "na windowsie" wyglaają jak desperacka próba utrzymania programistów, na
    > których hasła z okolic "Visual jest najlepszy" już nie działają.

    W tym miejscu, to musiałbyś odświeżyć te 20-letnie poglądy. Choćby .NET
    czy kompilator Roslyn od wielu lat są całkowicie otwarte - na githubie
    możesz znaleźć pełne źródła i tam też są rozwijane.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 25. Data: 2021-05-28 10:36:37
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/05/2021 09:32, Mateusz Bogusz wrote:
    > W tym miejscu, to musiałbyś odświeżyć te 20-letnie poglądy. Choćby .NET
    > czy kompilator Roslyn od wielu lat są całkowicie otwarte - na githubie
    > możesz znaleźć pełne źródła i tam też są rozwijane.

    Bardzo milutko. Ba, MS nawet udaje, że to jest open source.

    Dalej uważasz, że wciskanie się w niszę C# jest w związku z tym całkiem
    darmowe, jeśli ktoś tworzy od 20 lat software? Przepisywanie kodu nie
    jest za friko.

    Chodzi o to, że do niedawna MS obiwcywał wieloplatformowośc pod
    warunkeim używania .NET. To o tyle zabawne, że mało który kod poważnego
    software jest napisane w .NET. Potem było też "going native!", ale to
    typowa na MS sraczka niesookrydnowanych koncepcji. Nie wiadomo co im do
    łba strzeli, nie ma określonego kierunku.

    Dzisiaj, patrząc na to wszystko z miejsca programisty, mogę tylko
    wzruszyć ramionami. Koszt wdepnięcia w g... o nazwie C#/.NET jest
    ogromny i ryzykowny. Wystarczy że zatrudną nastepnego CEO od rzucania
    krzesłami i może się okazac że od jutra .NET jest obsolete, maja teraz
    coś innego. Tak samo obudzili się z reką w nocniku ludzie od
    SilverLight. Koszt vendor-lockin jest coraz częsciej brany pod uwagę,
    jak masz perspektywę dziesiątek lat rozwoju.

    Piszesz soft od 20 lat, ten sam. To co oferuje MS w kwesti przenoszenia
    na inne arch jest dobre dla nastepnych programów typu "latarka z
    accesspointem" ale nie dal 10kkloc kodu, który już jest, działą, jest
    przetestowany i generuje zysk.

  • 26. Data: 2021-05-28 18:20:13
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 28 maj 2021 o 08:23, heby pisze:

    > Tak, na przykład analiza danych,

    Zazwyczaj ;) komputery służą do analizy danych.

    > zagadnienia sieciowe, serwerowe,
    > obliczeniowe, automatyki itd itp.

    Możesz jakoś to ukonkretnić?
    PeCet (pod kontrolą Windows) do automatyki?
    Serwery oparte o klasyczne PeCety?
    (o personalne komputery?)
    Czym są te ,,zagadnienia sieciowe''?

    > Nie.

    Rozumiem...

    > Wykonuje jednak pracę wymagającą specjalistycznych narzędzi

    Jaka to praca?

    > których nie ma na Macu. Ba, tworzę takie narzędzia.
    > Mac nie jest, w mojej branży, nawet śladowo reprezentowany.

    Do specjalistycznych prac raczej służą specjalistyczne narzędzia...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 27. Data: 2021-05-28 19:08:16
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    On 28.05.2021 09:25, Mateusz Bogusz wrote:

    > A oficjalne repozytoria to nie mają moderacji? Nie wiem, pytam się.

    Masz, ale nie opartą o kalkulację ekonomiczną, lecz o jakość i
    bezpieczeństwo kodu, niby drobna, acz znaczna różnica.

    --
    pzdr
    Roman

  • 28. Data: 2021-05-28 21:37:38
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/05/2021 18:20, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > Zazwyczaj ;) komputery służą do analizy danych.

    Niewątpliwie. Mówimy jednak o bigdata.

    > Możesz jakoś to ukonkretnić?
    > PeCet (pod kontrolą Windows) do automatyki?

    Tak. Pecety sterują procesami przemysłowymi.

    > Serwery oparte o klasyczne PeCety?

    Tak. Zdecydowana większosc serwerów na tym świecie bangla na zwyklych
    pecetach, tylko o nieco lepszej konstrukcji niż pudełko z Auchana, ale
    to detal jakościowy, w środku jest dalej Pecet z A20 i emulacją EMS jak
    by ktoś chciał odpalić MS-DOSa.

    > (o personalne komputery?)

    One nie są personalne. Architektura x86 to nie tylko desktopy do grania
    i oglądania porno. To rownież serwery rackowe itp.

    > Czym są te ,,zagadnienia sieciowe''?

    Na przykład są używane jako istotne elementy ruchu sieciowego, jak
    serwery www, domenowe, cache, proxy itd itp.

    > Jaka to praca?

    Jestem programistą. Jak jesteś dociekliwy, to sobie znajdziesz gdzie
    pracuje i co robię.

    > Do specjalistycznych prac raczej służą specjalistyczne narzędzia...

    Które:
    a) używam
    b) tworzę

    Jeszcze raz: Mace nie są w ogóle reprezentowane w niektórych branżach, w
    tym mojej. Nie mówie teraz o programowaniu, tylko o EDA elektonicznym, z
    którą jestem związany zawodowo.

    Czy projektuje samoloty? Nie. Czy robie przy czymś o podobnej skali
    komplikacji i specjalizacji? Zaryzykuje że w EDA zagadnienia są
    podobnej/wyższej skali.

