  • 21. Data: 2010-02-21 12:18:29
    Temat: Re: [PRESS} Uwaga - będ? opłaty nie tylko za autostrady
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 21 Feb 2010 11:57:08 +0100, Cavallino wrote:

    >c) autostrady są zbudowane przez prywatne firmy i państwo płaci im za
    >dostępność drogi
    >
    >A u nas jest system mieszany, przy czym wariant b jest na tyle mało
    >rozpowszechniony (tylko 200 km), że jest jeszcze czas żeby z niego w ogóle
    >zrezygnować.

    Troche za pozno - autostrada juz jest, zyski przynosi, teraz trzeba by
    sie dogadac z wlascicielem.
    A to droga autostrada byla, i jesli ich nie myle to kiepsko wykonana.
    Nie oplaca sie odkupowac :-)

    Taniej byloby sie z UE dogadac, ze u nas wyjatkowo beda winietki i
    200km platne osobno :-)

    No chyba ze spokojnie poczekac az wlasciciel zbankrutuje :-)

    J.

  • 22. Data: 2010-02-21 12:22:41
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Troche za pozno - autostrada juz jest, zyski przynosi, teraz trzeba by
    > sie dogadac z wlascicielem.

    No przecież że tak.
    Ale skoro Kulczyk zgodził się iż nowo budowany odcinek Nowy Tomyśl-Świecko
    będzie w wariancie c, to myślę, że i ten stary Nowy Tomyśl-Konin dałoby się
    do tego systemu włączyć.
    Zwłaszcza że część drogi mu odpadnie ze statusu płatnego, w związku z
    rozszerzeniem bezpłatnej obwodnicy Poznania.

    Pozostaje problem ze Stalexportem, ale to akurat mnie najmniej boli.

    > A to droga autostrada byla, i jesli ich nie myle to kiepsko wykonana.
    > Nie oplaca sie odkupowac :-)

    Nikt nie mówi o odkupowaniu, tylko o zmianie sposobu rozliczania.

  • 23. Data: 2010-02-21 13:04:23
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 21 Feb 2010 12:22:41 +0100, Cavallino wrote:

    >No przecież że tak.
    >Ale skoro Kulczyk zgodził się iż nowo budowany odcinek Nowy Tomyśl-Świecko
    >będzie w wariancie c,

    Nie wiem czy mial wybor - byc moze tylko tak dostal zezwolenie.

    >to myślę, że i ten stary Nowy Tomyśl-Konin dałoby się
    >do tego systemu włączyć.

    Mysle ze jak najbardziej.
    Pytanie tylko czy naprawde chcemy - bo Kulczyk sie zgodzi o ile
    odpowiednio na tym zarobi :-)

    >Pozostaje problem ze Stalexportem, ale to akurat mnie najmniej boli.

    Liczby nie chca pasc, ale wydaje mi ze ze Stalexportem moze byc
    najmniejszy problem - oni chyba spora czesc wplywow wplacaja do
    budzetu. W koncu dostali gotowa autostrade w zarzad.

    >Nikt nie mówi o odkupowaniu, tylko o zmianie sposobu rozliczania.

    Do jednego sie sprowadza, jesli chcemy [panstwo] przejac w
    uzytkowanie.

    J.