  • 1. Data: 2023-05-20 10:42:01
    Temat: PWM 8 kHz/500 Hz
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Sterownik taśm LED ma możliwość wyboru częstotliwości PWM 8 kHz lub 500
    Hz. Większe wydaje się lepsze.
    Do czego ma się przydać taka funkcjonalność?

    Robert

  • 2. Data: 2023-05-20 19:04:54
    Temat: Re: PWM 8 kHz/500 Hz
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 20 maja 2023 o 10:44:25 UTC+2 Robert Wańkowski napisał(a):
    > Sterownik taśm LED ma możliwość wyboru częstotliwości PWM 8 kHz lub 500
    > Hz. Większe wydaje się lepsze.
    > Do czego ma się przydać taka funkcjonalność?
    >
    > Robert
    Dlaczego wydaje ci się lepsze?

  • 3. Data: 2023-05-21 18:19:51
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Sterownik taśm LED ma możliwość wyboru częstotliwości PWM 8 kHz lub 500
    > Hz. Większe wydaje się lepsze.
    > Do czego ma się przydać taka funkcjonalność?

    Tu napisali coś więcej:
    https://miboxer.pl/produkt/fut039p/

    "Twoja instalacja wydaje dźwięki piszczenia/buczenia? Kontroler posiada
    wbudowaną funkcje zmiany częstotliwości modulacji, pozwalając na prace w
    wysokiej częstotliwości 8KHz lub niskiej 500Hz. Zapewnia to lepsze
    dopasowanie warunków pracy kontrolera do istniejącej instalacji."

    O jakiej instalacji piszą? Taśma LED chyba nie może wydawać dźwięków,
    pozostaje sterownik.
    Przy jakimś obciążeniu może zacząć piszczeć? Zmiana f ma temu zapobiec?

    Robert

  • 4. Data: 2023-05-21 21:16:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 21 maja 2023 o 18:22:14 UTC+2 Robert Wańkowski napisał(a):
> [...]
    > pozostaje sterownik.
    > Przy jakimś obciążeniu może zacząć piszczeć? Zmiana f ma temu zapobiec?

    Jak piszczy to znaczy ze gowno i nie zawracać sobie tym gitary. Zaden zasilacz do
    pcta mi nigdy nie piszczał. Zaden zasilacz do laptopa tez nie piszczał. Ładowarka do
    hulajnogi nie piszczy. Ładowarki do telefonow nie piszcza. Zasilacz w projektorze nie
    piszczy. I gwozc programu. Zasilacze serwerowe impulsowe przerobione na ładowarki do
    akumulatorów. 70A i nic nie piszczy tylko wentylator głosniej chodzi. A jak naładuje
    to zasilacz pobiera 6W i tez nie piszczy i nie szumi wentylator bo nie ma czego
    chłodzic. Ale wentylator się nie liczy bo o niego nie pytałes.

  • 5. Data: 2023-05-21 21:37:31
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:

    > Jak piszczy to znaczy ze gowno i nie zawracać sobie tym gitary.

    To muszę do Della i Lenovo napisać, że gówno sprzedają.

    > Zaden zasilacz do laptopa tez nie piszczał.

    Opowiem ci historyjkę.

    Dawno, dawno temu, w szkole średniej, siedzieliśmy na lekcji i zadzwonił
    dzwonek. Nauczycielka kontynuowała lekcję, a na uwagę, że był dzwonek,
    odpowiedziała, że nie słyszała.

    "Uszy się myje, a nie wietrzy", odpowiedział kolega, po czym wstał i
    wyszedł.

    Polecam umyć.

    --
    Lekarz do pacjenta, który wychodzi ze szpitala:
    - Ze względu na płuca proszę uprawiać mało sportu. Ze względu na wątrobę

  • 6. Data: 2023-05-22 03:43:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 21 maja 2023 o 21:40:46 UTC+2 Arnold Ziffel napisał(a):

> [...]
    > proszę nie jeść smażonych rzeczy. Ze względu na sercę proszę nie uprawiać
    > seksu. I jeszcze jedno: Więcej radości z życia, więcej radości.
    To napisz a jak odpiszą to się podziel informacjami. Mam w dupie twoje zmyslone
    historyjki. Chyba ze to to ty byłeś tym baranem bez instynktu samozachowawczego zeby
    pyskowac nauczycielce. gowna się nie kupuje.

