  • 21. Data: 2021-09-08 02:52:34
    Temat: Re: Policja namierza komórkę
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ii" sgtole$v36$...@n...icm.edu.pl

    > Wydaje się, że szukanie pozycji to coś więcej niż wykorzystanie zgłoszeń telefonu.
    Przy zgłaszaniu chodzi tylko o zasięg a pozycja
    > to opóźnienia raczej.

    Jak chcesz liczyć te opóźnienia?
    BTSy mają atomowe zegarki?
    Można zegarki BTSów synchronizować? -- nie tak dokładnie,
    jeśli różne BTSy są różnie (metalem, światłowodem,
    powietrzem...) połączone ze światem...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 22. Data: 2021-09-08 03:02:34
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" sh0528$9f$...@g...aioe.org

    > Smartfony z GNSS nie raportują swej lokalizacji opartej o GNSS?

    Raportują -- choćby do aplikacji takich jak GoogleMaps...
    Dzięki tym raportom można później namierzać urządzenia
    tylko na podstawie obecności HotSpotów WiFi, których
    rozmieszczenie pozyskiwane jest dzięki raportom urządzeń
    z GNSS... Ponoć do skanowania HotSpotów wykorzystywane
    są kamerki budujące StreetVieW...

    -=-

    Co jakiś czas ktoś oburza się -- jest inwigilowany!!! ;)
    Dzięki tym inwigilacjom czasami ktoś przeżyje w lesie...

    -=-

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 23. Data: 2021-09-09 11:06:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 8 Sep 2021 02:52:34 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
> [...]
    > BTSy mają atomowe zegarki?
    > Można zegarki BTSów synchronizować? -- nie tak dokładnie,
    > jeśli różne BTSy są różnie (metalem, światłowodem,

    Tak to bylo w systemie GSM.
    BTS liczyl opoznienie transmisji i na podstawie opoznien z kilku BTS
    mozna bylo okreslic pozycje.

    Ale w gorach, to mozliwe, ze byl tylko jeden BTS w zasiegu.

    J.

  • 24. Data: 2021-09-09 11:23:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 8 Sep 2021 02:22:39 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > "J.F." 1cd89kgyvmeiw.4z0ulb8k72y0$....@4...net
    >
    > W Google Maps koordynaty są w adresie, na górze.

    Nie ma.

    > Klikasz palcem w swe położenie -- dostajesz koordynaty,

    Jak jestem w miescie - nie dostaje. Dostaje adres, wspolrzedne
    pokazuja sie tylko na moment.
    W terenie moze lepiej.

    Moge tez przylozyc palec i przytrzymac.
    Ale ta sama sytuacja - pokazuja sie koordynaty na krotko a
    potem "w poblizu: Wroclaw" :-)

    Ok, ale wtedy wskakuja "na gore"

    > które możesz skopiować jednym (lub dwoma) kliknięciem
    > czy wysłać: SMSem, m@ilem, czymkolwiek...

    Nie mozesz - jak klikniesz "na gorze" to sie tekst zmienia
    np na "Wroclaw Poludnie" :-)

    Ale wlasnie odkrylem - jak przytrzymac palec na mapie, tworzy sie
    pinezka, ktora mozna rozwinac ... i w niej wspolrzedne czesto sa.
    Jak sie na nie kliknie, to sie kopiuja do schowka.

    Pozostaje ostatnia przeszkoda - kopiuje sie np
    51,234567, 17,181920

    i tego formatu GM nie rozumie :-)

    > Więcej wysiłku, mniej picia wódy -- stawką
    > w tej grze jest własne życie doczesne...
    > [czyli mniej niż chwila wobec wieczności? -- chyba nie warto...]

    no widzisz - ty czy ja mamy tez inne programy (ale czy mamy baterie
    naladowana?), ale wytlumacz to turystce z Niemiec :-)

    J.

