  • 1. Data: 2017-05-08 16:52:53
    Temat: Pierwszeństwo pieszego....
    Od: Marek <f...@f...com>

    Z czego wynika ten przepis? Jakie przesłanki przy jego stworzeniu
    były brane pod uwagę, by delikatny żywy organizm miał prawo pierwszy
    konkurować z (niebezpiecznym) pojazdem?
    Logiczne by bardziej było, by dla jego bezpieczeństwa (w starciu
    szans nie ma) jednak ustępował pierwszenstwa?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2017-05-08 17:02:49
    Temat: Re: Pierwszeństwo pieszego....
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2017-05-08 o 16:52, Marek pisze:
    > Z czego wynika ten przepis?

    Z ochrony słabszego użytkownika.

    > Jakie przesłanki przy jego stworzeniu były
    > brane pod uwagę, by delikatny żywy organizm miał prawo pierwszy
    > konkurować z (niebezpiecznym) pojazdem?

    Pieszy jako słabszy użytkownik ruchu musi być szczególnie chroniony.

    > Logiczne by bardziej było, by dla jego bezpieczeństwa (w starciu szans
    > nie ma) jednak ustępował pierwszenstwa?

    Nie. Nielogiczne byłoby stosowanie prawa dżungli. Ludzie cywilizowani,
    myślący, wyznają trochę inne wartości niż bezrozumne zwierzęta.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 3. Data: 2017-05-08 17:23:07
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "Akarm" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >>
    > Nie. Nielogiczne byłoby stosowanie prawa dżungli. Ludzie cywilizowani,
    > myślący, wyznają trochę inne wartości niż bezrozumne zwierzęta.

    stosując tą logikę to pociąg powinien ustąpić samochodowi na przejeździe

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 4. Data: 2017-05-08 17:54:54
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-05-08 o 17:02, Akarm pisze:

    > Nie. Nielogiczne byłoby stosowanie prawa dżungli. Ludzie cywilizowani,
    > myślący, wyznają trochę inne wartości niż bezrozumne zwierzęta.

    I dlatego na drogach ginie więcej ludzi niż zwierząt.

  • 5. Data: 2017-05-08 17:56:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Generalnie zasada zeby oszczedzic pieszego jak jest na jezdni ma sens. Moze w okresie
    legowym byc albo isc do pasnika. Inna sprawa ze piesi to idioci. Nie moze byc inaczej
    bo tak z 95% tych co chodza u mnie za oknem to idioci. Piesi w wiekszosci na bank
    chcieli by oddychac powietrzem nadajacym sie do oddychania. I nagle sie okazuje ze
    wchodzac w dogodnym dla nich momencie powoduja zatrzymanie jednego, kilku,
    kilkudziesieciu samochodow (niepotrzebne skreslic). Ruszajacy samochod zuzywa kilka
    razy wiecej paliwa niz taki co jedzie. Na dodatek silnik pracuje w chujowym miejscu
    charakterystyki i spalanie tez jest chujowe. Idiotami sa i kierowcy. Tacy grzeczni
    chca byc za sie zatrzymaja zeby przepuscic jednego pieszego. A za takim glupim chujem
    czy glupia pizda zatrzymuje sie kilkam, kilkadziesiat samochodow. Za komuny jaka
    pamietam bylo zalecenie ze piesi moga wejsc na jezdnie jak sie ich wiecej niz jeden
    bedzie. Na razie jest jak bylo. Jak juz wlazl to trzeba mu umozliwic zejscie i niech
    sobie idzie w pizdu. Ale wejscie na jezdnie bez upewnienia sie jest wykroczeniem. Jak
    by zniesli przepis ze sygnal dzwiekowy nie moze byc agresywny czy jakos tak, po chuj
    cichy i mily sygnal ostrzegawczy nie mam pojecia, to bym sobie od lokomotywy trabke
    zainstalowal. Jak bylem mlody i piekny to do trabanta limuzyny zalozylem dla jaj
    dzwonek od tramwaju. Milo bylo patrzec jak przymuly bagienne sperdalaby rowniez na
    ulicach gdzie tramwaj nie jezdzil. Generalnie piesi zachowuja sie jak by jutra mialo
    nie byc. I kazda akcja polegajaca na dawaniu im nadziei na zmiane przepisow odnosnie
    przechodzenia przez jezdnie przynosi odwrotny do zwiekszenia ich bezpieczenstwa
    skutek.

  • 6. Data: 2017-05-08 17:58:20
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2017-05-08 o 17:54, t-1 pisze:

    > I dlatego na drogach ginie więcej ludzi niż zwierząt.

    Jak się okazuje, nie wszyscy ludzie są myślący, nie wszyscy się
    ucywilizowali.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 7. Data: 2017-05-08 18:12:58
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-05-08 o 17:58, Akarm pisze:

    > Jak się okazuje, nie wszyscy ludzie są myślący, nie wszyscy się
    > ucywilizowali.

    Prawda w całej rozciągłości.
    Nie należy wiec odrzucać faktów w imię zgubnych teorii.

  • 8. Data: 2017-05-08 18:36:28
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    tck w

    > stosując tą logikę to pociąg powinien ustąpić samochodowi na przejeździe

    Stosując logikę, to jest "przejście dla pieszych" i jest "przejazd kolejowy"

    Na przejściu ma pierwszeństwo... ;P

    [1]

    --
    'Tom N'

  • 9. Data: 2017-05-08 19:16:55
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 8 May 2017 17:02:49 +0200, Akarm <a...@w...pl> wrote:
    > Pieszy jako słabszy użytkownik ruchu musi być szczególnie chroniony.

    Że co, ptoszę? Gdzie niby ma być ta ochrona? Ma zaufać kierowcy?
    Apelują o powagę, kpiny sobie daruj.
    Właśnie dla tej ochrony powinien ustępować pierwszeństwo, nie ma
    lepszej ochrony niż zapewniona samemu sobie.
    To wcale nie oznacza, że kierujący pojazdem ma _nie_ zachowywać
    ostrożności, ma i owszem.
    Zasada na kilometr wygląda jak z czasów chodzenia pieszo, gdy
    pieszych na drodze moglo być więcej nic samochodów.

    > Nie. Nielogiczne byłoby stosowanie prawa dżungli. Ludzie
    cywilizowani,
    > myślący, wyznają trochę inne wartości niż bezrozumne zwierzęta.

    Bezrozumne? Serio chcesz pogadać o tym ile ginie zwierząt a ile ludzi
    z, powodu bezrozumnych ludzi?

    --
    Marek

  • 10. Data: 2017-05-08 19:39:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.05.2017 o 17:23, tck pisze:

    > stosując tą logikę to pociąg powinien ustąpić samochodowi na przejeździe

    A stosując twoją tir nad osobówką.

    Shrek