  • 11. Data: 2022-08-08 10:41:02
    Temat: Re: Policjanci pilnowali 2 dni palącej się Tesli w Chorzowie
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-08-2022 o 10:27, T. pisze:
> [...]
    horzowie-proces-gaszenia-trwal-2-dni.html

    > Nie pokajam się - mam strażaka w rodzinie. Proces gaszenia to nie tylko
    > polewanie wodą - to własnie uzyskanie pewności, że nic więcej się nie
    > zadzieje.

    No i co w związku z tym?
    Skoro nie zapaliła się bateria, to to czy paliła się Tesla, sresla, czy
    Peugeot sprzed 20 lat nie ma znaczenia.
    Wszystko się może zapalić.

    Więc cąły wątek o kant d... można potłuc i to za niego masz się pokajać.

    Bo ewidentnie chciałeś nim przekazać coś innego niż wyszło.

    Wyszło, że mimo iż auto się sfajczyło, to bateria wytrzymała i się nie
    zapaliła.
    Ciekawe czy bak z benzyną byłby równie łaskawy....

  • 12. Data: 2022-08-08 11:39:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 7 Aug 2022 21:00:11 +0200, Cavallino wrote:
    > Nie mają w całym mieście ani jednego basenu pożarowego?

    A znasz jakies w Poznaniu?

    No ale jak przetransportowac?
    Kto przewiezie, ryzykując, ze mu lawete zapali ? :-)

    > Chodzi zwykły stawek używany do czerpania wody...

    Do stawku nie mozna, bo to odpad niebezpieczny :-)

    J.

  • 13. Data: 2022-08-08 11:42:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 8 Aug 2022 10:24:41 +0200, T. wrote:

    > Na dzień dzisiejszy tak się gasi takie auta - zanurza w kontenerze z
    > wodą. Litu nie ma za bardzo jak gasić...
    > Ps. Ciekaw jestem, jak wyposażona jest straż pożarna w okolicach
    > Wrocławia, gdzie jest kilka fabryk tych baterii.

    podejrzewam, ze wcale - doposażą sie po pożarze.
    A na razie nikomu nie wpadlo do głowy :-)

    Ale czy nie powinna byc wyposażona jakas straż zakładowa ?

    J.

  • 14. Data: 2022-08-08 11:49:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 8 Aug 2022 08:06:37 +0200, cyklista wrote:
    horzowie-proces-gaszenia-trwal-2-dni.html

    > Tytuł bez sensu i jak zwykle kłamliwy.
    >
    > Gasili godzinę polewając wodą, żadne baterie tam się nie zapaliły i nie
    > miały na to ochoty.

    Czy nie mialy ochoty to nie wiemy - moze polewanie pomogło :-)

    > Potem zgodnie z procedurą odstawili na 2 dni i tyle.
    > Jakby mieli kontener odpowiedni to by mogli do niego wsadzić, zalać wodą
    > i tyle.

    Wystarczy? Tam gdzies wysokie napiecie w instalacji.

    > Zwykły pożar od instalacji elektrycznej jak w każdym samochodzie się
    > mógł zdarzyć.
    > Jednak wielkie tytuły o paleniu się tesli przez 2 dni, i zaraz
    > gówno-burza internetowych mądrali jak to nie można wody używać do
    > gaszenia ogniw ;)

    Owszem, ale jednak w przypadku spalinowego po godzinie jest juz po
    sprawie, np
    https://gazetawroclawska.pl/przy-pasazu-zielinskiego
    -we-wroclawiu-splonal-samochod-ponad-20-gasnic-nie-p
    omoglo-film-zdjecia/ar/c4-16555045

    P.S. I po co te gasnice :-)

    A teraz wyobraz sobie, ze ta tesla w garazu pod budynkiem, i
    szczesliwie szybko zauwazona.
    Wypchnac, wyholowac po pierwszym gaszeniu ?

    PS3 ... a jak tryskacze sobie radzą z płonącą benzyną ?