    Na rynku gdzie w grę wchodzi "dużo, szybko, skalowalnie" Mace nie maja
    czego szukać. To zabawki. W EDA nie maja czego szukać. Choć nie, stosuje
    się je jako fancy terminale do Linuxa.

  • 29. Data: 2021-05-29 03:04:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-05-28, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Na rynku gdzie w grę wchodzi "dużo, szybko, skalowalnie" Mace nie maja
    > czego szukać. To zabawki. W EDA nie maja czego szukać. Choć nie, stosuje

    Przepraszam, bo to zabrzmi jak osobisty atak, ale skąd u Ciebie ciągła,
    organiczna niechęć do Apple? Sam nie jestem święty, bo ma taką niechęć
    do produktów Microsoftu, ale u mnie wynika to stąd, że muszę na tej
    kupie codzinnie pracować i w dodaku nikt mnie w otoczeniu nie rozumie :)
    ale jak rozumiem, sam nie masz z Apple kupą nic wspólnego co mogłoby
    wywoływać wieksze frustracje?

    --
    Marcin

  • 30. Data: 2021-05-29 09:32:47
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 29/05/2021 03:04, Marcin Debowski wrote:
    > Przepraszam, bo to zabrzmi jak osobisty atak, ale skąd u Ciebie ciągła,
    > organiczna niechęć do Apple?

    Z faktów i racjonalizmu. Poza tym że programuje, param się również
    elektroniką. Wiec nie tylko widzę co Apple daje od strony software, ale
    i jaką jakość hardware dostajesz w tej cenie. Uwierz mi, nie chcesz
    wiedzieć.

    > Sam nie jestem święty, bo ma taką niechęć
    > do produktów Microsoftu, ale u mnie wynika to stąd, że muszę na tej
    > kupie codzinnie pracować i w dodaku nikt mnie w otoczeniu nie rozumie :)

    Mam taka samą niechęć do produktów MS jak i do "produktów" pryszczatych
    nastolatków.

    > ale jak rozumiem, sam nie masz z Apple kupą nic wspólnego co mogłoby
    > wywoływać wieksze frustracje?

    Nic nie pojmujesz. Bez wględu na to jakie Apple jest fajne, fakty są
    takie, że to produkt dla hipsterów. Istnieje multum dziedzin gdzie Mace
    się nie pojawiły i nie pojawią. Są najzwyczajniej zabawkami. Jesli
    patrzysz na rynek, Maców nie ma, w poważnych zastosowaniach. To nie jest
    opinia, to FAKT.

    Możesz twierdzić że nienawidzę Apple czy jakieś inne debilizmy tego
    typu, ale ja tylko stwierdzam co widzę. W miejscu gdzie pracuje i z
    dziedziną inzynierii, z którą mam do czyniena na codzień, stykam się
    maców NIE MA. Kompletnie 0. Może to być spisek kosmitów, ale ja
    podpowiem: ludzie potrzebują narzędzia do pracy a niekolorowych obudów.
    To nie ten target. Apple nie daje im nic poza przepłaconym hardware o
    bardzo kiepskiej konstrukcji.

    Jeśli dalej w dyskusji będziesz rzucał obrażającymi intelekt agrumentami
    "bo cie nie stać" uznam że jesteś kolejnym wyznawzcą Apple dla snobów.
    Stać mnie, ale nie wiem po co mam kupować kolejnego Unixa. Co niby ma mi
    dać, ponad Linuxa którego mam? Jakie ficzery dostanę ponad to co już
    jest w Linuxie? Myszlisz, ze postradałem zmysły, poszukując laptopa *do
    pracy* o jak najcieńszej kolorowej obudowie i żelkowatym interfejsem
    GUI? Ja poszukuje komputera *do pracy* o jak najwygodniejszej
    konstrukcji *do pracy*. Zadziwiające, nie? Maca używałem przez spory
    czas. Niczym mnie nie zachwycił. Miał gównianą klawiaturę, upierdliwie
    niezbalansowany środek cieżkości, system nie dający mi (jako
    programiście) nic ponad Linuxa i kompletnie bez mozliwości rozbudowy
    poza jedną czy dwoma dziurami z których połowa moich urządzeń nie
    działała. Postawił bym go na półce z Kiano i Medionem, bo nie ma śladu
    zalety. A, i popsuł się.

    To nie jest hejt na Apple. To zimna ocena sytuacji na rynku. Apple nie
    wygrał profesjonalnych rynków, poza dicking-around. I nie wygra, bo ich
    polityka idzie w kierunku zamykania systemu, uniemożliwiania napraw i
    wymuszania zachowań na klientach. Nikt w przemyśle nie jest do tego
    stopnia idiotą, aby się na to zgodzić.

    Apple projektując swoje ARMy robi dobrą robotę, ale jednocześnie te ARMy
    nie pojawią się nigdzie poza zabawkami Apple. Nie mają w tym interesu. A
    ponieważ sprzęt Apple ma błędy konstrukcyjne z poziomu przedszkola, jest
    najzwyczajniej gówniany jakościowo (poza optycznym wyglądem) to nie
    znajdzie profesjonalnych zastosowań, gdzie liczy się 24/h a nie pudrowy róż.

    Czy jestem obiektywny? Nie. Czy wyznawcy Apple są obiektywni? Nie. Tutaj
    jest usenet, to się ma opinie a nie fałszywy obiektywizm.