  • 101. Data: 2012-01-17 10:25:38
    Temat: Re: Por?wnanie zaawansowanych parametr?w olej?w silnikowych
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-01-17 11:06, Tytus z domQ pisze:

    > Skad wiesz jak masz hondem???

    Bo mam tez motocykl i silnik zaburtowy suzuki :)
    No i do hondy czasami trzeba przykrecic jakis bajer, w stylu uchwytu do
    dzipijesa albo kwiatuszki zamiast ciezarkow kierownicy

    pozdr
    newrom
    --
    RD07 - dożywocie.

  • 102. Data: 2012-01-17 10:56:19
    Temat: Re: Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-01-17, Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl> wrote:

    > Podobno
    > PENNASOL Super Pace 5W40 = W5 Supertech Engine Oil 5W40

    Ponoc syntetyk a w karcie produktu:

    3.1 General Description
    Mineral oil, additives

    :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 103. Data: 2012-01-17 11:06:59
    Temat: Re: PorA3wnanie zaawansowanych parametrA3w olejA3w silnikowych
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-01-17 10:43:59 +0100, "cpt. Nemo" <c...@a...pl> said:

    > Alez producent do niczego nie zmusza :)
    > Po prostu podaje parametry oleju, bez wskazywania na konkretna marke.
    > Zazwyczaj lokalni dealerzy zawieraja umowy z producentami oleju po to
    > zeby go miec za odpowiednio niska cene i ten olej propaguja na swoim
    > obszarze dzialania.
    > Ot tak to wyglada z mojego punktu widzenia.

    Czasem to jednak producent moturów/samochodów zawiera umowę z
    producentem olejów - stąd loga tych drugich w reklamach tych
    pierwszych. Ale w każdej serwisówce, którą widziałem był zawsze dopisek
    "olej xxxx (np. genuine Honda, Agip cośtam itp.) lub równoważny o
    parametrach x, y, z".

    de Fresz

  • 104. Data: 2012-01-17 11:09:42
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-01-17, Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl> wrote:

    > Podobno
    > PENNASOL Multigrade Super HD 15W40 = W5 CARCARE Engine Oil 15W40
    > PENNASOL Super Light 10W40 = W5 Ecotech Engine Oil 10W40
    > PENNASOL Super Pace 5W40 = W5 Supertech Engine Oil 5W40
    >
    > parametry mozna se na stronie pennasola sprawdzic.

    Z tego co wyczytalem, to maja olej stad:
    http://mineraloel-raffinerie.de/

    zajmuja sie rafinacja olejow przepracowanych.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 105. Data: 2012-01-17 11:35:33
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-01-16 17:25:36 +0100, "p 47" <k...@w...pl> said:

    > cóż, wg licznych badań społeczeństwo polskie jest najbardziej w
    > Europie podatne na reklamę i inne tricki marketingowe...

    Bezydura. A piszę to po blisko 15 latach pracy w tej branży.

    de Fresz

  • 106. Data: 2012-01-17 11:37:50
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-01-17 12:09, AZ pisze:

    > zajmuja sie rafinacja olejow przepracowanych.

    No i ? Swiadczy to o zlych parametrach produktu finalnego czy o tym ze
    da sie zrobic produkt wysokiej jakosci poddajac obrobce odpady? Pytam bo
    nie wiem. No i czy Motul wyciska bezposrednio z odchodow dinozaura ? ;)
    Mnie to wali czy on jest z lupin orzecha, czy z rzepaku czy hipola.
    Byleby wlasnosci mial odpowiednie.

    pozdr
    newrom
    --
    RD07 - dożywocie.

  • 107. Data: 2012-01-17 11:39:41
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-01-16 15:51:32 +0100, "Budyń" <b...@g...pl> said:

> [...]
    > Na tej podstawie wiele firm buduje strategię cenową - produkt droższy ma
    > więcej "wyznawców", bo konsumentowi ciężko się przyznać, że tę samą (lub
    > porównywalną) funcjonalność mógłby otrzymać za mniejsze pieniądze. To
    > dlatego nabywcy np. komputerów Apple tak zacięcie bronią swojej platformy,
    > że stało się to niemal symboliczne. To dlatego nigdy nie słyszymy o
    > awaryjności Rolls Royce'ów - ktoś, kto wydał grube miliony na auto nie chce
    > wyjść na głupka i nawet jeśli samochód nie spełnia jego oczekiwań, nie
    > przyzna się do tego (ani przed sobą samym, ani przed innymi)."

    Dobór przykładów pokazuję, że napisał to ignorant. Zjawisko oczywiście
    istnieje i jak najbardziej działa, ale jego mechanizm jest bardziej
    złożony, a podane przykłady zupełnie od czapki.

    de Fresz

  • 108. Data: 2012-01-17 15:24:30
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:jf1f2n$aqd$1@news.task.gda.pl...

    > Próbowałem znaleźć jakieś parametry tego sławnego oleju z Lidla. Na
    > ich stronie nic nie znalazłem.
    >
    > Zna je ktoś?

    W garażu mam bańkę po Lidlowym oleju, jak będę pamiętał, zerwę
    etykietę, żeby Ci w tych szczytnych badaniach pomóc.
    Bo dawno o olejach nie było. (:

    A tak na szybko z googla:
    acea B3/B4 api cf/cf-4

    Teraz to może nie czuć aż tak bardzo różnicy cenowej między tym
    lidlowym a normalnym olejem. Ale kilka lat temu jak dyskontowy olej
    kosztował 35zł za 5litrów, to był znacznie tańszy nawet od Orlenów,
    Lotosów i tym podobnych.

    A tu opinia użytkowników jednego z bardziej motocyklowych silników,
    hehe:
    http://www.mfk126p.pl/printview.php?t=4891&start=0&s
    id=6f571471db520c4d6e2edc4aad34d5c7

    --
    Jasio
    vfr etz

  • 109. Data: 2012-01-18 00:24:38
    Temat: Re: Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych [OT]
    Od: marider <2...@g...pl>

    Hug z olejem ;)

    To widzieliscie?

    http://imageshack.us/photo/my-images/580/img2166yf.j
    pg/

    Dzisiejsze...

    Pzdr
    --
    marider
    Wsciekla Rn22 + dodatki

  • 110. Data: 2012-01-18 06:59:23
    Od: "Tytus z domQ" <t...@g...pl>

    Siemka
    ***"de Fresz"
    Dobór przykładów pokazuję, że napisał to ignorant. Zjawisko oczywiście
    > istnieje i jak najbardziej działa, ale jego mechanizm jest bardziej
    > złożony, a podane przykłady zupełnie od czapki.

    Jest zima i nawet ja zaczalem czytac precla zamiast jezdzic wiec zapytam:
    moglbys wyjasnic???
    RR nie znam ale stalem sie niedawno wyznawca Appla - nienawidze i kocham
    produkty Jobsa tak jak ok 50% userow telefonow komorkowych na swiecie.