  • 1. Data: 2012-02-22 13:25:19
    Temat: Pozycjonowanie, kopia sklepu pod inną domeną
    Od: Petre <e...@g...com>

    Witajcie,
    taki nurtuje mnie problem:
    1. Posiadam sklep internetowy pod domeną aaa.com.
    Czy kopiując całą zawartość sklepu (produkty, opisy) i umieszczając ją
    pod domeną bbb.com mogę otrzymać filtr google, bądź być gorzej
    pozycjonowanym niż wersja alfa czyli aaa.com ze względu na powieloną
    treść? (obie domeny będą działać jednocześnie)
    2. Czy dając alias do domeny aaa.com (np. ccc.com) będzie się tak samo
    pozycjonował jak wersja aaa.com pod daną treścią ?

    Rozważam co będzie bardziej korzystne czy zrobić alias czy zrobić całą
    kopię sklepu (zmieniając tylko szatę graficzną, pozostawiając całą
    resztę taką samą).

    Z góry dzięki za porady.

  • 2. Data: 2012-02-22 15:30:50
    Temat: Re: Pozycjonowanie, kopia sklepu pod inną domeną
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Petre napisał:
> [...]
    >
    > Rozważam co będzie bardziej korzystne czy zrobić alias czy zrobić całą
    > kopię sklepu (zmieniając tylko szatę graficzną, pozostawiając całą

    odpuść, najlepsza rada.

    duplicated content ci nie pomoże.

  • 3. Data: 2012-02-22 15:42:54
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 22 Feb 2012 05:25:19 -0800 (PST), Petre napisał(a):

> [...]
    > Czy kopiując całą zawartość sklepu (produkty, opisy) i umieszczając ją
    > pod domeną bbb.com mogę otrzymać filtr google,

    Prędzej bana. Odpuść sobie ten pomysł.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 4. Data: 2012-02-22 19:34:59
    Od: Petre <e...@g...com>

    On 22 Lut, 16:42, Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> wrote:

    >  Prędzej bana. Odpuść sobie ten pomysł.
    >
    > --
    > Borys Pogoreło
    > borys(#)leszno,edu,pl

    ok w takim razie lepiej postawić jak już sklep ale zmienić całkowicie
    opisy produktów lub po prostu zrobić alias (bbb.com) do domeny już
    istniejącego sklepu (aaa.com)?

  • 5. Data: 2012-02-22 22:39:47
    Od: "M.G." <k...@t...zna>

    On Wed, 22 Feb 2012 11:34:59 -0800 (PST), Petre wrote:

    > ok w takim razie lepiej postawić jak już sklep ale zmienić całkowicie
    > opisy produktów lub po prostu zrobić alias (bbb.com) do domeny już
    > istniejącego sklepu (aaa.com)?

    Ale co właściwie chcesz zrobić? Przed jakim problemem stoisz? Masz sklep
    pod jakimś adresem i chcesz go przenieść pod inny bez straty
    dotychczasowego pozycjonowania? Czyli liczysz na to, że posiadanie wielu
    domen kierujących na jedną treść jakość Ci pomoże?

    --
    M.G.

  • 6. Data: 2012-02-22 22:58:43
    Od: "monter.FM" <s...@m...fm>

    W dniu 2012-02-22 23:39, M.G. pisze:
> [...]
    > dotychczasowego pozycjonowania? Czyli liczysz na to, że posiadanie wielu
    > domen kierujących na jedną treść jakość Ci pomoże?

    Myślę, że w pierwotnym założeniu chodziło o to drugie - im więcej kopii,
    tym lepiej w Góglu :D
    P.S. No, może nie autorowi posta, co właścicielowi sklepu ;)
    --
    http://monter.FM
    Archiwum JW23, parodie, miksy muzyczne, polityczne, programowe...

  • 7. Data: 2012-02-22 23:35:36
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 22 Feb 2012 23:58:43 +0100, monter.FM napisał(a):

    > Myślę, że w pierwotnym założeniu chodziło o to drugie - im więcej kopii,
    > tym lepiej w Góglu :D

    Przecież każdy z tych sklepów osobno walczy o pozycję. A dodatkowo mogą
    oberwać za duplicate content.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 8. Data: 2012-02-23 07:27:06
    Od: "M.G." <k...@t...zna>

    On Thu, 23 Feb 2012 00:35:36 +0100, Borys Pogoreło wrote:

    > Przecież każdy z tych sklepów osobno walczy o pozycję. A dodatkowo mogą
    > oberwać za duplicate content.

