  • 11. Data: 2012-02-23 08:54:07
    Temat: Re: Pozycjonowanie, kopia sklepu pod inną domeną
    Od: Petre <e...@g...com>

    On 23 Lut, 09:45, Kapsel <k...@o...pl> wrote:

> [...]
    > Skup się też na mocniejszym pozycjonowaniu jednego sklepu - lepiej opanować
    > top na większą liczbę fraz niż mieć parę ważnych fraz dla kilku witryn (co
    > jest też technicznie trudniejsze).
    >
    > To, co próbujesz zrobić nie ma wielkiego sensu, choćby dlatego, że w Polsce
    > ludzie kierują się głównie ceną, a w Twoich sklepach te ceny będą zapewne
    > bardzo podobne (identyczne?). Jeśli sklep z pozycji 1 będzie miał dobrą
    > ofertę, cenę i zbuduje zaufanie, to większość ludzi tam kupi, jeśli nie -
    > dostając to samo na pozycji 2, nie zyskasz praktycznie niczego.

    Dzięki, bardzo cenne uwagi. Przyznam, że zaskoczyłeś mnie tym:

    > Nie ma znaczenia, czy zrobisz alias, czy przekopiujesz skrypt na nowy ftp,
    > jeśli sklep widoczny będzie jednocześnie pod dwoma różnymi adresami, to dla
    > Google będą to dwie osobne witryny.

    Ok, brnąc w temat domen i aliasów.
    Załóżmy, że posiadam : staresamochody.pl . Rozwijała się osiągnęła
    wysokie noty w google.
    Założyłem sklep pod domeną samochody.pl (dywersyfikacja rynku i nie
    przestałem się zajmować tylko starymi samochodami)
    Czy przekierowując za pomocą htaccesa 301 ze staresamochody.pl na
    samochody.pl stracę moją wysoką pozycję dla staresamochody ? Czy
    będzie ona teraz pozycjonowała się pod treściami zamieszczonymi w
    samochody.pl ?

  • 12. Data: 2012-02-23 08:59:08
    Od: Petre <e...@g...com>

> [...]
    > ofertę, cenę i zbuduje zaufanie, to większość ludzi tam kupi, jeśli nie -
    > dostając to samo na pozycji 2, nie zyskasz praktycznie niczego.

    Dzięki za cenne uwagi.

> [...]

    > jeśli sklep widoczny będzie jednocześnie pod dwoma różnymi adresami, to dla

    Brnąc w temat aliasów i domen:
    Załóżmy posiadam domenę staresamochody.pl - osiągnęła wysokie pozycje
    w google.
    Przeprowadziłem dywersyfikację rynku i utworzyłem sklep pod nową
    domeną samochody.pl
    Czy tworząc przekierowanie htaccesa 301 ze staresamochody.pl utracę
    swoją wysoką pozycję dla tej domeny ? Czy będzie pozycjonowała się pod
    treściami jakie będą publikowane pod samochody.pl ? Czy po prostu
    samochody.pl zastąpią staresamochody.pl w wynikach wyszukiwania dla
    fraz np: stare samochody, oldmobile itp. ?

  • 13. Data: 2012-02-23 09:39:05
    Od: Kapsel <k...@o...pl>

    Thu, 23 Feb 2012 00:59:08 -0800 (PST), Petre napisał(a):

> [...]
    > domeną samochody.pl
    > Czy tworząc przekierowanie htaccesa 301 ze staresamochody.pl utracę

    Tak.
    Tj. uściślając - po przekierowaniu utracisz pozycje uzyskane przez
    staresamochody.pl na rzecz samochody.pl.

    > Czy będzie pozycjonowała się pod
    > treściami jakie będą publikowane pod samochody.pl ? Czy po prostu
    > samochody.pl zastąpią staresamochody.pl w wynikach wyszukiwania dla
    > fraz np: stare samochody, oldmobile itp. ?

