  • 41. Data: 2021-06-16 13:05:22
    Temat: Re: Paliwo jest tak drogie ...
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-06-2021 o 12:55, J.F pisze:

    > Nie az tyle.

    Albo i więcej.

    >Teraz mamy

    Udział OZE był już wyliczony, więc wartość chwilowa nie ma żadnego
    znaczenia.
    Poszukaj sobie zanim zaczniesz zaprzeczać.

    > Troche watpie.

    Na jakiej podstawie?
    Znasz kogoś z ev i bez fw?

    > Poza tym ... jak jezdzi w dzien, a laduje w nocy ... no, w naszym
    > weglowym kraju trudno powiedziec, moze i dobrze.

    To wcześniej odda tyle samo co pobierze.

    > A tu czytam ze unia i kraj szykuja kolejny cios w malych prosumentow

    Typowe dla pis.
    Zepsuć wszystko co jeszcze działa....

    > Ano nie,

    No właśnie.
    Więc skupmy się na produkcji i jej dostarczeniu, olewając wydobycie i
    zakładając że będzie podobnie/

    > No ale pisales o miescie, nie wiadomo po co ...

    Bo po to się dziś kupuje ev i ruguje diesle.

    > Ale to nie CO2, tylko cos innego.

    Owszem, ale CO2 to tylko sposób na szacowanie emisji, a nie zło samo w
    sobie.

    > Co emituje tez elektrownia ... ale daleko :-)

    I wysoko.
    Prawie nikt tego nie jest w stanie odczuć na własnej skórze.

  • 42. Data: 2021-06-16 13:22:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 16 Jun 2021 13:05:22 +0200, Cavallino wrote:

    > Albo i więcej.

    > Udział OZE był już wyliczony, więc wartość chwilowa nie ma żadnego
    > znaczenia.
    > Poszukaj sobie zanim zaczniesz zaprzeczać.

    Kto liczyl? Jesli chwilowo, w upalny letni dzien jest jakies 15%,
    to jak srednia roczna ma wyjsc lepsza?

    Chyba, zeby tak jeszcze doliczyc import pradu z Niemiec, a on moze
    ekologiczny ..

    > Na jakiej podstawie?
    > Znasz kogoś z ev i bez fw?

    z EV to znam tylko Ciebie :-)

    > Typowe dla pis.
    > Zepsuć wszystko co jeszcze działa....

    No, jesli Unia kazala, to PiS nie ma wyjscia :-)

    Zarzut byl taki ze Unia kazala za 4 lata, a PiS chce wprowadzic za
    rok.

    https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/cios-w-fot
    owoltaike-apel-do-rzadu/v937hw2

    Tylko ... o co tu chodzi?
    Ze beda sprzedawac w cenie szczytowej, a pobierac w taryfie nocnej?
    I wieczornym szczycie.

    Czy ze beda sprzedawac po cenie samego pradu, a kupowac wraz z oplata
    sieciową ?

    Ot, trzeba:
    -miec dwa elektryki i jedzic na zmiane,
    -lub miec wymienna baterie do elektryka,
    -lub pracowac w domu i nie jezdzic w dzien,
    -lub jezdzic to pracy ekologicznie autobusem, a samochod niech sie w
    domu laduje na weekend :-)

    Tudziez np. miec magazyn energii ze starego EV, a teraz starczajacego
    na wieczor i noc :-)

    > No właśnie.
    > Więc skupmy się na produkcji i jej dostarczeniu, olewając wydobycie i
    > zakładając że będzie podobnie/

    Ale ropa z szybu sama wplywa, a kopalnia wegla sporo pradu wymaga :-)

    > Owszem, ale CO2 to tylko sposób na szacowanie emisji, a nie zło samo w
    > sobie.

    No niektorzy twierdza, ze zlo samo w sobie.
    A jak sie skupic na tych innych emisjach, to i rachunki troche inne.
    A np emisje przy produkji baterii i silnikow elektrycznych?

    > I wysoko.
    > Prawie nikt tego nie jest w stanie odczuć na własnej skórze.

    Kiedys byly kwasne deszcze.

    J.

  • 43. Data: 2021-06-16 13:35:50
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-06-2021 o 13:22, J.F pisze:

    > Kto liczyl? Jesli chwilowo, w upalny letni dzien jest jakies 15%,
    > to jak srednia roczna ma wyjsc lepsza?

    Spytaj tych którzy liczą miks energetyczny.

    > Chyba, zeby tak jeszcze doliczyc import pradu z Niemiec, a on moze
    > ekologiczny ..

    > z EV to znam tylko Ciebie :-)

    No i ja mam FW.
    Więc na jakiej podstawie wątpisz?

    Bo ja praktycznie znam tylko przypadki ev+fw.

