  • 1. Data: 2009-07-03 21:15:47
    Temat: Pamięć z zatrzaskiem
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Czy ktoś z grupowiczów widzial pamięci (S)RAM z małą ilością wyprowadzeń
    o pojemnościach około 0.5MB? Zastanawiam się nad podpięciem tego do SAM7
    z EBI ale zależało by mi na redukcji scalaków (najlepiej RAm+uC) bo bedę
    mial tam ciasno i współpracy z EBI. Wezme dowolna ilość RAM, ale 0.5MB
    to minimum. Coś bedzie pasować? A jesli nie, to moze jakieś inne
    popularne ARM7 o podobnych ficzerach gdzie łatwo wpiąć ram?

  • 2. Data: 2009-07-04 07:19:54
    Temat: Re: Pamięć z zatrzaskiem
    Od: John Smith <d...@b...pl>

> [...]
    > to minimum. Coś bedzie pasować? A jesli nie, to moze jakieś inne
    > popularne ARM7 o podobnych ficzerach gdzie łatwo wpiąć ram?

    Co to znaczy mała ilość końcówek w pamięci SRAM? Linii adresowych około 20,
    danych 4/8/16/32, o reszcie nie wspominając.
    Chcesz pogodzić te dwa sprzeczne wymagania - użyj SDRAM lub DDR. Odświerzanie
    mają wbudowane.
    K.

  • 3. Data: 2009-07-04 10:50:05
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    John Smith wrote:
    > Co to znaczy mała ilość końcówek w pamięci SRAM?

    Jesli weźmiesz 62256 i porównasz z interfejsem pamięci dostepnym choćby
    w atmega162 to widać, ze 62256 ma wiecej końcówek. Pomiedzy nimi jet
    zatrzask. Chodzi mi o pamięć pasująca do SAM7 która nie wymaga tego
    zatrzasku na zewnatrz, redukując ilośc drutów łączących i upraszczając
    mi projekt płytki + oszczędzając miejsce.

    Nie upieram się nad jakąkolwiek konkretna pamięcią. Chodzi o coś
    pasującego do SAM7 ewentualnie 9 (przy czym poniewaz nie wymagam
    wydajności arm 7 wydaje się rozsądniejszy).

  • 4. Data: 2009-07-04 19:05:39
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

> [...]
    > pasującego do SAM7 ewentualnie 9 (przy czym poniewaz nie wymagam
    > wydajności arm 7 wydaje się rozsądniejszy).

    Swego czasu szukalem takiej pamieci i nic nie znalazlem. Az trudno
    uwierzyc, ze nikt nie wpadl na tak prosty pomysl jak zintegrowanie SRAM
    z zatrzaskiem.
    Ale jesli bys znalazl to daj znac na priva.

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.

  • 5. Data: 2009-07-04 19:17:48
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    T.M.F. wrote:
    > Swego czasu szukalem takiej pamieci i nic nie znalazlem. Az trudno
    > uwierzyc, ze nikt nie wpadl na tak prosty pomysl jak zintegrowanie SRAM
    > z zatrzaskiem.

    Obawiam się, że prędzej znajdę pamięć na SPI. Niestety FRAM sa troche za
    małe (albo ja nie widzę wiekszych od 32kB).

    Ale co ciekawe na przestrzeni jakiś 3 miesięcy trafiłem albo w
    Elektronice Praktycznej albo w EdW na jakiegoś newsa że ktoś tam
    rozpoczyna produkcję RAM na SPI. Nie mogę teraz znaleźć tego newsa, może
    ktos pamięta nazwe producenta? Nie wiem o jakich rozmiarach była mowa.

    W zasadzie prędkość SPI mogła by byś wystarczająca w moim zastosowaniu.

  • 6. Data: 2009-07-04 19:28:28
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Sebastian Biały pisze:

> [...]
    > Elektronice Praktycznej albo w EdW na jakiegoś newsa że ktoś tam
    > rozpoczyna produkcję RAM na SPI. Nie mogę teraz znaleźć tego newsa, może

    Microchip?
    http://www.microchip.com/stellent/idcplg?IdcService=
    SS_GET_PAGE&nodeId=2698

    --
    przeciez moje rozumowanie bylo bez skazy,
    no sam bym wskoczyl do tego wulkanu,

  • 7. Data: 2009-07-04 19:40:36
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Zbych wrote:
    > Microchip?
    > http://www.microchip.com/stellent/idcplg?IdcService=
    SS_GET_PAGE&nodeId=2698

    256kbit. Tyle co nic :/

  • 8. Data: 2009-07-04 19:48:19
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Sebastian Biały pisze:
    SS_GET_PAGE&nodeId=2698

    > 256kbit. Tyle co nic :/

    To podłącz normalny równoległy. Jak masz mało miejsca to daj BGA.

  • 9. Data: 2009-07-04 19:53:52
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    W dniu 04.07.2009 21:17, Sebastian Biały pisze:

> [...]
    > ktos pamięta nazwe producenta? Nie wiem o jakich rozmiarach była mowa.
    >
    > W zasadzie prędkość SPI mogła by byś wystarczająca w moim zastosowaniu.

    W TME sa FRAM 512kb, jesli ci to wystarcza, w cenie nieprzyzwoitej :)
    Ja myslalem raczej o zwyklym rownoleglym SRAM tyle, ze z zatrzaskiem.

  • 10. Data: 2009-07-04 19:55:57
    Od: "Artur Miller" <a...@b...org>

    "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > producenta? Nie wiem o jakich rozmiarach była mowa.
    >
    > W zasadzie prędkość SPI mogła by byś wystarczająca w moim zastosowaniu.

    a trwałość FRAM też ?

    2 sztuki nie zajmą wiele miejsca
    http://www.ramtron.com/products/nonvolatile-memory/s
    erial-product.aspx?id=100