    Nowa domena po otrzymaniu przekierowania zastąpi starą.
    Ale! jest tu parę smaczków:

    - jak będą różne treści na obu domenach, a stara uzyskiwała pozycje m.in.
    dzięki swojej treści, a nie tylko pozycjonowaniu, to nowa witryna (ze
    znacząco różną treścią) nie utrzyma pozycji dla takich haseł. Czasem nawet
    po zmianie witryny na nową (przy tej samej domenie) pozycje lecą na twarz,
    bo webmajster nie opanował podstaw SEO, a firma posępiła na specjalistę ;)

    - drugi smaczek jest taki, że 301 nie przenosi pełnej mocy; dostajesz
    średnio między 90-99% tego co było, stąd w skrajnym przypadku możesz mieć
    witrynę słabszą na starcie o 10% i spaść np. z pozycji 2 na 5, co
    niektórych potrafi odrobinę zdziwić ;) oczywiście to nie implikuje, że masz
    nie stosować 301, ale po prostu warto wiedzieć, że to nie daje pełnego
    przełożenia 1:1, jak zwykło się uważać.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 14. Data: 2012-02-23 10:04:27
    Od: Petre <e...@g...com>

    On 23 Lut, 10:39, Kapsel <k...@o...pl> wrote:

> [...]
    > nie stosować 301, ale po prostu warto wiedzieć, że to nie daje pełnego

    Czyli kupowanie nowych domen typu auta.pl, car.pl i przekierowywanie
    ich na samochody.pl nie ma większego znaczenia dla lepszych wyników w
    google poza odcięciem konkurencji od tych domen ?

    Tak myślę czy np: posiadając np. domenę obuwiesportowe.pl zamiast
    zrobić 301 na mój sklep sportowy nike.com (domena z marką, która nie
    jest jeszcze znana) utworzyć tam jakąś stronę z informacjami o butach,
    typach itp a oprócz tego dorzucić ładny baner, który będzie kierował
    do sklepu na nike.com.
    Osoba trafiająca z przekierowania obuwiesportowe na nike moze nie
    wiedziec dlaczego tam trafila skoro tam jest masa roznych rzeczy
    sporotwych , a buty są gdzieś tam w podkategorii nie widoczne na 1
    rzut oka i w efekcie wyjść nie zagłębiając się w ofertę.

  • 15. Data: 2012-02-23 10:11:22
    Od: "M.G." <k...@t...zna>

    On Wed, 22 Feb 2012 23:48:33 -0800 (PST), Petre wrote:

    [...]

    > Spotkałem się już z takim rozwiązaniem jak:
    > Osoba posiada 3 sklepy o tej samej tematyce, ale inny wygląd , logo
    > itp. Czym to skutkuje... posiadanie top 3 swoje witryny. Klient
    > wchodzi do jednego , do drugiego, do trzeciego i nabywa w którymś
    > produkt. Myśli, że to są konkurencyjne sklepy, a tak naprawdę to jedna
    > i ta sama firma.

    I w czym to niby pomaga? Nie lepiej mieć jeden porządnie zrobiony sklep, do
    którego klient jak już raz wejdzie, to nie wyjdzie bez zakupów?

    [...]

    --
    M.G.

  • 16. Data: 2012-02-23 10:25:28
    Od: Kapsel <k...@o...pl>

    Thu, 23 Feb 2012 02:04:27 -0800 (PST), Petre napisał(a):

    > Czyli kupowanie nowych domen typu auta.pl, car.pl i przekierowywanie
    > ich na samochody.pl nie ma większego znaczenia dla lepszych wyników w
    > google poza odcięciem konkurencji od tych domen ?

    To są tzw. domeny generyczne, gdzie istotny wpływ na pozycjonowanie ma
    obecność frazy w nazwie domeny (przy pozycjonowaniu na to konkretne hasło).
    Oczywiście brak hasła nie implikuje, że nic nie zdziałasz, po prostu jest
    to swego rodzaju "dopalacz", który potrafi czasem mocno pomóc uzyskaniu
    pozycji.