    > No, jesli Unia kazala

    Co unia kazała?
    Bo te głąby raczej po prostu czegoś nie zrozumiały i zakazu stosowania
    obecnego systemu nie było.
    > Tylko ... o co tu chodzi?
    > Ze beda sprzedawac w cenie szczytowej, a pobierac w taryfie nocnej?
    > I wieczornym szczycie.

    Nie, że będą sprzedawać po cenie hurtowej, a kupować po detalicznej.
    I to powiększonej o opłaty dystrybucyjne.

    > Ale ropa z szybu sama wplywa

    No to jak wolisz, to licz również wydobycie.

    > No niektorzy twierdza, ze zlo samo w sobie.
    > A jak sie skupic na tych innych emisjach, to i rachunki troche inne.
    > A np emisje przy produkji baterii i silnikow elektrycznych?

    A emisje przy produkcji silników nielektrycznych i olejów?

    > Kiedys byly kwasne deszcze.

    Mówimy o tym co jest obecnie.

  • 44. Data: 2021-06-16 14:03:56
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > A jak w miescie jest elektrocieplownia? :-)

    > Wiec dodajmy, ze CO2 jest rzekomo szkodliwy "dla klimatu".
    > A dla czlowieka, w niewielkiej ilosci ... nieszkodliwy.
    >
    > Wiec nie ma znaczenia, czy emisja bedzie w miescie, czy pod
    > Belchatowem.
    >
    > Za to inne substancje w spalinach mogo byc istotne.

    Też mówię, że śmierdzi. CO2 nie śmierdzi.

  • 45. Data: 2021-06-16 16:05:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 16 Jun 2021 13:35:50 +0200, Cavallino wrote:

    > Spytaj tych którzy liczą miks energetyczny.

    Taki?
    https://300gospodarka.pl/300klimat/transformacja-ene
    rgetyczna-polska-2020-forum-energii-spadek-wegiel

    Tylko spojrz na drugi diagram, TWh.

    Wegiel prawie 70%, OZE 17%.
    W tym wiatr 10%, PV 1.3%, wodne 1.3%.

    Jest troche biogazu i biomasy, ale jest tez 10% na gaz ziemny.
    I ciekawa pozycja "inne el przemyslowe 1.9%".
    Ciekawe na co.

    No i bardzo ciekawa pozycja - szczytowo-pompowe 0.5%.
    Ciekawa, bo czysta sz-p, to straty przynosi, a nie produkcje.

    Ale moze byc taka z doplywem wody do gornego zbiornika, ktora cos tam
    produkuje ... tylko jak to policzyc, jesli przy okazji pracuje tez
    pompowo?
    I czy przy intensywnej pracy pompowej uda sie uzyskac nadwyzke
    produkcji?
    I czy nie nalezy w takiej tabelce do tego dodac strat z elektrowni
    wylacznie sz-p?

    W sumie i tak dosc duzo, bo 12-17%.

    > No i ja mam FW.
    > Więc na jakiej podstawie wątpisz?

    Jeden przypadek nie tworzy statystyki :-)

    > Co unia kazała?
    > Bo te głąby raczej po prostu czegoś nie zrozumiały i zakazu stosowania
    > obecnego systemu nie było.

    Trzeba by przeczytac o co w tej dyrektywie chodzi.
    Ale skoro wydali, to jakis cel maja.

    > Nie, że będą sprzedawać po cenie hurtowej, a kupować po detalicznej.
    > I to powiększonej o opłaty dystrybucyjne.

    I tu by sie mogl przydac jakis lokalny klaster energetyczny,
    ale lokalny ... to moze byc za maly ...

    > A emisje przy produkcji silników nielektrycznych i olejów?

    A slusznie tylko ze stal tania, a miedz droga.
    Oleje ... dobre pytanie, ale olejow to dosc malo sie spala ...

    > Mówimy o tym co jest obecnie.

    Nie wiem czy ustapily.
    Odsiarcza sie elektrownie, odsiarcza sie paliwa.

    J.

  • 46. Data: 2021-06-16 18:26:42
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-06-2021 o 16:05, J.F pisze:

    > Trzeba by przeczytac o co w tej dyrektywie chodzi.
    > Ale skoro wydali, to jakis cel maja.

    Tak, pozwolili na DODATKOWE możliwości sprzedaży.
    A głąby postanowiły pod byle pretekstem wyciąć obecne rozwiązania, bo
    stanowią zagrożenie dla prądu z węgla.

    > I tu by sie mogl przydac jakis lokalny klaster energetyczny,

    To akurat ma wejść.
    Ale po co psuć coś co działa i jest dobre - nie pojmę.
    Niech sobie prosument sam wybiera co woli.

    > A slusznie tylko ze stal tania, a miedz droga.

    A co to ma wspólnego z klimatem?

    > Oleje ... dobre pytanie, ale olejow to dosc malo sie spala ...

    Jak patrzę na to co z rur niektórym leci - to chyba jednak dużo.