  • 1. Data: 2009-03-08 15:32:01
    Temat: PlayFresh - 5groszy na stacjonarne - opłaca im sie?
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    witam

    Wiem ze pytanie w temacie jest troche naiwne, ale po kolei.

    Z informacji podawanych również tutaj na grupie wynika ze Play mocno
    obniża ceny. 29groszy za minute to jest tanio. Tanio i tyle, bo wewnątrz
    sieci zazwyczaj rozmawiamy troche taniej, ja akurat po 20 groszy. JEdnak
    w ofercie (wstępnej) jest zapis o pakietach, w których za 5zł
    otrzymujemy 100 minut - play/stacjonarne. czyli minuta kosztuje 5
    groszy! Nie za tanio? na pozór głupie pytanie, ale to chyba taniej niz
    telefonia stacjonarna! biorąc pod uwage abonament w tpsa, to chyba
    bedzie duzo taniej niz stacjonarna....
    Teraz rozszerze pytanie w temacie. Skoro mają zamiar oferowac usługi w
    takich cenach to chyba im sie opłaca. Jednak ciekawi mnie, czy reszta
    utrzymuje stawki 4-krotnie wyższe bo chce zarobić, czy niedawno COŚ sie
    zmieniło i dzieki temu czemuś mozna tak obniżyć stawki połączeń.....
    co wiecej to wszystko (duza częsc) leci po nadajnikach Plusa !!!

    ToMasz

  • 2. Data: 2009-03-08 16:00:36
    Od: "Slavekk" <s...@g...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Teraz rozszerze pytanie w temacie. Skoro mają zamiar oferowac usługi
    > w takich cenach to chyba im sie opłaca.

    Opłaca się, ale co?
    Ta usługa sama w sobie? Pewnie nie.
    Zdobycie nowych klientów? Pewnie tak. W przyszłosci.

    Sławek

  • 3. Data: 2009-03-08 19:48:52
    Od: osiek <o...@g...pl>

    ToMasz pisze:
> [...]
    > zmieniło i dzieki temu czemuś mozna tak obniżyć stawki połączeń.....
    > co wiecej to wszystko (duza częsc) leci po nadajnikach Plusa !!!

    ale się obudziłeś ;) ofert gdzie korzystanie z komórki jest tańsze niż
    stacjonarnego można się doszukać od jakiegoś czasu (liczę: opłata stała
    plus rozmowy). Interkonekt do sieci stacjonarnych jest dużo niższy niż
    do komórkowych (może ktoś przytoczy ile?), i w tym roku ma poważnie
    spaść i to zdaje się dwukrotnie. Może ten ruch na dzień dzisiejszy
    przyniesie im stratę (chyba jest to parę groszy niżej od interkonnektu,
    choć z drugiej strony za przychodzące kasują więcej), ale zyskają na
    opini najtańszej sieci a to jak wiadomo jest jak MasterCard- bezcenne ;)

  • 4. Data: 2009-03-08 19:55:52
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik "osiek" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

    >Interkonekt do sieci stacjonarnych jest dużo niższy niż do komórkowych
    >(może ktoś przytoczy ile?),

    4 grosze

    wiatrak

  • 5. Data: 2009-03-08 20:22:47
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "wiatrak" news:gp17np$6m1$1@node2.news.atman.pl

    > 4 grosze

    Czyli jeżeli moja wiedza matematyczna jest poprawna to play zarabia na
    każdej minucie na stacyjki (w przypadku wykupionego pakietu na stacyjki) 1
    gr :)
    Przy dużej ilości rozmów trochę kasy uzbierają ;)

  • 6. Data: 2009-03-08 20:39:44
    Od: "tl" <t...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> napisał w
    wiadomości news:gp18ku$rf1$1@news.interia.pl...
> [...]
    >
    > Czyli jeżeli moja wiedza matematyczna jest poprawna to play zarabia na
    > każdej minucie na stacyjki (w przypadku wykupionego pakietu na stacyjki) 1

    1 grosz to 1/5 czyli 20% marży. Czy to im się opłaca? A w USA się opłaca?
    Przecież połączenie z voipa na każdy numer w USA kosztuje 6 gr.
    Usiaki dopłacają? Z budżetu? A może nasi dopłacają? Nie TO MY JESTEŚMY
    DYMANI BEZ MYDŁA !!!

    tl

  • 7. Data: 2009-03-08 20:59:56
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

> [...]

    > gr :)
    > Przy dużej ilości rozmów trochę kasy uzbierają ;)

    Przy pakietach raczej nie zarabiają. Przecież z kazdych 5 groszy muszą oddać
    4. Czy myślisz , ze sami nie mają żadnych kosztów?
    Za to na pewno dorobiają innymi usługami. W końcu nie są instytucją
    charytatywną.

    wiatrak

  • 8. Data: 2009-03-08 21:05:53
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik "wiatrak" <w...@y...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > oddać 4. Czy myślisz , ze sami nie mają żadnych kosztów?
    > Za to na pewno dorobiają innymi usługami. W końcu nie są instytucją

    Zapomniałem dodać, że zarabiają zdecydowanie więcej gdy ktoś oddzwoni do
    Ciebie ze stacjonarki. W drugą stronę interkonekt jest 10-krotnie wyższy.

    wiatrak

  • 9. Data: 2009-03-08 21:17:30
    Od: osiek <o...@g...pl>

    tl pisze:

    > 1 grosz to 1/5 czyli 20% marż <ciach>

    z czego ok 15% idzie na dystrybucję zasileń ;)

  • 10. Data: 2009-03-08 21:35:06
    Od: t...@g...com

    W tpsie na komórki jest już 40 gr/min a to nie jest już drogo.