  • 11. Data: 2020-10-03 08:03:29
    Temat: Re: Poziom naładowania akumulatora
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-10-02 o 22:39, PiteR pisze:
    > in <news:5f76e23c$0$17347$65785112@news.neostrada.pl>

    > Taki pierd gazetowy. Skąd on wie, że jest 60% jak nie wie ile to 100%
    > Może tylko zmierzyli prąd zdolny wypłynąć albo porównali z nowym akku o
    > tej samej pojemności.
    >
    > Woltomierz sobie podłącz w kabinie. Jak rano włączysz światła to widać
    > ile siada napięcie.

    Nie sądzę, żeby mi się chciało nawet podejść z woltomierzem do samochodu,
    ale chętnie się dowiem ile powinien pokazać woltomierz
    po wejściu do kabiny a o ile powinno spaść napięcie po włączeniu świateł.

  • 12. Data: 2020-10-03 10:03:49
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 3 października 2020 01:03:32 UTC-5 użytkownik cef napisał:

    > Nie sądzę, żeby mi się chciało nawet podejść z woltomierzem do samochodu,

    Ty jakis jestes magiczny. Zmierzyc nie chcesz, prostwnikiem ladowac nie chcesz ale
    chcesz zeby ci ktos z drugiego konca swiata powiedziel czy ci aku padnie.

    Kup szklana kule, taka z opilkami blyszczacymi. Zapakuj i dam ci adres. Wyslesz a ja
    ci powiem wszystko co chesz. 35pln +VAT za pytanie...

    > ale chętnie się dowiem ile powinien pokazać woltomierz
    > po wejściu do kabiny

    Niech se bedzie ile bedzie. Moze byc 12.5, moze byc 11.5.

    > a o ile powinno spaść napięcie po włączeniu świateł.

    Jak spadnie znaczaco to znaczy ze jest kiepsko. Swiatla nie powinny zmieniac napiecia
    o wiecej niz 0.2-0.5V

  • 13. Data: 2020-10-03 13:15:00
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-10-03 o 10:03, s...@g...com pisze:

    > Ty jakis jestes magiczny. Zmierzyc nie chcesz, prostwnikiem ladowac nie chcesz ale
    chcesz zeby ci ktos z drugiego konca swiata powiedziel czy ci aku padnie.

    Nie magiczny, tylko leniwy.
    Kiedyś łaziłem z miernikami, ale wnioski i spostrzeżenia po tym mam
    takie, że
    nie ma się co pier... w jakieś doładowania, tylko trzeba kupić nowy i
    tyle. Akumulator ma być sprawny bez ładowania i jeśli auto jeździ stale,
    to aku nie ma prawa zdychać. Jak zdycha, to znaczy, że się po prostu
    kończy. I nie pytam czy akurat moje aku padnie tylko pytam czy
    akumulator który ma zmniejszoną pojemność
    (pal licho jak to zmierzyć ale powinien być naładowany więcej)
    jest bardziej podatny na gwałtowne zejście czy nie.

    Kiedyś zupełnie nowy akumulator padł nagle tzn nie odpalał z dnia na
    dzieńo to go zareklamowałem, bo był nowy. (okazało się, że się
    rozładował nie wiadomo od czego)
    Pięciolatka to raczej tylko wymienić planuję a nie ładować.

    Dzięki.

  • 14. Data: 2020-10-03 17:06:12
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5f781431$0$17350$65785112@news.neostrada.pl>
    user cef pisze tak:

> [...]
    > samochodu, ale chętnie się dowiem ile powinien pokazać woltomierz
    > po wejściu do kabiny a o ile powinno spaść napięcie po włączeniu

    Nie masz podchodzić tylko zostawić w samochodzie woltomierz.
    A ile będzie to się dowiesz z praktyki, zawsze było tyle a dziś jest
    tyle. Każdy samochód jest inny np mój poniżej 11.90v zakręci ale już
    nie zapali tylko wyświetli ostrzeżenie.

    Drugie wyjście to co robią ludzie na zachodzie nie majacy pojecia
    o zepsuło sie, ide po nowy akumulator.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG i klimy

  • 15. Data: 2020-10-04 01:30:36
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5f785d34$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    user cef pisze tak:

    > pytam czy akumulator który ma zmniejszoną pojemność (pal licho jak
    > to zmierzyć ale powinien być naładowany więcej) jest bardziej
    > podatny na gwałtowne zejście czy nie.

    Nie jest podatny i jest podatny. Gwałtowne zejście to zwarcie celi,
    przerwa wewnętrzna. Stare auto zapali a nowe zadzwoni do ASO.

  • 16. Data: 2020-10-04 07:34:24
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 03-10-2020 o 13:15, cef pisze:

    >Akumulator ma być sprawny bez ładowania i jeśli auto jeździ stale,
    > to aku nie ma prawa zdychać. Jak zdycha, to znaczy, że się po prostu
    > kończy.

    Pytanie tylko, czy nie z winy auta...

  • 17. Data: 2020-10-04 10:01:32
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-10-04 o 07:34, Cavallino pisze:

    > Pytanie tylko, czy nie z winy auta...

    Zakładamy, że jest prawidłowe ładowanie i nie ma niespodzianek w instalacji.
    Jak zdycha po roku, to wiadomo, że z winy auta.
    Jak zdycha po ośmiu latach, to się kończy.

  • 18. Data: 2020-10-04 10:25:37
    Od: collie <c...@v...pl>

    W niedzielę, 4.10.2020 o 10:01, cef napisał:

    > Zakładamy, że jest prawidłowe ładowanie i nie ma niespodzianek w instalacji.
    > Jak zdycha po roku, to wiadomo, że z winy auta.

    Wy - królu złoty - zakładacie, ja nie, gdyż z doświadczenia wiem,
    że nawet młody, jednoroczny, potrafi zdechnąć. Sam z siebie.

  • 19. Data: 2020-10-04 10:58:28
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-10-2020 o 10:01, cef pisze:

    > Zakładamy, że jest prawidłowe ładowanie i nie ma niespodzianek w
    > instalacji.

    I to może być błąd.
    Alternator czy regulator też się potrafią skończyć.
    Zbadanie ładowania powinno być pierwszą czynnością przed wymianą aku.
    Dobre sklepy z akumulatorami robią to za free.

    > Jak zdycha po roku, to wiadomo, że z winy auta.
    > Jak zdycha po ośmiu latach, to się kończy.

    Chyba że skończyło się coś innego, a to tylko skutek.

  • 20. Data: 2020-10-04 12:25:20
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 03.10.2020 o 17:06, PiteR pisze:

> [...]
    > A ile będzie to się dowiesz z praktyki, zawsze było tyle a dziś jest
    > tyle. Każdy samochód jest inny np mój poniżej 11.90v zakręci ale już

    Przed czym?