  • 25. Data: 2021-09-09 23:43:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" 1sjacqcei60ke$....@4...net

    > no widzisz - ty czy ja mamy tez inne programy (ale czy mamy baterie
    > naladowana?), ale wytlumacz to turystce z Niemiec :-)

    GM daje koordynaty, które można skopiować i przesłać SMSem.
    Wpisanie tych koordynatów do wyszukiwarki pokazuje stosowne
    miejsce... Dowodzenie powyższego nie leży w moim interesie.

    @dres WWW w poście inicjującym wątek jakoś (może niekoniecznie
    bezpośrednio) wskazuje na aplikację, która wysyła koordynaty
    gdzie trzeba -- wystarczy raz kliknąć po uruchomieniu tejże
    (Ratunek czy jakoś podobnie) aplikacji... **Być może** wpierw
    trzeba wpisać swoje dane, co akurat nie jest łatwe -- mnie nie
    udaje się...

    Nie jeżdżę w góry z wyroku Bożego duchowieństwa rzymskokatolickiego,
    ale taką aplikację mam zainstalowaną, być może była zainstalowana
    ,,fabrycznie'', w co wątpię...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 26. Data: 2021-09-09 23:46:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" 1...@4...net

    > BTS liczyl opoznienie transmisji i na podstawie
    > opoznien z kilku BTS mozna bylo okreslic pozycje.

    Wiesz to czy zgadujesz? Jeśli wiesz -- możesz
    dać jakieś namiary na źródło Twej wiedzy?

    > Ale w gorach, to mozliwe, ze byl tylko jeden BTS w zasiegu.

    Niemal na pewno jeden...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 27. Data: 2021-09-10 12:54:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 9 Sep 2021 23:46:38 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > "J.F" 1...@4...net

    > Wiesz to czy zgadujesz? Jeśli wiesz -- możesz
    > dać jakieś namiary na źródło Twej wiedzy?

    To przeciez bylo powszechnie publikowane.

    W starym systemie GSM/TDMA, BTS transmitowal w jednym kanale
    pakiety danych kolejno do 8 telefonow,
    i odbieral od 8 telefonow ... tez kolejno.
    Tylko w tym celu telefony musialy sie tak zgrac, aby pakiety od nich
    docieraly do BTS kolejno, a nie nalozone na siebie.

    BTS wysylal wiec do telefonu informacje TA, ktora mowila o ile telefon
    powinien przesunac swoja transmisje, aby dotarla do BTS we wlasciwym
    czasie, a zalezy to od odleglosci od BTS.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Timing_advance

    Czyli mozna powiedziec, ze BTS/siec zna odleglosc telefonu, a wrecz
    musi znac, i mozna to wykorzystac do lokalizacji.
    Tylko:

    -jednostka tego przesuniecia to byla ok 500m, na dokladna lokalizacje
    troche kiepsko,

    - potrzebujesz odleglosci od 3 BTS aby ustalic pozycje,

    - ten TA musi byc ustalany w czasie rozmowy, a wtedy uzywasz jednego
    BTS. Z kolei bez rozmowy to telefon sie tylko z rzadka komunikuje z
    BTS. No ale jakos to pokonali i lokalizacja na zyczenie byla.

    -nowe telefony juz nie uzywaja TDMA.

    > Niemal na pewno jeden...

    A znajac odleglosc od jednego to masz tylko pierscien na mapie -
    gdzies tam jest telefon. W gorach moze nawet gorzej, bo jak dojda
    odbicia, to i ten pierscien niepewny.

    J.

  • 28. Data: 2021-09-10 13:00:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 9 Sep 2021 23:43:36 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > "J.F" 1sjacqcei60ke$....@4...net
    >
    > GM daje koordynaty, które można skopiować i przesłać SMSem.
    > Wpisanie tych koordynatów do wyszukiwarki pokazuje stosowne
    > miejsce... Dowodzenie powyższego nie leży w moim interesie.

    a czemu nie w interesie?