    Jasne, dlatego pytam. Więc dowiedzmy się wpierw od autora :-)

    --
    M.G.

  • 9. Data: 2012-02-23 07:48:33
    Od: Petre <e...@g...com>

    On 23 Lut, 08:27, "M.G." <k...@t...zna> wrote:

    > Jasne, dlatego pytam. Więc dowiedzmy się wpierw od autora :-)
    >
    > --
    > M.G.

    Spotkałem się już z takim rozwiązaniem jak:
    Osoba posiada 3 sklepy o tej samej tematyce, ale inny wygląd , logo
    itp. Czym to skutkuje... posiadanie top 3 swoje witryny. Klient
    wchodzi do jednego , do drugiego, do trzeciego i nabywa w którymś
    produkt. Myśli, że to są konkurencyjne sklepy, a tak naprawdę to jedna
    i ta sama firma.

    Stąd moje pytanie: co lepiej czy podpiąć kilka aliasów i pozycjonować
    różne domeny na szerszy zakres słów kluczowych czy wprowadzić
    rozwiązanie opisane przeze mnie powyżej ?

  • 10. Data: 2012-02-23 08:45:52
    Od: Kapsel <k...@o...pl>

> [...]

    > Rozważam co będzie bardziej korzystne czy zrobić alias czy zrobić całą
    > kopię sklepu (zmieniając tylko szatę graficzną, pozostawiając całą

    Nie ma znaczenia, czy zrobisz alias, czy przekopiujesz skrypt na nowy ftp,
    jeśli sklep widoczny będzie jednocześnie pod dwoma różnymi adresami, to dla
    Google będą to dwie osobne witryny.

    Google broni się przed praktykami powielania treści, ostatnio zrobili w tym
    celu osobny algorytm nawet, bo stare reguły były, ogólnie rzecz biorąc,
    biedne. Zrobienie kopii sklepu w dłużej perspektywie (najczęściej paru
    miesięcy) prawdopodobnie spowoduje, że jedna wersja (najczęściej ta nowsza)
    straci pozycje (albo nawet nie zdąży ich uzyskać).

    Szata graficzna niewiele pomoże. Jeśli chcesz mieć np. dwa sklepy, to
    powinieneś zrobić dwa sklepy. Z możliwie zróżnicowaną treścią i strukturą.
    Google w minimalnym stopniu interesuje się grafikami więc ich podmiana da
    tylko złudzenie zróżnicowania dla użytkowników końcowych.

    A teraz, jako zawodowy pozycjoner, dam Ci dobrą radę :)
    Zamiast bawić się w kopiowanie sklepu i opanowywanie "topa", co de facto
    nie da Ci takich korzyści jakich oczekujesz, skup się na rozwoju swojej
    witryny.
    Zainwestuj czas i pieniądze, zatrudnij speców, którzy poprawią sklep pod
    kątem optymalizacji (prawie zawsze można coś wartościowego zrobić),
    rozbuduj opisy produktów, podepnij jakąś formę blogową (np. stwórz poradnik
    w którym opiszesz aspekty stosowania oferowanych produktów).
    Skup się też na mocniejszym pozycjonowaniu jednego sklepu - lepiej opanować
    top na większą liczbę fraz niż mieć parę ważnych fraz dla kilku witryn (co
    jest też technicznie trudniejsze).

    To, co próbujesz zrobić nie ma wielkiego sensu, choćby dlatego, że w Polsce
    ludzie kierują się głównie ceną, a w Twoich sklepach te ceny będą zapewne
    bardzo podobne (identyczne?). Jeśli sklep z pozycji 1 będzie miał dobrą
    ofertę, cenę i zbuduje zaufanie, to większość ludzi tam kupi, jeśli nie -
    dostając to samo na pozycji 2, nie zyskasz praktycznie niczego.
    Pomyśl o tym :)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net