  • 1. Data: 2022-06-24 20:31:11
    Temat: Wyjść do ciebie?
    Od: ii <i...@o...invalid>

    http://niusy.pl/@youtube.com/ak1

    "Pomyśl o sobie ..."

    Miła pogawędka na przejściu :-)

  • 2. Data: 2022-06-26 23:43:36
    Temat: Re: Wyjść do ciebie?
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    W dniu 24.06.2022 o 20:31, ii pisze:

    > http://niusy.pl/@youtube.com/ak1
    > "Pomyśl o sobie ..."
    > Miła pogawędka na przejściu :-)

    To byleś Ty?

    Zachowali się rozsądnie. Gdyby mądrze pojechać samochodem, to nawet i
    zatrzymywać by się nie trzeba było (w przeciwieństwie do sytuacji, gdyby
    rowerzyści nie byli rowerzystami).

    PS Po co ten klakson? Jakieś zagrożenie tam było? Pytam, bo kamera nie
    wszystko obejmuje...

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 3. Data: 2022-06-27 05:47:11
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-06-2022 o 23:43, Dykus pisze:

    > Zachowali się rozsądnie.

    Ale kto?
    Pedalarze z wielkim pyskiem?

    > PS Po co ten klakson?

    Poważnie pytasz?

  • 4. Data: 2022-06-27 06:27:29
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-06-26 o 23:43, Dykus pisze:

    > Zachowali się rozsądnie.

    Najwięcej jest takich kierowców, pieszych i rowerzystów, którzy
    "zawsze tak robili" i nic się nie działo czyli, że tak jest dobrze.

  • 5. Data: 2022-06-27 17:05:25
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 27.06.2022 o 05:47, Cavallino pisze:

    > Ale kto?
    > Pedalarze z wielkim pyskiem?

    Tak, ale przyznaję - pyskówki nie słuchałem, oceniam sytuację. I to tą
    konkretną. Choć tekst: "bo ja nie chcę Ciebie zabić" przyznam, był
    niezły. :) Zwłaszcza, jeżeli autorem jest faktycznie "ii", dawniej chyba
    "kk"...

    Cóż, trochę jeżdżę na rowerze, ostatnio co raz więcej po chodniku, i
    przyznam szczerze, że nie przyszło by mi do głowy, by w tej sytuacji
    zejść i przeprowadzić rower. Może zwolniłbym nieco, aby upewnić się, ze
    samochód się zatrzyma przed przejściem.

    > Poważnie pytasz?

    Tak. Używanie klaksonu jest określone w PoRD. Chyba, że kierujący
    pojazdem miał niesprawne hamulce i musiał o tym ostrzec jadących na
    rowerze, bo stwarzało to niebezpieczeństwo, wtedy ok.

    Dobre rady chyba nie stanowią podstawy. :)

    Samochód jedzie 10 km/h, rowerzyści jadą <10 km/h. Gdzie tu
    niebezpieczeństwo?

    Chyba, że autor jedzie w Twizzy i boi się, że mu rowerzyści przy
    stłuczce auto skasują. :>

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 6. Data: 2022-06-27 17:05:33
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 27.06.2022 o 06:27, cef pisze:

    > Najwięcej jest takich kierowców, pieszych i rowerzystów, którzy
    > "zawsze tak robili" i nic się nie działo czyli, że tak jest dobrze.

    Dokładnie, tak samo jak z (nie)zatrzymywaniem się na zielonej strzałce.
    Rutyna.

    Oceniamy tą konkretną sytuację. Na ile by wzrosło bezpieczeństwo
    rowerzystów, gdyby przeprowadzali te rowery?

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 7. Data: 2022-06-27 18:17:39
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-06-2022 o 17:05, Dykus pisze:
> [...]
    >
    > Cóż, trochę jeżdżę na rowerze, ostatnio co raz więcej po chodniku, i
    > przyznam szczerze, że nie przyszło by mi do głowy, by w tej sytuacji

    I jeszcze się tym chwalisz?

    > Tak. Używanie klaksonu jest określone w PoRD. Chyba, że kierujący
    > pojazdem miał niesprawne hamulce i musiał o tym ostrzec jadących na
    > rowerze, bo stwarzało to niebezpieczeństwo,

    A Ci na rowerze mieli sprawne?
    Tak?
    No to oni powinni ich użyć.
    I nóg też.

  • 8. Data: 2022-06-27 19:19:48
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    W dniu 27.06.2022 o 18:17, Cavallino pisze:

    > I jeszcze się tym chwalisz?

    Tak jak nie dziwią mnie niektóre zachowania kierowców czy pieszych
    wynikające ze zdroworozsądkowego podejścia, tak i nie dziwi mnie
    zachowanie tych rowerzystów.

    > A Ci na rowerze mieli sprawne?
    > Tak?
    > No to oni powinni ich użyć.
    > I nóg też.

    Ale odniesiesz się do samego użycia klaksonu w tej sytuacji? Opiszesz to
    bezpośrednie niebezpieczeństwo?

    Bo wiemy już, że mieszkający w bloku obok, z tego niepotrzebnego hałasu
    zadowoleni nie byli... :) Ale kto by się tam nimi przejmował, przeca tu
    ludzie mogli życie stracić! ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 9. Data: 2022-06-27 21:31:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Dykus,

    Monday, June 27, 2022, 5:05:25 PM, you wrote:

    [...]

    > Samochód jedzie 10 km/h, rowerzyści jadą <10 km/h. Gdzie tu
    > niebezpieczeństwo?

    Rowerzysta zapierdalający ,,<10 km/h" chodnikiem zjechał na jezdnię i wbił mi się
    w przednią szybę. Ja z chodnika zjeżdżałem z prędkością jeszcze bliską
    zeru. Auto do kasacji - koszt naprawy za wysoki, pedalarz bez pracy i
    jakiegokolwiek ubezpieczenia.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2022-06-27 22:07:57
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

> [...]
    > w przednią szybę. Ja z chodnika zjeżdżałem z prędkością jeszcze bliską
    > zeru. Auto do kasacji - koszt naprawy za wysoki, pedalarz bez pracy i

    Rozumiem, tylko jaki to ma związek z sytuacją z filmu? Może nie
    dopisałem, ale nie chcę uogólniać i odnoszę się to sytuacji z filmu.
    Doskonała widoczność i wyraźnie widać, że zaraz wjadą na przejście.
    Szukam tutaj opisanego w PoRD - bezpośredniego niebezpieczeństwa,
    usprawiedliwiającego użycie klaksona w terenie zabudowanym...

    Znam przypadek, gdzie auto stało prawidłowo zaparkowane i pedalarz
    zahaczył o lusterko. Stan pedalarza podobny jak u Ciebie. Tylko co z tego...

    Patrzcie na to:
    https://goo.gl/maps/E8vNVVSHn1YXCcbw8
    jeszcze tych pedalarzy przed samochody puszczają. :)

    Nawet na StreetView jakiś gościu przejeżdża przez to przejście, a dwóch
    innych pedalarzy na pozostałych dwóch przejściach. :D
    Jak myślicie, kto tam trąbi?

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.