    Niemniej, przekierowanie takich domen od razu gdzieś indziej nie ma
    większego sensu, bo one same nie będą mieć żadnej wartości dla Google (brak
    treści, brak linków).
    Jeśli tam coś stało (jakiś serwis motoryzacyjny), to dostaniesz część mocy
    tych serwisów (zależnie od korelacji docelowej witryny z frazami, dla
    których ta wcześniejsza uzyskiwała wysokie pozycje) i wtedy kupowanie
    takich domen ma sens.

    Zaznaczę tu jednak, że Google dostrzegło proceder i coś tam kombinują,
    niektóre źródła donoszą, że przekierowania typu "wiele do jeden" przestają
    działać (za mała próba na razie, ale wydaje mi się że wkrótce ten proceder
    straci sens w większości przypadków).

> [...]
    > jest jeszcze znana) utworzyć tam jakąś stronę z informacjami o butach,
    > typach itp a oprócz tego dorzucić ładny baner, który będzie kierował

    Dobrze kombinujesz :)
    Odpowiednio wykorzystany, taki serwis uzyska wysokie pozycje w oparciu o
    treści, zaś linki z niego będą miały dużą wartość pozycjonującą.
    To właśnie pozycjonerzy nazywają "zapleczem" :)

> [...]
    > sporotwych , a buty są gdzieś tam w podkategorii nie widoczne na 1
    > rzut oka i w efekcie wyjść nie zagłębiając się w ofertę.

    Sugestia: jeśli masz taką sytuację, że z jakichś przyczyn chcesz taką
    domenę ze wąską ofertą przekierować na inną domenę z szerszą ofertą, zrób
    301 nie na domenę główną, a na kategorię z butami :) Abstrahując od
    zachowania wyszukiwarek, użytkownicy będą mniej zdezorientowani ;)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 17. Data: 2012-02-23 17:22:01
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2012-02-23 09:45, Kapsel pisze:

> [...]
    > Google w minimalnym stopniu interesuje się grafikami więc ich podmiana da
    > tylko złudzenie zróżnicowania dla użytkowników końcowych.

    Trochę podepnę się.

    OK, a co opisami produktów? Kiedy produkty mają te same opisy we
    wszystkich sklepach? I nie piszę tu o produktach, o których można pisać
    wypracowania, tylko o prostych produktach w branżach, w których opis
    produktu ogranicza się do dwóch - trzech zdań?

    Dwa sklepy - oferta podobna, opisy produktów identyczne. Niby treść
    inna, jednak podobna... jak to widzisz/widzicie?

    Pozdr,
    Rafał

  • 18. Data: 2012-02-23 17:22:03
    Od: "Izaak Goldstein" <i...@n...tk>

    Dnia 22-02-2012 o 16:42:54 Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> napisał(a):

    > Prędzej bana. Odpuść sobie ten pomysł.

    Nonsens. Opiekuję się dwunastoma sklepami o identycznych produktach i na
    tym samym silniku. Różnią się tylko wyglądem. Połowa z nich znajduje się
    na wszystkich pierwszych miejscach w Google dla 34 pozycjonowanych fraz.
    Domeny nie są ze sobą związane w żaden sposób.

    --
    Izaak

  • 19. Data: 2012-02-24 07:55:34
    Od: Kapsel <k...@o...pl>

    Thu, 23 Feb 2012 18:22:01 +0100, RD napisał(a):

> [...]
    >
    > Dwa sklepy - oferta podobna, opisy produktów identyczne. Niby treść
    > inna, jednak podobna... jak to widzisz/widzicie?

    Temat jest dość mętny :)
    Faktem jest że taki stan ma miejsce często i nie przeszkadza to okupować
    topy paru sklepom z podobną ofertą. Z drugiej strony jednak, tworzenie
    kolejnego sklepu, gdzie opisy pobierzemy "z bazy producenta" i wrzucimy na
    stronę, może owocować trudnościami w zakresie SEO.

