  • 31. Data: 2022-08-09 12:39:35
    Temat: Re: Policjanci pilnowali 2 dni palącej się Tesli w Chorzowie
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2022-08-09 o 08:05, Cavallino pisze:

    > No właśnie....
    > Więc po co truć?

    > Ta wiedza to skąd pochodzi?
    > Bo jakoś ice nie mają baterii i ładowania, a palą się statystycznie
    > częściej niż elektryki.
    >
    > Więc spokojnie można założyć, ze jest dokładnie odwrotnie niż napisałeś.
    > Tzn. że zwarcia w bev zdarzaja się częściej niż wybuchy baterii.

    > Jakieś potwierdzenie tych dyrdymałów?

    Logika. Skoro instalacje w elektrykach i spalinowych powodują tyle samo
    pożarów (ktoś tu wcześniej napisał ;-), a do tego dochodzą pożary
    baterii (głównie przy ładowaniu), no to elektryki muszą się częściej
    palić. Bo spalinowe nie mają baterii.
    T.

  • 32. Data: 2022-08-09 12:47:35
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-08-2022 o 12:39, T. pisze:

    > Logika.

    Nie działa zbytnio dobrze jak widać.

    > Skoro instalacje w elektrykach i spalinowych powodują tyle samo
    > pożarów(ktoś tu wcześniej napisał ;-),

    A kto?
    Bo ja np.pisałem coś dokładnie odwrotnego.

    > a do tego dochodzą pożary
    > baterii (głównie przy ładowaniu), no to elektryki muszą się częściej
    > palić.

    Ale się częściej nie palą.
    Tym gorze dla faktów?

    Obstawiam, że jednak elektrykę w bev projektuje się uważniej, właśnie z
    uwagi na większe ryzyko.
    No i odpadają wszelkiego rodzaju iskrzenia z ruchomych części - tych
    jest wielokroć mniej.

    >Bo spalinowe nie mają baterii.

    Ale mają łatwopalne np. w komorze silnika paliwo.
    Wystarczy pęknięty wężyk na rozgrzanym wydechu i pożar gotowy.
    W elektryku się to nie zdarzy, bo nie będzie ani wężyka z paliwem, ani
    gorącego wydechu, ani wydechu w ogóle. ;-)

  • 33. Data: 2022-08-09 12:57:34
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 09.08.2022 o 08:05, Cavallino pisze:

    > Bo jakoś ice nie mają baterii i ładowania, a palą się statystycznie
    > częściej niż elektryki.

    Ta wiedza to skąd pochodzi? Bo, że spalinówek jest więcej to wiadomo,
    ale że się częściej palą, to niby z czego wynika?

  • 34. Data: 2022-08-09 13:04:42
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-08-2022 o 12:57, nadir pisze:

    > Ta wiedza to skąd pochodzi?

    Źródło: elektrowoz.
    Taki portal tematyczny.

    > Bo, że spalinówek jest więcej to wiadomo,
    > ale że się częściej palą, to niby z czego wynika?

    Jak dla mnie z temperatur i kręcących się części w otoczeniu paliwa i
    elektryki pod napięciem.

  • 35. Data: 2022-08-09 13:22:13
    Od: ii <i...@o...invalid>

> [...]
    > pożarów (ktoś tu wcześniej napisał ;-), a do tego dochodzą pożary
    > baterii (głównie przy ładowaniu), no to elektryki muszą się częściej

    Dochodzą pożary instalacji elektrycznej, turbin, i ..j wie co tam
    jeszcze pali się w spalinowym. Statystyka może wyglądać np tak
    http://niusy.pl/@warsztat.pl/ak7

  • 36. Data: 2022-08-09 14:40:27
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > Ta wiedza to skąd pochodzi? Bo, że spalinówek jest więcej to wiadomo,
    > ale że się częściej palą, to niby z czego wynika?

    Z tego, że paliwo jest łatwopalne a spalane osiąga wysoką temperaturę.

  • 37. Data: 2022-08-09 15:16:36
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 09.08.2022 o 13:04, Cavallino pisze:

    > Źródło: elektrowoz.

    Wolałbym jednak zamiast fanbojowego portalu jakieś niezależne dane od
    ubezpieczycieli lub Straży Pożarnej.

    > Taki portal tematyczny.

    Nie w temacie łatwopalności wszelkiej maści samochodów.

    > Jak dla mnie z temperatur i kręcących się części w otoczeniu paliwa i
    > elektryki pod napięciem.

    Setki milionów wyprodukowanych samochodów, na przestrzeni około stu lat,
    nie wskazują na to, żeby były to jakieś niebezpieczne i mordercze
    maszyny. Jakieś pojedyncze błędy konstrukcyjne i wypadki kumunikacyjne,
    które i owszem się zdarzają odpadają, bo nie o tym jest mowa.

  • 38. Data: 2022-08-09 15:18:44
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 09.08.2022 o 14:40, ii pisze:

    > Z tego, że paliwo jest łatwopalne a spalane osiąga wysoką temperaturę.

    Lit w akumulatorach podobnie, jak nie bardziej. Więc to nie o to chodzi.

  • 39. Data: 2022-08-09 15:25:28
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 09.08.2022 o 13:22, ii pisze:

    > Dochodzą pożary instalacji elektrycznej

    Których to oczywiście pozbawione są samochody elektryczne.

    > turbin, i ..j wie co tam
    > jeszcze pali się w spalinowym.

    Turbiny się rozbiegają, a nie palą, i dotyczy to tylko silników diesla.

    > Statystyka może wyglądać np tak
    > http://niusy.pl/@warsztat.pl/ak7

    To nie jest żadna statystyka, tylko ktoś sobie coś założył i niby
    policzył. Faktyczne statystyki ubezpieczycieli czy Straży Pożarnej to i
    chętnie bym poczytał.

  • 40. Data: 2022-08-09 20:39:08
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-08-2022 o 15:16, nadir pisze:

    > Setki milionów wyprodukowanych samochodów, na przestrzeni około stu lat,
    > nie wskazują na to, żeby były to jakieś niebezpieczne i mordercze
    > maszyny.

    Ale jak rozumiem, usiłujesz w ten głupi sposób twierdzić, że bev właśnie
    takie są?