  • 7. Data: 2023-05-22 11:48:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 21 May 2023 18:19:51 +0200, Robert Wańkowski wrote:

> [...]
    > wysokiej częstotliwości 8KHz lub niskiej 500Hz. Zapewnia to lepsze
    > dopasowanie warunków pracy kontrolera do istniejącej instalacji."

    Byc moze o instalacji audio.

    > Taśma LED chyba nie może wydawać dźwięków,

    Prad plynie, tasma gietka - jesli gdzies bedzie pole magnetyczne, lub
    np druga tasma - to moze ...

    > pozostaje sterownik.

    Tez moze. I zasilacz.

    > Przy jakimś obciążeniu może zacząć piszczeć?
    > Zmiana f ma temu zapobiec?

    500Hz to w miare przyjemny pisk, 8kHz to nieprzyjemny ... i byc moze
    niektórzy juz słabo słyszą, a i harmoniczne słabo słyszalne.
    Kolejna sprawa, to zdudnienia z innym sterownikami.

    Z ciekawostek - krajowe radio z lat 80-tych, wzmacniacz na UL1440 czy
    podobnym ... i bez podlączonych kolumn radio cichutko gra.
    Nie namierzylem co hałasuje.

    transformator sieciowy? Dziwne troche, bez kolumn malo obciązony.
    Elektrolit wyjsciowy? Bez kolumn chyba prad przez niego nie płynie.

    Kondensator na wyjsciu tlumiący w.cz. 0.1u?
    No, to chyba moglo by byc.

    J.

  • 8. Data: 2023-05-22 11:53:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 21 May 2023 12:16:04 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder wrote:

> [...]
    > Zaden zasilacz do pcta mi nigdy nie piszczał. Zaden zasilacz do
    > laptopa tez nie piszczał. Ładowarka do hulajnogi nie piszczy.

    Poniewaz zdarzało im sie piszczec, to poszli z czestotliwoscią w góre,
    i nie slyszysz, szczegolnie, ze stary dziad jesteś :-P

    Za to teraz je w radiu słychać ... ale kto jeszcze słucha AM :-)

    Bywa, ze słychac je tez w stanach nieustalonych, czy przy nietypowych
    obciązeniach.

    Te 8kHz troche dziwne - ciagle slyszalne ...
    No ale jak mają zapewnic 256 poziomow, to juz wewnetrzy zegar 2MHz,
    może nie chcieli isc wyżej.

    J.

  • 9. Data: 2023-05-22 23:12:43
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 22 May 2023 11:53:17 +0200, J.F napisał(a):

> [...]
    >
    > Te 8kHz troche dziwne - ciagle slyszalne ...
    > No ale jak mają zapewnic 256 poziomow, to juz wewnetrzy zegar 2MHz,

    Jak młodszy byłem to słyszałem odchylanie w starych monitorach (15kHz) co
    też mnie wkurzało u klientów. Ale to było na tyle kierunkowe, że
    wystarczyło nieco głowę obrócić i już było ciszej.

    Kolega mówił, że słyszy pilota FM w radio.
    Ja nie miałem okazji, albo tak wyoko ustawionego progu.
    Ale on naprawiał elektronikę prawie na codzień, a ja rzadko.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2023-05-23 14:11:08
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:

    > To napisz a jak odpiszą to się podziel informacjami.

    Ale to nie ja uważam, że ich (cicho, ale jednak piszczące) zasilacze są
    gówniane. To dobre zasilacze.

    > Chyba ze to to ty byłeś tym baranem bez instynktu samozachowawczego zeby
    > pyskowac nauczycielce.

    Nie, nie ja.

    --
    W środku nocy zdenerwowany mężczyzna dobija się do drzwi portierni
    szpitala psychiatrycznego: