  • 11. Data: 2021-12-12 17:28:06
    Temat: Re: Panele zimą
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-12-12 o 15:01, Arek pisze:

    > Podobno ktoś kombinował (ogródek?) z wiekszym kątem nachylenia by mieć
    > nieco więcej gdy słońce niżej i panele skierowane minimalnie na pd-zach
    > (nieco więcej i dłużej w popołudniowym szczycie) ale nie wiem czy ma
    > to jakiś wymierny sens. Może gdy zmienią sposób rozliczania (ceny
    > zależne od zapotrzebowania), ale i tak dla małych instalacji będzie
    > niekorzystny.

    Tu na ten temat:
    https://www.youtube.com/watch?v=vp7ACZolIDU

  • 12. Data: 2021-12-13 11:27:50
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 12.12.2021 o 15:01, Arek pisze:
    > Podobno ktoś kombinował (ogródek?) z wiekszym kątem nachylenia by mieć
    > nieco więcej gdy słońce niżej

    A czy w przypadku instalacji innych niż równoległe do dachu (bo wtedy
    nie ma wyboru) nie stosuje się mocowania z możliwością regulacji?
    Przecież 2 razy do roku poluzować jedną czy kilka śrub i przestawić z
    ustawienia letniego na zimowe lub odwrotnie to nie jakiś wielki trud a
    zysk spory.

    --
    SW3

  • 13. Data: 2021-12-13 11:38:00
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]

    > to jakiś wymierny sens. Może gdy zmienią sposób rozliczania (ceny
    > zależne od zapotrzebowania), ale i tak dla małych instalacji będzie

    Ja kombinowałem i dla mnie jest sens. Mam większy uzysk. Jak będę na
    działce to Ci fotkę podeślę jakie kąty mam i oczywiście zależy to od
    typu panelu. Niektóre nie wymagają dużej regulacji kąta a niektóre tak.
    Prawda jest też taka, że tego "słońca" jest niewiele i skuteczność zimą
    to 4h. Reszta to drobiazgi...ale od 21 grudnia będzie już tylko lepiej :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 14. Data: 2021-12-13 12:36:33
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-12-13 o 11:27, SW3 pisze:

> [...]
    > Przecież 2 razy do roku poluzować jedną czy kilka śrub i przestawić z
    > ustawienia letniego na zimowe lub odwrotnie to nie jakiś wielki trud a

    Spory to by był jakby panele cały dzień odwracały się frontem do słońca.
    Ale jak widać automatyka kosztuje więcej niż wynosi ten zysk.

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2021-12-13 14:06:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...
    >Takie pytanie: ile mocy powinien oddawać panel "teraz" - czyli połowa
    >grudnia, w południe, przy penym słońcu - czyli niebo bezchmurne?
    >Chodzi mi o procent względem lata w południe.

    Ja tam "teraz" to mam pelne zachmurzenie :-(

    Mocno.

    J.

  • 16. Data: 2021-12-13 14:21:33
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 13.12.2021 o 11:38, LordBluzg(R) pisze:
    > ale od 21 grudnia będzie już tylko lepiej :)

    Ale dopiero w samym końcu grudnia będzie lepiej niż dziś...

    --
    SW3

  • 17. Data: 2021-12-13 14:30:40
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 13.12.2021 o 14:21, SW3 pisze:

    > Ale dopiero w samym końcu grudnia będzie lepiej niż dziś...

    Bojawiem? Od 2 miesięcy słońca nie widziałem w sumie może 4 dni coś tam
    było ale nie na tyle, żeby było bezchmurnie. Jeśli zaświeci łaskawie w
    końcu to może być lepiej. Prognozy długoterminowe wskazują, że ma być
    mniej pochmurnie. Rewelki bym nie oczekiwał. Nie mniej, może sypnąć
    jeszcze śniegiem mocno i nawet wtedy słoneczko nie pomoże :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>