  • 31. Data: 2015-11-13 15:48:39
    Temat: Re: Pomiar odcinkowy
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-12 o 17:05, masti pisze:
    > prywatne przedsiębiorstwa nie mają prawa rejestrować w celu karania
    > wykroczeń. i tyle.

    A to ciekawe, bo policja ma na ten temat inne zdanie, i nawet namawia do
    zgłaszania udokumentowanych wykroczeń.

    --
    Liwiusz

  • 32. Data: 2015-11-13 16:12:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-11-12 17:05, masti wrote:

    >Ale co dokladnie wg. Ciebie stoi na przeszkodzie? jesli dana firma
    >zainstaluje sobie wg. jej zdania system "na wlasne potrzeby" (bo
    >"statystyki", "nadanie natezenia ruchu"), a zaobserwowane przy okazji
    >razace wykroczenia przekaze do wiadomosci okreslonych sluzb "w imie
    >spolecznego interesu"? Moim zdaniem zaden przepis jej tego nie
    >uniemozliwi.

    No wiesz, jest taki art 129
    "policjant ... uprawniony jest ... uzywania przyrzadow
    kontrolno-pomiarowych"
    i dalej w roznych miejscach wymienieni inni uprawnieni ... czy
    wyciagnac z tego wniosek o zakazie ?
    Biegli w prawie wyciagaja, myslisz ze SM/G maja zakaz poslugiwania sie
    FR ?
    Nie, skreslono im uprawnienie.

    Dalej mamy art 129g,
    "ujawnianie za pomoca stacjonarnych urzadzen .... nalezy do ITD"

    Potem jeszcze art 45
    "zabrania sie ... samowolnego umieszczania ... urzadzen ... lub
    kontrolnych na drodze".
    No ale "wlasciciela" i zarzadcy "prywatnej" autostrady to chyba nie
    dotyczy.

    Pozostaje jeszcze atestowanie systemu w GUM :-)

    J.

  • 33. Data: 2015-11-13 17:28:10
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 12.11.2015 o 17:05 masti <g...@t...hell> pisze:

    > prywatne przedsiębiorstwa nie mają prawa rejestrować w celu karania
    > wykroczeń. i tyle.

    Czyli te wszystkie kamery w sklepach są nielegalne?

    --
    SW3
    ----

  • 34. Data: 2015-11-13 17:32:59
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2015-11-13 16:12, J.F. wrote:

> [...]
    > kontrolno-pomiarowych"
    > i dalej w roznych miejscach wymienieni inni uprawnieni ... czy wyciagnac

    Ale tu nie chodzi o instytucje czy nadawanie firmom prawa bycia
    oskarzycielem czy mandatowania. Tylko o to cos w rodzaju "donosu
    obywatelskiego". Maja system ktory cos tam rejestruje? Zarejestrowal
    przy okazji wykroczenie? Wiec jak ktos wpadnie na taki pomysl, to moze
    wyslac w jego ocenie "dowod wykroczenia" a czy jest przydatny i co
    z tym dalej mozna zrobic - ocenia niebiescy albo sad.

    > Biegli w prawie wyciagaja, myslisz ze SM/G maja zakaz poslugiwania sie FR ?
    > Nie, skreslono im uprawnienie.

    Uprawnienie do bycia oskarzycielem/instytucja mandatujaca.

    Jak sobie stana przy drodze i beda robic zdjecia, to pewnie nikt im
    nie przeszkodzi. Tyle ze nie beda mogli wezwac do zaplaty mandatu.
    Co najwyzej moga fotke przekazac policji i liczyc ze uzna to jako
    wiarygodny dowod rejestracji wykroczenia ktore policja ma ochote scigac.

    --

    memento lorem ipsum

  • 35. Data: 2015-11-13 19:53:32
    Od: masti <g...@t...hell>

    SW3 wrote:

    > Czyli te wszystkie kamery w sklepach są nielegalne?

    to już łapią za przekroczenia prędkości w alejkach?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 36. Data: 2015-11-13 19:54:04
    Od: masti <g...@t...hell>

    elmer radi radisson wrote:

    > Ale tu nie chodzi o instytucje czy nadawanie firmom prawa bycia
    > oskarzycielem czy mandatowania. Tylko o to cos w rodzaju "donosu
    > obywatelskiego"

    firma nie jest obywatelem.

  • 37. Data: 2015-11-13 20:26:55
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2015-11-13 19:54, masti wrote:

    > firma nie jest obywatelem.

    Ale pracownik, lub dyrektor tej firmy jest.
    I co wg. Ciebie mu zabrania dokonac takiego doniesienia, ktory przepis?

    --

    memento lorem ipsum

  • 38. Data: 2015-11-13 20:37:10
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "SW3"

    > prywatne przedsiębiorstwa nie mają prawa rejestrować w celu karania
    > wykroczeń. i tyle.

    Czyli te wszystkie kamery w sklepach są nielegalne?
    ---
    Wy w ogóle czytacie co napisał ?

  • 39. Data: 2015-11-13 20:53:10
    Od: masti <g...@t...hell>

    elmer radi radisson wrote:

    > Ale pracownik, lub dyrektor tej firmy jest.
    > I co wg. Ciebie mu zabrania dokonac takiego doniesienia, ktory przepis?

    kombinujesz jak koń pod górę, który nie ma zupełnie pojęcia o prawie

  • 40. Data: 2015-11-13 21:26:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W innym kodeksie są przepisy nakazujące ujawnianie przestępstwa i wykroczeń
    wszystkim.