    Jak pisalem - z trudem da sie te koordynaty wyslac.
    Tzn moze i latwo, ale trudniej wytlumaczyc, szczegolnie po niemiecku
    :-)

> [...]
    > (Ratunek czy jakoś podobnie) aplikacji... **Być może** wpierw
    > trzeba wpisać swoje dane, co akurat nie jest łatwe -- mnie nie

    No widzisz - czyli sie nie da.
    A najpierw trzeba wiedziec, ze w obcym kraju jest taka aplikacja.

    > Nie jeżdżę w góry z wyroku Bożego duchowieństwa rzymskokatolickiego,
    > ale taką aplikację mam zainstalowaną, być może była zainstalowana
    > ,,fabrycznie'', w co wątpię...

    Zalezy, gdzie kupiony telefon. Jakis Plus mogl dodac.

    J.

  • 29. Data: 2021-09-10 17:16:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 10 Sep 2021 17:10:41 +0200 (GMT+02:00), Eneuel wrote:
    > "J.F"
    > Wysłałem bez trudu m@ilem i zamieściłem na grupie.

    Z telefonu?
    I jak to zrobiles?

    > Raz miałem trudności, później zdołałem...
    > Być może skuteczność zgłoszenia nie zależy od podania tych danych...

    No ale wlasnie o to nam chodzi, zeby ratownikom podac dokladna
    pozycje. SMS ze wspolrzednymi GPS najlepszy.

    > W X-kom.
    >
    > Zapewne dodałem nieświadomie. Jedni kasują potrzebne aplikacje
    > nieświadomie, inni instalują...

    Pewnie tak.

    > Zakładam, że kobieta miała sprawny smartfon -- być może błędnie
    > zakładam...

    Jest to raczej dobre zalozenie - wiekszosc ma smartfona.

    Tylko ze z programow ma google mapy.

    J.

  • 30. Data: 2021-09-10 20:07:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 10 Sep 2021 17:38:26 +0200 (GMT+02:00), Eneuel wrote:
    > "J.F"
    > Dzięki za info.
    >
    > Czego zatem używają nowe telefony i jak są namierzane?

    No jak to czego - 5G, LTE, EDGE, ...

    A namierzane ... nie wiem, ale skoro jest prawny wymog, to namierzaja.

    > Kobieta jakoś szła, więc z wcześniejszych logowań do innych BTSów
    > można czegoś dowiedzieć się... Na te informacje można nałożyć
    > istniejące szlaki...

    Tylko ze GOPR pewnie nie ma takich mozliwosci, a czy policja ma ...
    tez watpie tak na szybko, operator 112 moze cos ma ...

    > Można szlaki jakoś oznakować jak drogi -- kobieta mogłaby wówczas
    > podać, że minęła piąty (czy dwudziesty) kilometr konkretnego
    > szlaku i numery kilometrów rosły...

    Ale nie ma kilometrowki, a jakby byla ... turysta sie zgubil.
    Wie ze szedl z Morskiego Oka czarnym szlakiem, ale teraz szlaku nie
    widzi.
    Albo mgla/chmura napadla, i widac na 10m ...

    > Jakoś jednak można było podać poprawną pozycję, skoro następnego
    > dnia znaleziono zwłoki...

    Bardziej doswiadczony turysta.

    > Gdybym sam poszedł w prawdziwe góry,

    ale co to sa prawdziwe gory?
    Bieszczady, Tatry, Alpy, Kaukaz, Skaliste, Andy, Himalaje ?

    > chyba bym zabrał ze sobą
    > krótką broń palną do obrony przed dzikimi zwierzętami

    Sie ponoc kiepsko nadaje.

    > i coś na
    > rozgrzewkę -- jakąś kurtkę podgrzewaną elektrycznie... Gdybym

    Bateria sie skonczy.

    > miał psa, dałbym mu do ciągnięcia jakiś wózek...
    > Niektóre psy wręcz uwielbiają takie zabawy, jak ciągnięcie wózka...

    Ale wozki nie lubia gorskich bezdrozy :-)

    J.