  • 1. Data: 2017-05-08 10:45:01
    Temat: Smart
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    Miał/ma ktoś? Jak wygląda sprawa z spalaniem, awaryjnością, no i czy w
    ogóle warto kupować używanego?

  • 2. Data: 2017-05-08 11:52:41
    Temat: Re: Smart
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2017-05-08 o 10:45, Trybun pisze:
    > Miał/ma ktoś? Jak wygląda sprawa z spalaniem, awaryjnością, no i czy w
    > ogóle warto kupować używanego?

    Nie wiem jak nowsze ale stare miały żywotność silników ok 100tyś.
    Spanienie ~7L zależy jak jeździsz.

    Dwóch znajomych miało i mimo że małe zrezygnowali z tego niby autka.

    --
    www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

  • 3. Data: 2017-05-08 20:55:56
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Mon, 08 May 2017 10:45:01 +0200, Trybun wrote:

    > Miał/ma ktoś? Jak wygląda sprawa z spalaniem, awaryjnością, no i czy w
    > ogóle warto kupować używanego?

    Miałem i nadal mam ;)

    Wcześniej starszy model 450 cdi (diesel) z 2003r. Kupiełem w 2010r z
    przebiegiem jakies 103k km, a sprzedałem w 2015r z przebigiem ponad 140k
    km. Palił mi w dużym mieście z dużymi korkami średnio 4,5l. Nigdy nie
    udało się przekroczyć 5l. Na trasie przy normalnej jeździe jakies 3,6 -
    3,8l - jak jechałem jak kapelusz to dało radę zejść do okolic 3l.

    Co do awaryjności, to po za taśmą pod kierownicą (jakies 150zł za używkę
    na allegro - nowa nie do dostania, trzeba kupić z kierownicą za 3,5k) nie
    zepsuło się nic. Lałem ON i wymieniałem olej. Faktycznie awaryjne są
    silniki benzynowe 600cm. Dożywają okolic 100k km i umierają. Jak szukasz
    starszego, to szukaj 700cm albo diesla.

    Teraz mam nowszego, model 451 mhd (bena) z 2010r. Kupiłem w 2015 z
    przebiegiem 17k km, teraz ma pod 40k km. W tym samym mieście pali około
    6,5l ale dobrze pałowany potrafi i 7l przekroczyć. Na trasie ostatnio
    zrobiłęm jakies 4,2l, ale to raczej ewenement - realnie trzeba liczyć 5 -
    5,5l. W nowym padł mi do tej pory jedyie czujnik stop, ale to jakaś
    pierdoła poniżej 100zł. Po za tym leje benę i wymieniam olej.

    Generalnie smarta nie kupuje się dla spalania. Jeśli ktoś oczekuje, że to
    będzie paliło połowę tego co zwykły samochód, to się myli. Ale wygoda
    parkowania wszędzie jest genialna.

    Tomek

  • 4. Data: 2017-05-08 23:34:10
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Trybun" <c...@j...ru> napisał w wiadomości
    > Miał/ma ktoś? Jak wygląda sprawa z spalaniem, awaryjnością, no i czy w
    > ogóle warto kupować używanego?

    Jeżeli szukasz czegoś w tym rozmiarze, to bezawaryjne i oszczędne będzie
    aygo/c1/107. Pali 4,2 l/100km (w trasie) vs ok 4,8-5,4 w mieście. Na
    trasy nadaje się średnio, dlatego moja siostra, która ujeżdża aygo od
    2008, ostatnio kupiła avensisa (z przeznaczeniem na trasy).
    Wady trojaczków: brak bagażnika (za to jest balkonowa skrzynka na
    kwiaty), tylne siedzenia dla osób po amputacji dolnych kończyn, głośny.
    Strefa zgniotu kończy się w bagażniku. Silnik traktorowy
    trójcylindrowiec, klekocze. Ale zbiera się żwawo. Zalety - b. fajne
    własności jezdne (czytaj: gokart), dużo miejsca z przodu, spalanie,
    bezawaryjność, jakość materiałów. Auto wydaje się toporne jak na
    dzisiejsze standardy, (coś jak matiz), ale zyskuje przy bliższym
    poznaniu. Dużo blachy na drzwiach, twarde plastiki (ale nic nie skrzypi
    i ładnie spasowane). Bardzo fajne przednie fotele. Przez dziewięć lat,
    poza elementami eksploatacyjnymi (płyny, klocki,tarcze), wymieniono
    przycisk awaryjnych (akcja serwisowa), bo popękał samoistnie na słońcu i
    sprzęgło po stu tysiącach z hakiem. Akumulator, przy jeździe w trybie
    miejskim (prawie wyłącznie) wytrzymał 8 lat i trzy miesiące. Ruda go nie
    lubi. Komplet nowych opon (chyba yokohamę kupiła) - 700 PLN. Na miasto
    i jako drugi samochód w rodzinie - idealne.

    --
    Yogi(n)

  • 5. Data: 2017-05-09 09:37:48
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-05-08 o 11:52, Chris pisze:

    > Nie wiem jak nowsze ale stare miały żywotność silników ok 100tyś.
    > Spanienie ~7L zależy jak jeździsz.
    >
    > Dwóch znajomych miało i mimo że małe zrezygnowali z tego niby autka.

    To sporo, jak na tak małe autko i silniczek. A co do żywotności
    silników, przecie panuje teraz opinia że i normalne silniki wytrzymują
    200-300tys. A auto znajomego (benzynowa Vectra) zdaje się nic z tego
    sobie nie robić. Już ponad 500tys przejechane, a nie sposób określić
    czy silnik jest wyeksploatowany.

  • 6. Data: 2017-05-09 09:40:24
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-05-08 o 20:55, Tomasz Stiller pisze:

> [...]
    >
    > Generalnie smarta nie kupuje się dla spalania. Jeśli ktoś oczekuje, że to
    > będzie paliło połowę tego co zwykły samochód, to się myli. Ale wygoda

    Dzięki za opinię. Znajomy chciał kupić używane auto, zawiozłem go do
    paru komisów, no i zainteresował się znajdującym się w jednym z nich
    Smartem. Benzyniak z 2007 roku. Jazda próbna sprawiła że nawet już nie
    chce słyszeć o innym aucie, only Smart;-). Przekaże mu Twoja opinię.

  • 7. Data: 2017-05-09 09:42:41
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-05-08 o 23:34, Yogi(n) pisze:

> [...]
    > trzy miesiące. Ruda go nie lubi. Komplet nowych opon (chyba yokohamę
    > kupiła) - 700 PLN. Na miasto i jako drugi samochód w rodzinie - idealne.

    A podobno Aygo to Cytryna C1 z innym logo i różnicą luzów w portfelu po
    zakupie.,. Oczywiście na niekorzyść Aygo.. Auto ma być nie dla mnie.
    Znajomego zauroczyła jazda próbna Smartem. Auta potrzebuje do poruszania
    się w małym mieście (jednak i w nim są problemy z parkowaniem) i
    najbliższej jego okolicy. Aygo z pewnością będzie droższe od Smarta z
    tego samego rocznika, wyeksploatowanie przypuszczalnie większe, także
    chyba nie przebije Smarta w zwrotności. Zagadką mogą być tylko koszty
    eksploatacji, dostępność części zamiennych, no i awaryjności, ale z tym
    ostatnim podobno nie jest źle.

  • 8. Data: 2017-05-09 09:58:06
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 9 May 2017 09:42:41 +0200, w <591172cd$0$642$65785112@news.neostrada.pl>,
    Trybun <c...@j...ru> napisał(-a):

    > A podobno Aygo to Cytryna C1 z innym logo i różnicą luzów w portfelu po
    > zakupie.,. Oczywiście na niekorzyść Aygo..

    Przecież napisał... c1, aygo i 107 to to samo. Klepane w Czechach na jednej
    taśmie.

  • 9. Data: 2017-05-09 18:32:10
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 09-05-2017 o 09:42, Trybun pisze:

> [...]
    > się w małym mieście (jednak i w nim są problemy z parkowaniem) i
    > najbliższej jego okolicy. Aygo z pewnością będzie droższe od Smarta z

    Dlaczego?
    Jako nowy Smart jest droższym autem .....

  • 10. Data: 2017-05-10 00:48:05
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Yogi(n)"

    > Miał/ma ktoś? Jak wygląda sprawa z spalaniem, awaryjnością, no i czy w
    > ogóle warto kupować używanego?

    Jeżeli szukasz czegoś w tym rozmiarze, to bezawaryjne i oszczędne będzie
    aygo/c1/107. ...
    ---
    Ty widziałeś kiedyś Smarta For Two ?