    Zależnie od tego jak algorytm sobie określi stopień unikalności, można
    wpaść w pułapkę uznania za duplikat (duplikat=brak wartości) i wtedy
    jesteśmy pogrzebani.
    Duplikat może odnosić się do pojedynczej podstrony, albo całej witryny,
    wszystko to jest określane i badane na różne sposoby, żeby ustalić jak
    wartościowe materiały publikujesz. Stąd często posiadanie nieukalnych
    opisów produktów po wykryciu tego przez google nie prowadzi do ciężkich
    sankcji, bo np. reszta serwisu jest już unikalna (strony kategorii, strona
    główna, etc) i co najwyżej samym podstronom produktów trudniej uzyskać
    pozycje.

    Trochę tu zresztą wyżej filozuję, bo odpowiednio silna promocja i parę
    sztuczek w serwisach pozwala nawet to przebić i uzyskiwać wysokie pozycje
    produktom... ale nie zmienia to faktu, że jak ktoś zaplanuje porządnie
    budowę sklepu z założeniem, że np. do opisu producenta doda od siebie
    choćby te 3-4 zdania o zastosowaniu, zaletach, czy co tam wymyśli, to można
    tym sporo zyskać (nie tylko w Google ale tez u użytkowników, którzy mają
    często dość czytania tych samych opisów w każdym sklepie, kiedy chcieliby
    się dowiedzieć czegoś więcej).

    Obok stron produktów możesz też dodać inne treści na osobnych podstronach
    (np. poradniki) które zwiększą stopień unikalności całego serwisu i
    zmniejszą ryzyko uznania za mało wartościowy duplikat.

    I na koniec - jak już wypracujesz jakiś tam stopień unikalności, to nie
    kopiuj tego prosto 1:1 do Ceneo czy tam innych porównywarek, bo wszystko
    możesz tym zepsuć (te serwisy mają, a raczej miały ;) bardzo dobrą
    reputację w Google i często były uznawane z miejsca za źródło treści
    kosztem serwisów które były do tych systemów wpięte).

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 20. Data: 2012-02-24 11:41:29
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2012-02-24 08:55, Kapsel pisze:

> [...]
    > kolejnego sklepu, gdzie opisy pobierzemy "z bazy producenta" i wrzucimy na
    > stronę, może owocować trudnościami w zakresie SEO.

    Wiele dużych sklepów opiera się o współpracę z firmami oferującymi
    "opisy produktów" ;) Stąd moje pytanie. Niewątpliwie jest to korzyść,
    jeśli chodzi o czas dodawania opisów. W przypadku więcej niż kilka tys.
    indeksów (np. pow. > 100.000) dodawanie opisów produktów "z palca" przez
    sztab ludzi to ... ogromne koszty w porównaniu z wykupieniem "opisów"
    lub "dostępu do opisów" w specjalizującej się w tym firmie.

> [...]
    > często dość czytania tych samych opisów w każdym sklepie, kiedy chcieliby

    Zgadzam się, w przypadku produktów, o których można cokolwiek napisać.
    Czasami są to produkty, o których nie można nic napisać poza tym, że są
    i do czego służą - naprawdę są takie produkty.

    > Obok stron produktów możesz też dodać inne treści na osobnych podstronach
    > (np. poradniki) które zwiększą stopień unikalności całego serwisu i
    > zmniejszą ryzyko uznania za mało wartościowy duplikat.

    Tak też jest, produkty te same, opisy te same, ale inne "wartości
    okołododane" :)

> [...]
    > reputację w Google i często były uznawane z miejsca za źródło treści
    > kosztem serwisów które były do tych systemów wpięte).

    Niestety często nie ma się na to wpływu - niegdyś to pracownicy
    akceptujący ofertę sklepu dodawali opisy/zdjęcia. Niejednokrotnie można
    spotkać na przykład zdjęcia produktu z watermarkiem w postaci logo
    jednego ze sklepów ;) Cóż... taki urok.

    Rafał