  • 61. Data: 2020-10-09 12:27:17
    Temat: Re: PROSTY pomiar temperatury ->wifi-> przeglądarka internetowa
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 09/10/2020 11:43, Mateusz Viste wrote:
    > Otóż nie, niczego takiego nie robi. Zapewne niektóre implementacje
    > dodają do worka "NAT" jakiś firewallopodobny twór, ale nie jest to NAT.
    > Rozważ poniższy schemat.
    > 10.0.0.2 ---- 10.0.0.1/8 [NATBOX] 1.2.3.4/24 ----------- 1.2.3.3
    > 1.2.3.3 wysyła do 1.2.3.4 ramkę zawierającą pakiet IP z src=1.2.3.3 i
    > dst=10.0.0.2. W takiej sytuacji router NATBOX bez zająknięcia przekaże
    > pakiet (w nowej ramce) do 10.0.0.2.

    Mój nie przekazuje, kiedyś to testowałem, chwilowo nie mam setupu do
    tego, ale przy najbliższej okazji sprawdzę jak wygląda domysla
    konfiguracja openWRT.

  • 62. Data: 2020-10-09 18:08:38
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

> [...]
    > pakiet (w nowej ramce) do 10.0.0.2. No chyba, że NATBOX ma również
    > jakieś ACLe, ale w takim razie nie mówimy już o NAT tylko o

    Zakładając, że takie coś jest możliwe (NATBOX przekaże) to jest możliwe
    tylko dla urządzenia podłączonego bezpośrednio do NATBOXa. To dość mocno
    ogranicza możliwość ataku.

    --
    SW3

  • 63. Data: 2020-10-09 18:15:34
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-10-09 o 18:08 +0200, SW3 napisał:

    > Zakładając, że takie coś jest możliwe (NATBOX przekaże) to jest
    > możliwe tylko dla urządzenia podłączonego bezpośrednio do NATBOXa.

    Niekoniecznie bezpośrednio podłączony (w sensie fizycznym), ale w tym
    samym segmencie ethernetowym, tak.

    > dość mocno ogranicza możliwość ataku.

    Oczywiście - wątek dotyczył sąsiadów, którym najwyraźniej ISP
    przypisał taką samą sieć WAN. To praktyka pozwalająca oszczędnie
    gospodarować adresami. Też tak miałem (i też widziałem pakiety sąsiada,
    i mogłem pingować jego "prywatne" hosty za NATem).

    Mateusz

  • 64. Data: 2020-10-09 19:35:57
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 08.10.2020 23:57, heby wrote:

    > Zasadniczo nigdy nie radziłem używania zewnętrznego MQTT,

    A ja jak najbardziej używam. Swojego i szyfrowanego.
    A jeśli chcesz mieć jakąś pierdółkę wyniesioną, np. czujnik temperatury
    w nowo budowanym domu?

    --
    Mirek.