  • 21. Data: 2020-06-23 19:07:45
    Temat: Re: Potrzebna prowizoryczna grzałka przepływowa
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/06/2020 15:36, Robert Wańkowski wrote:
    > No to podgrzewacz przepływowy za 100 zł.

    Już napisałem że nie może to być *zwykły* przepływowy bo one mają
    potencjał sieci bezpośrednio na czynniku. Chyba że nie mam racji i są
    jakies z izolacją.

  • 22. Data: 2020-06-23 19:55:25
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-06-23 o 19:07, heby pisze:

    > Już napisałem że nie może to być *zwykły* przepływowy bo one mają
    > potencjał sieci bezpośrednio na czynniku. Chyba że nie mam racji i są
    > jakies z izolacją.

    Ja mam taki i tam nie ma kontaktu spirala z wodą.
    https://allegro.pl/oferta/grzalka-kospel-zespol-grze
    jny-epo-g1-6-kw-230v-8995843093?utm_feed=aa34192d-ee
    e2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medi
    um=cpc&utm_campaign=_DIO_pla_dom_budownictwo-ogrzewa
    nie-łazienka&ev_adgr=Ogrzewanie&gclid=Cj0KCQjw0Mb3BR
    CaARIsAPSNGpWb1_QlxAXnewj8oCPNBIq_Wp8wCjHbPclrwhny_X
    H6R8UXcDvdlHEaAp3LEALw_wcB

    Robert

  • 23. Data: 2020-06-23 22:15:46
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/06/2020 19:55, Robert Wańkowski wrote:
    > Ja mam taki i tam nie ma kontaktu spirala z wodą.

    Dzięki, obejrzę.

  • 24. Data: 2020-06-23 23:24:43
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/06/2020 18:36, PeJot wrote:
    > No nie wiem, przepływowe ogrzewacze wody z którymi ostatnio miałem do
    > czynienia były zrobione na zasadzie rury z przyczepioną *na zewnątrz*
    > grzałką, np:

    Przejrzałem co mogę od ręki dostac *tanio*, czyli z ceną max 500zł za
    jakieś 3kW z ładymi przyłączami do wody.

    Wszystkie podają minimalną rezystywnośc wody.

    Czyli raczej grzanie bezpośrednie w tej cenie (?).

    600zł za samą grzałkę to jest ... khmmm... troche drogo.

  • 25. Data: 2020-06-24 06:23:00
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-06-23 o 23:24, heby pisze:

> [...]
    >
    > Czyli raczej grzanie bezpośrednie w tej cenie (?).
    >
    > 600zł za samą grzałkę to jest ... khmmm... troche drogo.

    Podałem tylko przykład, trzeba by szukać, zależy jaka moc wchodzi w grę.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 26. Data: 2020-06-25 12:25:28
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    >
    > Czyli raczej grzanie bezpośrednie w tej cenie (?).
    >
    > 600zł za samą grzałkę to jest ... khmmm... troche drogo.

    Kawałek rury np. 5/4 cala czy 6/4 cala nagwintowanej z obydwu stron.
    Dołożyć na jednym z końców trójnik. Na końcu tego trójnika wkręcić
    typową grzałkę jak do bojlera.

    Załóżmy, że trzeba się wpiąć w rurę 1"

    Robisz taki zestaw:

    Mufa redukcyjna np. 1" na 5/4" === rura obustronnie nagwintowana 5/4"
    === trójnik redukcyjny 5/4  ---- 1 ---- 5/4  === grzałka 5/4 cala

    Wlot wody masz z boku na trójniku 1". Wylot na mufie redukcyjnej 1"

    Grzałki do bojlerów mają wbudowane termostaty i same regulują
    temperaturę. Poza tym posiadają zabezpieczenie przed brakiem wody w
    postaci bezpiecznika termicznego. W razie przegrzania i zadziałania
    takiego termika wyłącza on zasilanie i trzeba go zresetować przy pomocy
    cienkiego pręcika (zapałka, gwóźdź, kawałek drutu itp.) Wciska się taki
    malutki "cycek".

    Mufa - https://onninen.pl/files/product_image/large_270x244
    /8628922.jpg

    Rura -
    http://sklep.stolf.pl/rury-i-ksztaltki-czarne/125-st
    alowa-rura-dwustronnie-gwintowana-1.html

    Trójnik -
    https://profesjonalne-nawadnianie.pl/Trojnik-redukcy
    jny-5-4-1-2-ocynk-p896

    Grzałka -
    https://www.google.com/search?q=grzałka+do+bojlera+5
    %2F4&tbm=isch&ved=2ahUKEwjOp9Xu3JzqAhVXuCoKHaMbA_UQ2
    -cCegQIABAA&oq=grzałka+do+bojlera+5%2F4&gs_lcp=CgNpb
    WcQAzIECAAQGDIECAAQGFDClQFYkawBYJSyAWgAcAB4AYABsQSIA
    coRkgELMC44LjEuMS4wLjGYAQCgAQGqAQtnd3Mtd2l6LWltZw&sc
    lient=img&ei=HXj0Xo6lM9fwqgGjt4yoDw&bih=671&biw=1240
    &client=opera&hs=dnm

    Aby element był łatwo wymienialny to można dołożyć śrubunki 1". Choć
    samą grzałkę zawsze będzie bardzo łatwo wymienić. Po prostu wykręca się
    uszkodzoną i wkręca nową.

    Z całymi kosztami się spokojnie zmieścisz w 250-300zł.

  • 27. Data: 2020-06-25 13:59:39
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/06/2020 12:25, Uzytkownik wrote:
    > typową grzałkę jak do bojlera.
    > [...]
    > Grzałki do bojlerów mają wbudowane termostaty
    > [...]
    > Z całymi kosztami się spokojnie zmieścisz w 250-300zł.

    Okazuje się że grzałka od zmywarki którą znalazłem ma:
    a) wyjścia fi 32mm. Czyli jak w mordę strzelił pasują do niej przelotki
    zgrzewane, z PP ;)
    b) bimetalowy wyłacznik który działa zawróno z czynnikiem jak i bez
    (sprawdzone)
    c) przelotową dziurę o szerokości prawie 32mm bez przeszkadzajek
    d) 50zł :D

    Pozostaje tylko pytanie czy "wgrzać" złaczki do rury PP wprost w stalową
    rurkę grałki czy jednak jakiś klej metal-pp (o ile istnieje). Martwi
    mnie szczelność i to czy ciśnienie (niewielkie ale zawsze) nie spowoduje
    rozszczelnienia. Ktoś orientuje się jak PP klei się do metalu sam z
    siebie? Zakładam że metal poobdzieram pilnikiem...

    Tak, druciarstwo ...

  • 28. Data: 2020-06-26 08:02:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 25 Jun 2020 13:59:39 +0200, heby napisał(a):
> [...]
    > rozszczelnienia. Ktoś orientuje się jak PP klei się do metalu sam z
    > siebie? Zakładam że metal poobdzieram pilnikiem...

    PP sie do metalu srednio "klei" ... musial bys to prawie stopic.

    Klej na goraco z pistoletu ? Ten popularny to jakis polimer, ktory po
    paru miesiacach sie degraduje troche.
    Ponoc sa takie z PE czy PP, ale to znow nie tak latwo wkleic.

    Gumowe uszczelki i opaski ?

    J.

  • 29. Data: 2020-06-26 08:41:35
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/06/2020 08:02, J.F. wrote:
    > PP sie do metalu srednio "klei" ... musial bys to prawie stopic.

    To mniej więcej robią zgrzewarki do rur PP. Tworzywo jest *prawie* ciekłe.

  • 30. Data: 2020-06-26 08:52:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 26 Jun 2020 08:41:35 +0200, heby napisał(a):

    > To mniej więcej robią zgrzewarki do rur PP. Tworzywo jest *prawie* ciekłe.

    O ile wystarczy do polaczenie dwoch elementow z tworzywa, to nie
    obiecuje, ze wystarczy do przyklejenia do metalu.

    To sie normalnie robi inaczej - wstawia metalowe elementy do formy i
    zalewa PP z wtryskarki.
    Wtedy jakos trzyma ... ale popatrz na przekroj
    https://kociolcenowy.pl/zlaczki-gzgw/154-zlaczka-gz1
    -2x20.html

    Ale przeciez ta grzalka jakos przewidziana do laczenia ...

    J.