  • 11. Data: 2010-02-19 23:44:45
    Temat: Re: [PRESS} Uwaga - będą opłaty nie tylko za autostrady
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 Feb 2010 19:27:13 +0100, Krzysiek Kielczewski wrote:
    >Pod warunkiem, że łączna ilość ściąganych pieniędzy pozostanie bez
    >zmian.

    I pod warunkiem ze koszt systemu nie przekroczy wielokrotnie kosztu
    druku i dystrybucji winiet.

    J.

  • 12. Data: 2010-02-20 00:09:22
    Temat: Re: [PRESS} Uwaga - będš opłaty nie tylko za autostrady
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    Nie zostanie, bo po to są te zmiany (wpływy z winiet przekroczyły wypływy na
    pokrywanie opłat autostradowych za ich posiadaczy).
    Nie widzę powodów dla której wszyscy kierowcy mieliby się nadal dokładać do
    przewozów ciężarówkami

    > I pod warunkiem ze koszt systemu nie przekroczy wielokrotnie kosztu
    > druku i dystrybucji winiet.

    Tych które właśnie się likwiduje?

  • 13. Data: 2010-02-20 19:56:11
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 20 Feb 2010 00:09:22 +0100, Cavallino wrote:
> [...]
    >pokrywanie opłat autostradowych za ich posiadaczy).
    >Nie widzę powodów dla której wszyscy kierowcy mieliby się nadal dokładać do

    Zaraz - sam chciales zeby prywatne firmy wybudowaly autostrady, to
    teraz panstwo musi splacac raty kredytu :-)
    A pieniedzy z akcyzy paliwowej troche jest, to czemu z nich nie
    placic?

    >Tych które właśnie się likwiduje?

    Tych ktorych wytworzenie kosztowalo malo, a teraz trzeba bedzie z
    przychodow splacic system rozliczen :-)

    J.

  • 14. Data: 2010-02-20 21:59:41
    Temat: Re: [PRESS} Uwaga - będ? opłaty nie tylko za autostrady
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > Zaraz - sam chciales zeby prywatne firmy wybudowaly autostrady, to
    > teraz panstwo musi splacac raty kredytu :-)

    Niech płaci.
    Ale niech dokłada za mnie, a nie za TIR-y. ;-)

    > A pieniedzy z akcyzy paliwowej troche jest, to czemu z nich nie
    > placic?

    Ale czemu tylko za TIR-y?

  • 15. Data: 2010-02-21 08:42:34
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 20 Feb 2010 21:59:41 +0100, Cavallino wrote:
    >Niech płaci.
    >Ale niech dokłada za mnie, a nie za TIR-y. ;-)

    >Ale czemu tylko za TIR-y?

    Bo taka wladze sobie wybrales :-P

    J.

  • 16. Data: 2010-02-21 09:23:45
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Bo taka wladze sobie wybrales :-P

    Właśnie ta władza co to ją wybierałem chce to zmienić.
    I ja się ku temu skłaniam.
    Alternatywą byłaby możliwość zakupu winietek przez osobówki.
    Może nawet lepszą.

  • 17. Data: 2010-02-21 09:28:14
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 21 Feb 2010 09:23:45 +0100, Cavallino wrote:

    >Właśnie ta władza co to ją wybierałem chce to zmienić.
    >I ja się ku temu skłaniam.
    >Alternatywą byłaby możliwość zakupu winietek przez osobówki.
    >Może nawet lepszą.

    To musisz sobie znacznie lepsza wladze wybrac, bo ta co jest na to nie
    pojdzie - za duzo by doplacali :-)

    GPSa dostaniesz i bedziesz placil za kazdy przejechany kilometr.
    A tam dostaniesz - zaplacic bedziesz musial :-)

    J.

  • 18. Data: 2010-02-21 09:34:03
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > To musisz sobie znacznie lepsza wladze wybrac,

    Jakieś propozycje?

    > bo ta co jest na to nie
    > pojdzie - za duzo by doplacali :-)

    Ciekawe, że na całym świecie się nie dopłaca, a masz pewność, że akurat w
    Polsce tak by było.
    Ja jestem dziwnie spokojny, że byłoby dokładnie odwrotnie.

  • 19. Data: 2010-02-21 09:48:15
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 21 Feb 2010 09:34:03 +0100, Cavallino wrote:
    >Jakieś propozycje?

    Chyba zadne obecnie.

    >Ciekawe, że na całym świecie się nie dopłaca, a masz pewność, że akurat w
    >Polsce tak by było.
    >Ja jestem dziwnie spokojny, że byłoby dokładnie odwrotnie.

    Bo na swiecie obowiazuja dwa systemy:
    a) autostrady sa zbudowane przez panstwo [tzn za panstwowe pieniadze]
    i panstwo czerpie dochody - wiec panstwo liczy liczy koszta i
    wydatki calkowicie osobno :-)

    b) autostrady sa budowane przez prywatne firmy i one sciagaja
    naleznosci na bramkach.

    A tylko u nas wpadli na unikalny pomysl - panstwo bedzie sprzedawalo
    tanie winietki i pokrywalo drogie koszty przejazdu prywatnymi
    autostradami :-)

    J.

  • 20. Data: 2010-02-21 11:57:08
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > wydatki calkowicie osobno :-)
    >
    > b) autostrady sa budowane przez prywatne firmy i one sciagaja

    c) autostrady są zbudowane przez prywatne firmy i państwo płaci im za
    dostępność drogi

    A u nas jest system mieszany, przy czym wariant b jest na tyle mało
    rozpowszechniony (tylko 200 km), że jest jeszcze czas żeby z niego w ogóle
    zrezygnować.