  • 21. Data: 2021-01-21 09:14:28
    Temat: Re: Pozamiatane!
    Od: spider <"spajder[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 20.01.2021 o 22:44, ToMasz pisze:

    > musisz pruć 85 kilowatów przez godzinę. lub 2x85=170 kilowatów przez pół
    > godziny itd, aż do 5 minut, co daje 1020kilowatów. gdyby to chcieć
    > ładować napięciem 230v, to prąd musiałby być w okolicy 4500 amper. jakim
    > kablem? bo człowiek tego kabla nie przetransportuje. Skąd weźmiesz sieć
    > energetyczną wytrzymującą takie 5 minutowe szarpnięcia?
    > Tak więc ta droga jest ślepa.

    I mówimy tutaj o jednym aucie :) A teraz dajmy takich aut 5 ładowanych
    jednocześnie w jednym miejscu.
    Każdy kto ma trochę pojęcia o fizyce, prądzie i energetyce, wie że
    jeszcze droga daleeeka do elektryfikacji transportu samochodowego.
    Ale Cavallino tego nie przetłumaczysz, dla niego to religia której jest
    wiernym wyznawcą, wiadomo przecież że wiara czyni cuda :)

  • 22. Data: 2021-01-21 09:32:16
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 20 Jan 2021 22:44:33 +0100, ToMasz napisał(a):

    > Skąd weźmiesz sieć
    > energetyczną wytrzymującą takie 5 minutowe szarpnięcia?

    Jakbyś pomyślał chwilę to sam byś znalazł odpowiedź. Z bufora w postaci
    stacjonarnej baterii aku lub kondensatorów.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 23. Data: 2021-01-21 09:53:47
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > Jakbyś pomyślał chwilę to sam byś znalazł odpowiedź. Z bufora w postaci
    > stacjonarnej baterii aku lub kondensatorów.

    Jakbyś pomyślał chwilę to sam byś doszedł że bufor z aku będzie
    za drogi a z kondensatorów to na impuls a nie na długie
    obciążenie.

    Pozdrawiam

  • 24. Data: 2021-01-21 10:36:33
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-01-2021 o 09:14, spider pisze:

> [...]
    > Każdy kto ma trochę pojęcia o fizyce, prądzie i energetyce, wie że
    > jeszcze droga daleeeka do elektryfikacji transportu samochodowego.

    Ktoś mówi inaczej?

    > Ale Cavallino tego nie przetłumaczysz, dla niego to religia

    Nie - to ocena faktów.
    I zobaczysz jak bardzo będziesz się za kilka/kilkanaście lat wstydził,
    że w 2021 byłeś aż takim niedowiarkiem, bez wiary w postęp.

    Niestety, przed spaliniakami już nie ma przyszłości, więc nie ma co się
    buntować przeciwko zmianie napędu, zwłaszcza że ona już teraz nie gryzie.

    Nie jest może jeszcze dla każdego (i może nigdy nie będzie, bo dla
    transportu ciężkiego będzie pewnie musiało być inne rozwiązanie niż
    baterie), ale spora część ludzi myślących o nowym aucie, może już teraz
    bez większego bólu się przesiadać na ev.

  • 25. Data: 2021-01-21 11:15:02
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Są różne cudne newsy, pewnie w końcu coś wejdzie w życie.
    Generalnie postęp jest masakryczny. Ledwo się zaczęło kręcić na większą
    skalę z elektrykami a u Niemca ładowarki 350kW powoli powszednieją. Dla
    mnie to jest kosmos ale to już się dzieje. Z czasem pewnie moc ładowania
    będzie rosnąć, kwestia zasilania przewodem z ładowarki to nie problem,
    są od dawna w przemyśle przewody zintegrowane z obiegiem chłodzącym,
    nawet nie jest to jakieś strasznie grube i nieporęczne, wiem bo
    trzymałem w łapach ;)

    L.

  • 26. Data: 2021-01-21 11:21:49
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-01-2021 o 11:15, Lisciasty pisze:
> [...]
    > są od dawna w przemyśle przewody zintegrowane z obiegiem chłodzącym,
    > nawet nie jest to jakieś strasznie grube i nieporęczne, wiem bo

    I jeszcze że się nie da dla wielu aut naraz (bo się da):
    https://elektrowoz.pl/ladowarki/gridserve-forecourt-
    wielka-stacja-ladowania-jest-jedna-bedzie-ponad-100-
    w-calym-zjednoczonym-krolestwie/

  • 27. Data: 2021-01-21 11:43:33
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 21 Jan 2021 09:53:47 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Jakbyś pomyślał chwilę to sam byś doszedł że bufor z aku będzie
    > za drogi a z kondensatorów to na impuls a nie na długie
    > obciążenie.

    Wiesz co? Bufor z aku się zwróci w rok (bogaty a niecierpliwy klient
    zapłaci) a co do kond. to weź długopis i se policz. Nie będziesz gadał
    głupot.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 28. Data: 2021-01-21 12:29:57
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > Wiesz co? Bufor z aku się zwróci w rok (bogaty a niecierpliwy klient
    > zapłaci) a co do kond. to weź długopis i se policz. Nie będziesz gadał
    > głupot.

    Weź w taki bufor zainwestuj i za rok porozmawiamy czy się zwróciło
    i dlaczego nie.
    Bo jak czytam co piszą najgłośniejsi zwolennicy wózków akumulatorowych
    to są gotowi przepłacić za pojazd aby potem jeździć za pół darmo a nie
    nabijać kieszeni kolejnym "inwestorom".

    Pozdrawiam

  • 29. Data: 2021-01-21 12:31:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "spider" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >I mówimy tutaj o jednym aucie :) A teraz dajmy takich aut 5
    >ładowanych jednocześnie w jednym miejscu.

    A to szarpniecia relatywnie mniejsze.

    Siec wytrzyma

> [...]
    >Ale Cavallino tego nie przetłumaczysz, dla niego to religia której
    >jest wiernym wyznawcą, wiadomo przecież że wiara czyni cuda :)

    No - jak widac ten transport juz jest.
    Kwestia tylko jak bedzie wygladac za 5-10-15 lat - Cavalino sie
    przeprosi z ICE, bo wszystkie ladowarki zajete ?

    J.

  • 30. Data: 2021-01-21 12:31:52
    Od: K <n...@e...com>

    On 21/01/2021 09:36, Cavallino wrote:

    > Ktoś mówi inaczej?

    > Nie - to ocena faktów.
    > I zobaczysz jak bardzo będziesz się za kilka/kilkanaście lat wstydził,
    > że w 2021 byłeś aż takim niedowiarkiem, bez wiary w postęp.

    Ty nie odrozniasz wiary w nieunikniony postep od naginania
    rzeczywistosci w swoim wydaniu.

    > Niestety, przed spaliniakami już nie ma przyszłości, więc nie ma co się
    > buntować przeciwko zmianie napędu, zwłaszcza że ona już teraz nie gryzie.

    Oczywiscie, ze nie ma przyszlosci przed spalinowymi jakie dzis znamy i
    tego nikt nie neguje. To ty sie zawiesiles na tym jednym argumencie i
    siejesz hejt.

> [...]
    > baterie), ale spora część ludzi myślących o nowym aucie, może już teraz
    > bez większego bólu się przesiadać na ev.

    Nie moze. To bylo wielokrotnie dyskutwane. EV sie obecnie nadaje do
    miasta na krotkie dystansy (do sklepu, do pracy, na park&ride). To
    udowodnili sami ich posiadaczy w nieudolnych probach pokazania swiatu,
    ze sie da pojechac z Polski do Chrowacji czy nad polskie morze bez
    popierdalania z przedluzaczem od kosiarki po hufcach harcerskich.
    Natomiast wszelkiej masci hybrydy szczegolnie PHEV to podcieranie dupy
    szklem.