  • Data: 2022-05-08 20:14:12
    Temat: Pojazd elektryczny z dołożonym step-up / step-down
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mam pojazd elektryczny na 12V. Jeździ sobie fajnie, ale wraz ze spadkiem
    napięcia na akumulatorach (3x 12Ah AGM równolegle) stopniowo traci na
    przyspieszeniu i prędkości maksymalnej. Czas jazdy jest długi więc tutaj
    nie mam zastrzeżeń.

    Ale byłbym w stanie skrócić trochę czas użytkowania jeżeli mógłbym
    zamienić go za zmienioną charakterystykę jazdy. A dokładniej pomyślałem
    sobie, że gdyby dać przetwornice step-up aby maksymalnie długo
    utrzymywała napięcie w okolicy 12,5-13V? Lub też połączyć akumulatory w
    szereg i dać step-down w tę samą okolicę. Czy takie rozwiązania mają
    sens (w moim przypadku) i jeżeli tak to które lepsze? Maksymalny pobór
    prądu w układzie to 8A.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz