  • 11. Data: 2017-05-08 20:58:46
    Temat: Re: Pierwszeństwo pieszego....
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-05-08 o 19:16, Marek pisze:

    > Że co, ptoszę? Gdzie niby ma być ta ochrona?

    Na przejściach dla pieszych i/lub chodnikach. Kościoły, stadiony i takie
    tam nie łapią się.

    > Ma zaufać kierowcy?

    Nie ma innego wyjścia.

    > Apelują o powagę, kpiny sobie daruj.
    > Właśnie dla tej ochrony powinien ustępować pierwszeństwo, nie ma lepszej
    > ochrony niż zapewniona samemu sobie.

    Tyle, że nie ma póki co formalnego dokumentu, który zwałby się Prawo
    Chodzenia Pieszego, przyznawany byłby pieszemu, który zdałby egzamin
    państwowy ze znajomości (jakichkolwiek)przepisów.
    Obecnie jedynie kierowcy muszą się wykazać znajomością przepisów i zdać
    egzamin z ich znajomości. W tych przepisach można było natomiast
    zastosować trzy warianty jeżeli chodzi o pieszego:
    1. Nic w ogóle o pieszych nie wspominać.
    2. Pieszy jest szczególnie chroniony.
    3. Pieszy nie jest w ogóle chroniony.
    Który wariant byś wybrał?

  • 12. Data: 2017-05-08 21:01:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek f...@f...com ...

    > Z czego wynika ten przepis? Jakie przesłanki przy jego stworzeniu
    > były brane pod uwagę, by delikatny żywy organizm miał prawo pierwszy
    > konkurować z (niebezpiecznym) pojazdem?
    > Logiczne by bardziej było, by dla jego bezpieczeństwa (w starciu
    > szans nie ma) jednak ustępował pierwszenstwa?

    Selekcja naturalna.
    Ja tam przechodze jak mam wolne i jest bezpiecznie, ewentualnei jak widze
    ze kierowca mnie puszcza.
    Ale wielu wchodzi bo tak. I w sumie w wiekszosci sytuacji im się udaje.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Argumentowi "Bo nie!" przeciwstawiam

  • 13. Data: 2017-05-08 23:25:24
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > powietrzem nadajacym sie do oddychania. I nagle sie okazuje ze
    > wchodzac w dogodnym dla nich momencie powoduja zatrzymanie jednego,
    > kilku, kilkudziesieciu samochodow (niepotrzebne skreslic). Ruszajacy
    > samochod zuzywa kilka razy wiecej paliwa niz taki co jedzie. Na
    > dodatek silnik pracuje w chujowym miejscu charakterystyki i spalanie
    > tez jest chujowe. Idiotami sa i kierowcy. Tacy grzeczni chca byc za
    > sie zatrzymaja zeby przepuscic jednego pieszego. A za takim glupim
    > chujem czy glupia pizda zatrzymuje sie kilkam, kilkadziesiat

    Dobrze godo! Wódki mu polac!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji

  • 14. Data: 2017-05-09 02:48:21
    Od: "Karolek" <l...@e...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Generalnie zasada zeby oszczedzic pieszego jak jest na jezdni ma sens.

    Oszczędzanie pieszego na jezdni nie ma sensu.
    Tam następuje selekcja naturalna. Głupie geny idą do piachu.
    Mądry nie wlezie pod samochód.

  • 15. Data: 2017-05-09 08:12:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ma sens bo moze byc w okresie legowym.

  • 16. Data: 2017-05-09 08:51:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 8 May 2017 20:58:46 +0200, nadir <n...@h...org> wrote:
> [...]
    egzamin
    > państwowy ze znajomości (jakichkolwiek)przepisów.

    A jaki dokument przyznaję pieszemu Obowiazek Stawania Na Czerwonym
    Świetle przy przejściu i kiedy on zdaje tą umiejętność?
    W czym przeszkadza, by pieszemu do zasady zatrzymywania się na
    czerwonym świetle na przejściu dołożyć ustępowanie pierwszeństwa, gdy
    tego światła nie ma, dla jego _bezpieczeństwa_?

    --
    Marek

  • 17. Data: 2017-05-09 09:05:08
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 8 May 2017 18:36:28 +0200
    007 <n...@i...dyndns.org.invalid> wrote:

    > Stosując logikę, to jest "przejście dla pieszych" i jest "przejazd kolejowy"

    No nie do końca.
    jest "przejście DLA pieszych" i "przejazd kolejowy" z tego drugiego nie wynika czy to
    przejazd dla pociągów przez jezdnię, czy przejazd dla samochodów przez tory ;)

    Generalnie skłaniałbym się, że jednak dla samochodow, gdyż masz ciągłość szyn, a
    jezdnia jest przecięta :P

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 18. Data: 2017-05-09 09:56:13
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2017-05-09 o 08:51, Marek pisze:

    > A jaki dokument przyznaję pieszemu

    Ty coś przyznajesz i sam nie wiesz co?

    > Obowiazek Stawania Na Czerwonym
    > Świetle przy przejściu i kiedy on zdaje tą umiejętność?

    Tutaj zupełnie nie da się nic zrozumieć...
    Może spróbuj po polsku.

    > W czym
    > przeszkadza, by pieszemu do zasady zatrzymywania się na czerwonym
    > świetle na przejściu dołożyć ustępowanie pierwszeństwa, gdy tego światła
    > nie ma, dla jego _bezpieczeństwa_?

    Być może nie zdajesz sobie z tego sprawy, ale właśnie dla bezpieczeństwa
    pieszego nałożono na kierowców obowiązek umożliwienia mu bezpiecznego
    przejścia.
    Istoty rozumne dbają o słabszych. Zapewne nie wszystkich ludzi można
    zaliczyć do istot rozumnych, sporo bezrozumnego bydła porusza się po
    drogach. Pewnie stąd do niektórych nie dociera zasadność pierwszeństwa
    pieszych na przejściu.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 19. Data: 2017-05-09 10:23:07
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Prawo
    > egzamin
    >
    > A jaki dokument przyznaję pieszemu Obowiazek Stawania Na Czerwonym
    > Świetle przy przejściu i kiedy on zdaje tą umiejętność?

    Toż przecież napisałem, że nie ma takiego dokumentu.

    > W czym
    > przeszkadza, by pieszemu do zasady zatrzymywania się na czerwonym
    > świetle na przejściu dołożyć ustępowanie pierwszeństwa, gdy tego światła
    > nie ma, dla jego _bezpieczeństwa_?

    Ależ w niczym nie przeszkadza, tylko nadal pieszy nie musi znać takiego
    przepisu, a nawet jak zna to też nie musi go przestrzegać.

  • 20. Data: 2017-05-09 10:58:24
    Od: quent <x...@x...com>

    On 08.05.2017 17:02, Akarm wrote:

    > Pieszy jako słabszy użytkownik ruchu musi być szczególnie chroniony.

    A co z tymi na skuterach? Są słabsi niż ci w autach - dać im jakieś
    lepsze prawo!
    Nikt nie musi być szczególnie chroniony.
    Wystarczą jasne zasady ruchu drogowego - reszta to odpowiedzialność
    kierowców i pieszych.
    Jeśli Akarm uważa, że pierwszeństwo na pasach dla pieszych bardziej ich
    chroni to podpada niestety pod tę grupę, którą sam tak nieładnie nazywa.

    > Nie. Nielogiczne byłoby stosowanie prawa dżungli.

    Przepis jest jasny - albo ma pierwszeństwo albo nie ma. Ani jedno ani
    drugie nie jest bynajmniej prawem dżunglii.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info