    J.

  • 15. Data: 2022-08-08 11:54:46
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-08-2022 o 11:39, J.F pisze:

    > A znasz jakies w Poznaniu?

    A czy ja jestem policjantem/strażakiem?

    > Kto przewiezie, ryzykując, ze mu lawete zapali ? :-)

    > Do stawku nie mozna, bo to odpad niebezpieczny :-)

    Basen przeciwpożarowych nie jest do tego typu rzeczy?

  • 16. Data: 2022-08-08 12:31:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 8 Aug 2022 11:54:46 +0200, Cavallino wrote:

    > A czy ja jestem policjantem/strażakiem?

    > Basen przeciwpożarowych nie jest do tego typu rzeczy?

    Ogolnie nie - to jest zbiornik wody do gaszenia.
    Ale taki basen pewnie izolowany od gruntu, to od biedy mozna
    Tesle wrzucic.
    Do zwyklego stawu nie :-)

    A google znajduje pare we Wroclawiu
    https://fotopolska.eu/Koszary_Zbiornik_przeciwpozaro
    wy-2
    https://fotopolska.eu/Wroclaw/b16219,Basen_przeciwpo
    zarowy.html
    https://www.wroclaw.pl/komunikacja/wyburzyli-basen-p
    rzeciwpozarowy-przy-ulptasiej
    https://polska-org.pl/3228648,Wroclaw,Zbiornik_przec
    iwpozarowy_ul_Grabiszynska_Spizowa_dawny.html

    Wiec ja bym nie liczyl.
    Ale w Poznaniu macie Malte :-)

    J.

  • 17. Data: 2022-08-08 12:41:00
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-08-2022 o 12:31, J.F pisze:

    > Ogolnie nie - to jest zbiornik wody do gaszenia.
    > Ale taki basen pewnie izolowany od gruntu, to od biedy mozna
    > Tesle wrzucic.
    > Do zwyklego stawu nie :-)

    Skrót myślowy - opisałem wygląd zwyczajowego zbiornika ppoż
    (działającego a nie "byłego").
    Statusem się nie zajmowałem.

  • 18. Data: 2022-08-08 13:30:48
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2022-08-08 o 10:41, Cavallino pisze:
> [...]
    > zapaliła.
    > Ciekawe czy bak z benzyną byłby równie łaskawy....

    Widocznie policjanci to tacy idioci, że nie wiedzą, że samochód
    elektryczny trochę się polewa wodą i można go zostawić na drodze... No
    tak jak przeciętne każdy inny spalinowy.
    T.

  • 19. Data: 2022-08-08 13:47:00
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-08-2022 o 13:30, T. pisze:

    > Widocznie policjanci to tacy idioci, że nie wiedzą, że samochód
    > elektryczny trochę się polewa wodą i można go zostawić na drodze...

    Nie na temat.
    Procedury mówią co robić w takim przypadku, nie wiem o czym teraz
    gardłujesz.

  • 20. Data: 2022-08-08 15:59:01
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 08.08.2022 o 08:06, cyklista pisze:

    > Tytuł bez sensu i jak zwykle kłamliwy.

    Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie tytuł artykułu jest następujący:
    "W Polsce spłonęła Tesla. Policjanci musieli jej pilnować 2 dni"
    Co w nim kłamliwego?

    > Zwykły pożar od instalacji elektrycznej jak w każdym samochodzie się
    > mógł zdarzyć.

    I w jakich, KAŻDYCH samochodach procedura przewiduje zanurzenie na dwa
    dni i pilnowanie?

    > Jednak wielkie tytuły o paleniu się tesli przez 2 dni, i zaraz
    > gówno-burza internetowych mądrali jak to nie można wody używać do
    > gaszenia ogniw ;)

    Mnie to bardziej interesuje dlaczego z moich podatków pilnuje się
    czyjegoś złoma? Niech to na bary bierze w/g uznania
    właściciel/producent/ubezpieczyciel.