  • 11. Data: 2009-09-07 15:29:57
    Temat: Re: [PC] padł mi dysk
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jarosław,

    Monday, September 7, 2009, 5:04:47 PM, you wrote:

    > Wydaje mi się, że rok był właśnie 1984, kiedy miałem klona IBM PC/XT
    > z dyskiem Seagate 20MB. ST-225 czy jakoś tak mu było, temu dysku.

    W 1984 zaczęto te dyski produkować - według źródeł.

    > Ale nawet gdyby przyjąć, że dwa lata później, to 23 lata też się chyba
    > łapie na określenie "jakieś ćwierć wieku".

    Jasne - chciałem się tylko pochwalić, że ja też z tego pokolenia ;)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2009-09-07 15:41:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan RoMan Mandziejewicz napisał:

    > W 1984 zaczęto te dyski produkować - według źródeł.

    No to się chyba zgadza. A w roku 1982 albo 1983 pozwolono mi spojrzeć
    na XT z Winchesterem 10MB.

    > Jasne - chciałem się tylko pochwalić, że ja też z tego pokolenia ;)

    No a poza tym, niech się młodzi uczą.

    Jarek

    --
    Zara, chwileczka a dzień dobry kto powie, młodzież słucha,
    ona się uczy u mnie aktualnie.

  • 13. Data: 2009-09-07 16:27:12
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    > Na czym by miało polegać to przystosowanie do pracy przerywanej?

    Pisałem własnymi słowami. Raczej powinno być - nie są przystosowane do pracy
    ciągłej. Reszta w znalezionym na szybko artykule
    http://www.pcworld.pl/artykuly/38523_0_1/Twarde.dysk
    i.IDE.a.praca.ciagla.html
    Potwierdza to więc wysoką awaryjność dysków po dwóch latach ciągłej pracy.

    > No przecież, że ich nie naprawiają!

    Dadzą nowy, używany serwisowy lub naprawiany (np. krzyżowanie elektroniki z
    mechaniką zwracanych dysków) :/

    Michał

  • 14. Data: 2009-09-07 16:36:57
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    > No to się chyba zgadza. A w roku 1982 albo 1983 pozwolono mi spojrzeć
    > na XT z Winchesterem 10MB.
    Ja też miałem sprowadzony z Tajwanu (na Politecznice wtedy pracował
    człowiek, który zbierał zamówienia od grupy osób, tak aby wszystkie
    komputery były przysłane w jednej paczce, której koszt wysłania najbardziej
    się kalkulował. W XT miałem dysk 10MB przymocowany do pełnowymiarowej karty,
    na której był kontroler MFM.
    Do tej pory wykorzystuję od niego obudowę z zasilaczem.
    pozdrawiam,
    Andrzej

  • 15. Data: 2009-09-07 17:36:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michał Lankosz napisał:

> [...]
    i.IDE.a.praca.ciagla.html
    > Potwierdza to więc wysoką awaryjność dysków po dwóch latach ciągłej pracy.

    Co potwierdza?! Jaką wysoką awaryjność? Ja takiej nie stwierdziłem, więc
    nie ma czego potwierdzać. Artykuł czytać zacząłem i skończyłem na zdaniu
    "Twardy dysk SCSI może być nawet czterokrotnie droższy od porównywalnego
    dysku IDE". Dalej spodziewam się wywodów, że jak coś cztery razy droższe,
    to cztery razy lepsze, trwalsze itd. Dziękuję.

    > Dadzą nowy, używany serwisowy lub naprawiany (np. krzyżowanie
    > elektroniki z mechaniką zwracanych dysków) :/

    Mi powiedzieli przez telefon, że dadzą nowy. Zresztą inne działanie
    by było nieopłacalne z punktu widzenia logistyki. Chyba że w tych
    seriach specjalnego przeznaczenia, w których po dwóch latach awarii
    ulega około 50% dysków.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2009-09-07 18:18:03
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

> [...]
    > dysku IDE". Dalej spodziewam się wywodów, że jak coś cztery razy droższe,
    > to cztery razy lepsze, trwalsze itd. Dziękuję.

    Często jest. Na przykład takich samych wymiarów patelnia teflonowa za 15zł,
    40zł i 80zł. Którą kupić? Najtańszą? Po 10 użyciach zacznie złazić teflon -
    jak dla mnie to już tylko KOSZ.
    Czytać też nie lubię, ale przynajmniej wyłapałem takie parametry jak POH i
    AFR.

    Michał

  • 17. Data: 2009-09-07 18:34:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michał Lankosz napisał:

    > Często jest. Na przykład takich samych wymiarów patelnia teflonowa za 15zł,
    > 40zł i 80zł. Którą kupić? Najtańszą? Po 10 użyciach zacznie złazić teflon -
    > jak dla mnie to już tylko KOSZ.

    Świetnie! Panowie z PC World powinni zająć sie recenzjami i porównaniem
    patelń.

    > Czytać też nie lubię,

    A ja wprost przeciwnie -- bardzo lubię.

    --
    Jarek

  • 18. Data: 2009-09-07 18:52:49
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    > Świetnie! Panowie z PC World powinni zająć sie recenzjami i porównaniem
    > patelń.

    ??

  • 19. Data: 2009-09-07 19:15:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michał Lankosz napisał:

    > ??

    !!

    --
    Jarek

  • 20. Data: 2009-09-07 19:28:06
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 07 Sep 2009 15:58:28 +0200, T.M.F. wrote:

    >Nie tak rzadko. Z dyskow, ktore u mnie dzialaja 24/7/365 po dwoch latach
    >pada ok. 50%.

    Albo dawniej lepsze robili, albo masz jakies straszne warunki pracy.
    A moze zly wybor sprzetu ?

    J.