  • 11. Data: 2009-01-05 20:19:39
    Temat: Re: Pentax
    Od: "Krzysztof L" <l...@w...pl>

    > hmm, Zabłudowie?
    > strzelam...
    Chyba strzelać nie trzeba, analogicznie Krakowie, Augustowie...etc...

  • 12. Data: 2009-01-05 23:14:40
    Od: Andrzej Makarczuk <m...@g...com>

    Pan Peresada <p...@p...pl> w
    <m...@4...com>:

    >A ja ma byc? Zabludowu?

    Jeden mieszkaniec podobnej miejscowości wytłumaczył mi niegdyś
    obrazowo: "Mówisz pan 'w dupiu', czy 'w dupie'"?

    pozdrawiam
    makar
    --
    Kaczka zagłuszaczka a Jaruszek kłamczuszek

    m...@g...pl.gov (best gov is no .gov)

  • 13. Data: 2009-01-06 00:07:44
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Andrzej Makarczuk pisze:
    > Jeden mieszkaniec podobnej miejscowości wytłumaczył mi niegdyś
    > obrazowo: "Mówisz pan 'w dupiu', czy 'w dupie'"?

    Myślę, że to: http://poradnia.pwn.pl/lista.php?id=5441
    wyjaśni akurat te wątpliwości.

    Pozwolę sobie zacytować dla nieklikatych:

    Dawną formą tej nazwy było Zabłudowie. W związku z tym odmiana
    miękkotematowa i wymowa do Zabłudowia, w Zabłudowiu jest archaizmem,
    podtrzymywanym - jak się okazuje - w mowie ludności lokalnej. To
    interesujące, bo forma Zabłudów znana jest od 1. połowy XVI w. W piśmie
    bardzo znacznie przeważają formy z twardym [w], wg danych Google'a
    proporcja wynosi 50:1.
    Jestem za tym, żeby zaakceptować obie formy: ogólnopolską do Zabłudowa,
    w Zabłudowie oraz lokalną, niemal wyłącznie mówioną, do Zabłudowia, w
    Zabłudowiu.
    Nawiasem mówiąc, Zabłudów, o ile mi wiadomo, jest miastem.

    -- Jan Grzenia, Uniwersytet Śląski

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 14. Data: 2009-01-06 01:08:36
    Od: Paweł Rumian <c...@c...barg.cy>

    Dnia poniedziałek, 5 stycznia 2009 21:19 osoba znana jako Krzysztof L
    nastukała:

    > Chyba strzelać nie trzeba, analogicznie Krakowie, Augustowie...etc...

    troche ironizowalem :)

    --
    Paweł Rumian
    e-mail -> ROT13