  • 1. Data: 2017-05-10 11:09:26
    Temat: Jak to jest ze światłami w samochodach?
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Kiedyś było wiadomo - muszą być takie, jak w przepisach, i ŻADNE INNE.
    Było napisane, że światła stopu są dwa, to za trzecie światło były
    mandaty i nie było zmiłuj. Potem to trzecie światło zalegalizowali...

    A teraz co drugi nowy samochód ma światła niezgodne z rozporządzeniem i
    nie są to w większości samoróbki, tylko wyposażenie fabryczne. To jak to
    jest - nadal nie wolno, tylko wszyscy mają w dupie? Jakieś zasady się
    zmieniły?

    Teraz wyliczanka:
    1. Światła podzielone na kilka (np. jedno na słupku, drugie na klapie
    bagażnika) niespełniające warunku, który pozwala uznać dwie lampy za
    jedną ("60 procent prostokąta opisanego...").
    2. Fantazyjne układy małych diodek niespełniające warunku jw.
    3. Światła do jazdy dziennej zapalające się na przemian z kierunkowskazem.
    4. Pojedyncze białe światła zapalające się przy skręcie.
    5. Tym razem chyba samoróbka: kierunkowskaz w formie biegnących kropek.

    Wydaje mi się, że nic z tego zgodne z rozporządzeniem nie jest.

    MJ

  • 2. Data: 2017-05-10 11:20:36
    Temat: Re: Jak to jest ze światłami w samochodach?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-05-10 o 11:09, Michał Jankowski pisze:
> [...]
    > 5. Tym razem chyba samoróbka: kierunkowskaz w formie biegnących kropek.
    >
    > Wydaje mi się, że nic z tego zgodne z rozporządzeniem nie jest.

    Kierowca takiego samochodu jest kryty, skoro dostał on homologację. Ale
    jak dostał, to rzeczywiście ciekawe pytanie. Może rozporządzenie nie
    jest aż tak mocno obowiązujące, i przepisy dopuszczają na etapie
    homologowania odstępstwa.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2017-05-10 11:38:21
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 10 May 2017 11:20:36 +0200, w <oeum1u$e2r$1@node2.news.atman.pl>, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    > jak dostał, to rzeczywiście ciekawe pytanie. Może rozporządzenie nie
    > jest aż tak mocno obowiązujące, i przepisy dopuszczają na etapie

    Nie musimy honorować homologacji innych krajów UE?
    Pewnie nie - vide afera z czynnikiem do klimy.
    Więc pewnie po uważaniu ("przyjmuje się, że lampa podzielona na 2 części nadal
    stanowi całość" itp.)

  • 4. Data: 2017-05-10 12:11:47
    Od: p...@g...com

    Punkt 5
    To Audi które zrobiło dobrze jako pierwsze oraz Ford który spapral przednie kierunki
    A teraz historia z cyklu co wolno wojewodzie to nie tobie smrodzie :-)
    http://www.focus.de/auto/ratgeber/auto-abc/verkehr-w
    ann-sind-blinker-mit-wischeffekt-zulaessig_id_444923
    3.html
    Producent załatwił sobie prawo do używania takich kierunków ale późniejsze ich
    zamontowanie jest niegalne :-) więc historia z dlr gdzie producenci długo oferowali
    kaleczne i drogie LED a rynek ich wyprzedził już się nie powtórzy

  • 5. Data: 2017-05-11 00:10:12
    Od: PMG <p...@p...pl>

> [...]
    > 5. Tym razem chyba samoróbka: kierunkowskaz w formie biegnących kropek.
    >
    > Wydaje mi się, że nic z tego zgodne z rozporządzeniem nie jest.

    Wymagania dotyczące oświetlenia pojazdu podają regulaminy EKG i kraje
    członkowskie Unii mają obowiązek stosować się do tych regulaminów. W
    regulaminie nr 48 znajdziesz definicje i załączniki opisujące jakie
    oświetlenie jest dopuszczalne.

    Jestem również pewien, że Twoja wyliczanka niezgodności dotyczy
    nieaktualnego polskiego rozporządzenia.

  • 6. Data: 2017-05-11 15:13:44
    Od: Poldek <p...@i...eu>

> [...]
    > 4. Pojedyncze białe światła zapalające się przy skręcie.
    > 5. Tym razem chyba samoróbka: kierunkowskaz w formie biegnących kropek.

    6. Jasne, oślepiające zarówno jadących z przeciwka, tak też oślepiające
    w lusterkach jadących w tym samym kierunku.
    6a. wiązka światła za szeroka, kierunek "przed siebie"
    6b. strumień światła za silny, o wiele silniejszy niż normalne światła,
    kolor biały "ostry", lub biały z odcieniem niebieskiego,
    6c. wiązka światła rozszczepiająca się różnokolorowe wiązki w różnych
    kierunkach "tęczówka",
    7. Światła STOP bardzo silne. Po zmroku oślepiają kierowcę następnego
    samochodu przy oczekiwaniu na czerwonym świetle, w korku itp.

  • 7. Data: 2017-05-11 21:26:05
    Od: j...@i...pl

    On Wed, 10 May 2017 11:09:26 +0200, Michał Jankowski
    <m...@f...edu.pl> wrote:

    >5. Tym razem chyba samoróbka: kierunkowskaz w formie biegnących kropek.

    Ja wczoraj widziałem Fusiona (amerykańskie Mondeo), w którym za
    kierunkowskaz robiły dwa światła: jedno pomarańczowe, a drugie to
    światło stopu czerwone. Pewnie jakaś niechlujna przeróbka
    dostosowująca go do polksich przepisów.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 8. Data: 2017-05-12 08:53:47
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 11 maja 2017 21:26:02 UTC+2 użytkownik j...@i...pl napisał:

> [...]
    > kierunkowskaz robiły dwa światła: jedno pomarańczowe, a drugie to
    > światło stopu czerwone. Pewnie jakaś niechlujna przeróbka

    nie. To zaszłośc z za oceanu.
    U nich kierunki moga byc czerwone lub pomaranczowe.
    Po bokach nie musza miec kierunkow.
    dzienne moga byc pomaranczowe czyli moga byc kierunkami.

    powalone nie?

    Ktoś takiego przywiozl z usa/kanady i jezdzi a policja i stacje kontroli maja to w
    de...

  • 9. Data: 2017-05-12 10:25:43
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2017-05-12 o 08:53, s...@g...com pisze:

    > U nich kierunki moga byc czerwone lub pomaranczowe.

    ?
    To jest raczej dość dziwne. Ja w ruchu drogowym spotkałem się tylko z
    kierunkami w lewo albo w prawo.

    > Po bokach nie musza miec kierunkow.
    > dzienne moga byc pomaranczowe czyli moga byc kierunkami.
    >
    > powalone nie?

    Zdecydowanie powalone tak!
    Kretynizmy jakieś, nawet bym powiedział.
    Nie spotkałem nigdy kierunków innych niż w lewo lub prawo.
    Bywają jeszcze w górę, w dół, w przód i do tyłu. Ale żeby pomarańczowe?
    Powalone...

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 10. Data: 2017-05-12 15:14:06
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 12 maja 2017 10:25:53 UTC+2 użytkownik Akarm napisał:

> [...]
    > Nie spotkałem nigdy kierunków innych niż w lewo lub prawo.
    > Bywają jeszcze w górę, w dół, w przód i do tyłu. Ale żeby pomarańczowe?

    Hahahaha. Smieszne :)