  • 11. Data: 2022-06-30 17:38:36
    Temat: Re: Petrolheady mają niższ IQ ;)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 30 Jun 2022 17:25:49 +0200, Shrek wrote:

    > Truć to niespecjalnie dużo.

    Podobnie jak inne silniki spalinowe?
    Nawet te na etyline?

    >Co2 jest problemem.

    Pare lat temu bym napisal ze dla mnie nie.
    Ale ostatnio jakies nieznosnie upalne lata mamy.
    Wina CO2?
    Troche powątpiewam, bo ile go moglo w tych pare lat przybyc.

    No i ... im cieplej, tym mniej wegla do ogrzewania w zime trzeba :-)

    J.

  • 12. Data: 2022-06-30 17:52:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.06.2022 o 17:38, J.F pisze:

    > Podobnie jak inne silniki spalinowe?

    Mniej.

    > Pare lat temu bym napisal ze dla mnie nie.
    > Ale ostatnio jakies nieznosnie upalne lata mamy.
    > Wina CO2?

    Naukowcy twierdzą że tak. Na oko mają rację, choć głowy bym za to nie
    dał, że to chodzi o efekt antropogeniczny. Być może bez nas też by
    rosło, ale dokładając do pieca na pewno nie pomagamy planecie.

    > Troche powątpiewam, bo ile go moglo w tych pare lat przybyc.

    Tak gdzieś z 360 ppm do 390 przez ostatnie 20 lat. Czyli niecałe 10% -
    różnica zauważalna.

    > No i ... im cieplej, tym mniej wegla do ogrzewania w zime trzeba :-)

    Ale to chyba głównie nie od ogrzewania.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 13. Data: 2022-06-30 20:35:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 30 Jun 2022 17:52:32 +0200, Shrek wrote:

> [...]
    > rosło, ale dokładając do pieca na pewno nie pomagamy planecie.

    > Tak gdzieś z 360 ppm do 390 przez ostatnie 20 lat. Czyli niecałe 10% -

    Moze i procentowo zauwazalna, ale jak to na temperature wplynie?

    Chociaz ... 10% od 300K to faktycznie sporo :-)

    Kurde ... jak ja moglem kiedys wytrzymac w aucie bez klimy?
    Dwa mialem bez.
    Lata byly zimniejsze, czy organizm odporniejszy?

    > Ale to chyba głównie nie od ogrzewania.

    ale jak nie bedzie trzeba w zimie ogrzewac, to i emisja CO2 spadnie
    :-)

    J.

  • 14. Data: 2022-07-01 15:23:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.06.2022 o 20:35, J.F pisze:

    > Moze i procentowo zauwazalna, ale jak to na temperature wplynie?

    W górę.

    > ale jak nie bedzie trzeba w zimie ogrzewac, to i emisja CO2 spadnie
    > :-)

    Wydaje mi się, ze co2 to jednak głównie produkcja różnych dóbr o czym
    się zapomina.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 15. Data: 2022-07-01 15:27:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 1 Jul 2022 15:23:10 +0200, Shrek wrote:

    > W górę.

    Ale o ile %?

    A ile bylo np 40 lat temu ?

    > Wydaje mi się, ze co2 to jednak głównie produkcja różnych dóbr o czym
    > się zapomina.

    Tez, ale widzisz jak u nas - nie huty narzekaja na brak wegla,
    tylko ludzie :-)

    J.

  • 16. Data: 2022-07-01 15:56:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.07.2022 o 15:27, J.F pisze:

    > Ale o ile %?

    Zależy jak liczyć od zera, od zera absolutnego? Kilka stopni - ile nie
    wiemy bo nie znamy dokładnego modelu ani nie wiemy czy przestaniemy
    emitować.

    > A ile bylo np 40 lat temu ?

    Temperatury czy co2?

    > Tez, ale widzisz jak u nas - nie huty narzekaja na brak wegla,
    > tylko ludzie :-)

    Dokładnie - liczymy ile emitujemy z rury, a trzeba liczyć całość. Jakby
    policzyć ile co2 kosztuje wybudowanie mieszkania, żarcie i dobra jakie
    posiadasz, to (tego nie wiem, ale pewnie da się sprawdzić) okazałoby
    się, że to więcej niż zużywasz na przemieszczanie się i ogrzewanie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 17. Data: 2022-07-01 16:20:01
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 30.06.2022 o 17:38, J.F pisze:
    > im cieplej, tym mniej wegla do ogrzewania w zime trzeba ?

    A więcej do chłodzenia w lecie

    --
    SW3

  • 18. Data: 2022-07-02 18:54:38
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-06-28 o 18:21, J.F pisze:

> [...]
    > -to sa pomiary z 2015, czy z wielu lat, robione u dzieci,
    > czy jakies szacunki ile mialy dzieci, na podstawie obecnych
    > pomiarow?
    >
    > -podaja tam % populacji czy tez dzieci, ktore maja powyzej 5ug/galon.
    > a jakie sa te zawartosci, czy tez srednie zawartosci?
    > zeby sie nie okazalo, ze kiedys bylo 6, a dzis 4
    >
    > -pisza, ze nie ma bezpiecznego poziomu u dzieci ... to gdzie sa te
    > schorzenia powodowane przez ołów?
    > Dobrze rozumiem, ze stwierdzono obnizenie IQ w starszych pokoleniach?
    > czy tylko szacuja, ze takie obnizenie powinno byc?

    Radziłbym ci, żebyś swoim dzieciom aplikował ołów z rury wydechowej i
    sprawdzał, czy im szkodzi, czy nie szkodzi, a jeśli szkodzi, to w jakiej
    dawce jeszcze szkodzi niewiele, a w jakiej dawce już trochę bardziej :-)

  • 19. Data: 2022-07-02 19:00:39
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-06-30 o 15:19, J.F pisze:
    > No jak ...
    > -przeciez dzis mamy benzyne bezolowiową i samochody jakos jezdzą.
    > Mozna ja bylo wynalezc 100 lat temu i byloby jak 20 lat temu:-P

    Dodatek ołowiowy do benzyny został wprowadzony nie dlatego, że nie było
    tańszego, lepszego rozwiązania. Ołów w paliwie był (jest nadal w paliwie
    do avionetek) dlatego, że tak więcej zarabiały korporacje paliwowe,
    które kupiły patenty i narzuciły standard takiego, a nie innego paliwa.
    Tak więc przez dziesięciolecia trucie całego świata na wielką skalę szło
    tylko dlatego, że paru bardzo bogatych facetów koniecznie chciało mieć
    jeszcze więcej dolarków z którymi nawiasem mówiąc i tak już nie
    wiedzieli co robić.

  • 20. Data: 2022-07-02 20:47:56
    Od: "Waluek" <t...@e...pl>

    Użytkownik "Poldek" <p...@i...eu> napisał w wiadomości

    > Radziłbym ci, żebyś swoim dzieciom aplikował ołów z rury wydechowej i
    > sprawdzał, czy im szkodzi, czy nie szkodzi,

    Już nie musi sprawdzać, bo na twoim przykładzie widać, że ołów szkodzi.