  • 11. Data: 2021-12-10 11:50:27
    Temat: Re: Prędkość transferu z SSD na HDD, dyski wewnętrzne
    Od: a...@p...com

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 10 Dec 2021 02:49:07 GMT
    doszła do mnie wiadomość <DezsJ.827643$K5l8.469318@fx07.ams1>
    od Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> :

    >To zalezy. Jeśli kopiujesz stadka małych plików (~<5MB) poprzeplatanych
    >dużymi (~>500MB) to tak. Jeśli większość jest duża, to osmielę się
    >twierdzić, że normalne to nie jest.

    Może mieć dysk SMR, to by mogło powodować podobne efekty, lub ma dysk
    CMR lecz mocno, ale to bardzo mocno pofragmentowany.
    Trzecie to Windows, który pokazuje transfery z dupy.

  • 12. Data: 2021-12-10 13:57:24
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 10 gru 2021 o 11:00, trybun pisze:

    > jak strzała, po uruchomieniu od razu wskakuje na 125MB
    > i tak bez żadnych wahań do końca. Niby w stosunku do
    > wewnętrznego HDD średnia prędkość transferu niższa,
    > ale jak stabilna.

    Może transfer jest ograniczony do granic możliwości interfejsu?...
    Może zewnętrzny dysk nie ma wewnętrznego buforowania?...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 13. Data: 2021-12-11 00:30:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-12-10, a...@p...com <a...@p...com> wrote:
> [...]
    >
    > Może mieć dysk SMR, to by mogło powodować podobne efekty, lub ma dysk
    > CMR lecz mocno, ale to bardzo mocno pofragmentowany.

    Ale, że aż do 1M/s? To jest dziwne właściwie w każdym przypadku.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2021-12-11 14:01:49
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > Może transfer jest ograniczony do granic możliwości interfejsu?...
    > Może zewnętrzny dysk nie ma wewnętrznego buforowania?...

    No, nie wiem, w przypadku ograniczenia transfer raczej powinien
    oscylować wokół górnej granicy a nie skakać po całym zakresie?

    O zewnętrznym dysku wiem tylko tyle że jest niewiarygodnie cichy, po to
    aby usłyszeć że to HDD trzeba lekarskich słuchawek.

  • 15. Data: 2021-12-12 14:58:50
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Antywirus?

    -----

  • 16. Data: 2021-12-15 17:18:47
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    W dniu 09.12.2021 o 13:57, trybun pisze:

> [...]
    > nawet 220MB aby chwile później pokazywać 80 MB/s. Czy to coś z HDD nie
    > tak czy może  chodzi o rodzaj przenoszonych danych.  Był to m.in folder

    Jeśli kopiowanych jest równolegle kilka plików, to tak. Jeśli jeden po
    drugim, to nie powinno tak być.

  • 17. Data: 2021-12-16 09:23:43
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 12.12.2021 o 14:58, ąćęłńóśźż pisze:
    > Antywirus?
    >

    > -----

    Co antywirus? Ma niby w trakcie przenoszenia skanować każdy plik i tym
    samym spowalniać transfer?

  • 18. Data: 2021-12-16 09:24:15
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 15.12.2021 o 17:18, zhbick pisze:

    > Jeśli kopiowanych jest równolegle kilka plików, to tak. Jeśli jeden po
    > drugim, to nie powinno tak być.

    Chyba system ma jakaś jedną metodę kopiowania, bo przecie taka
    ewentualność nie zależy od użytkownika.

  • 19. Data: 2021-12-16 14:37:27
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 11 gru 2021 o 14:01, trybun pisze:

    > No, nie wiem,

    Często ukazujesz swą niewiedzę...
    I chyba niechętnie ją zawężasz... ;)

    > w przypadku ograniczenia transfer raczej powinien oscylować
    > wokół górnej granicy a nie skakać po całym zakresie?

    Pojmuję, że w wypadku USB tak masz.

> [...]

    > na 125MB i tak bez żadnych wahań do końca.
    > Niby w stosunku do wewnętrznego HDD średnia
    > prędkość transferu niższa, ale jak stabilna.

    Być może USB (3, jak mniemam) obcina Ci transfer do 125MB/s,
    zaś sam HDD (jak mniemam 3.5") potrafi dawać znacznie więcej
    na całej swej powierzchni...

    Wyrównać w dół łatwo -- gorzej w górę, choć zmyślne kesze to
    potrafią poprzez kolejkowanie czy przewidywanie w sytuacjach
    niby szczególnych, które w zwykłym używaniu są powszechne...

    > O zewnętrznym dysku wiem tylko tyle że jest niewiarygodnie cichy,
    > po to aby usłyszeć że to HDD trzeba lekarskich słuchawek.

    Nie słyszałeś o zasadzie piruetu ;) -- odkrytej przez prof.
    Mirnala ze stoczni bodajże?... Do usłyszenia o tej zasadzie
    nie są potrzebne lekarskie słuchawki...

    -=-

    Na VBoxie, przy dobrych wiatrach [nie mylić ze smrodzeniem]
    wirtualny HDD osiąga ~sto razy więcej niż rzeczywisty... ;)
    Wielokrotnie wyjaśniano Ci, że o rzeczywistej szybkości HDD
    nie decyduje tylko interfejs, ale złożenie wielu czynników:
    - czas dostępu; duży, gdy głowica skacze z krańca dysku na
    przeciwległy kraniec i mniejszy, gdy pozostaje na jednej
    ścieżce podczas czytania
    - zajętość CPU; mimo DMA -- CPU też pracuje nad transferem
    - zmyślne kesze wewnątrz dysku i systemowe, oparte o RAMkę
    wewnątrz komputera, poza samym dyskiem
    Jeśli interfejs jest stale jedynym wąskim gardłem, transfer
    może być zupełnie płaski... W HDD zazwyczaj czas dostępu ma
    największe znaczenie, nie transfer interfejsu/magistrali...

    W RAMkach podobnie -- Cl (puste/martwe cykle) są istotne...
    Położenie danych w półprzewodnikowych pamięciach nie wpływa
    na opóźnienia tak, jak w HDD, lecz ogólna użyteczność RAMek
    zależy od wielu czynników...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 20. Data: 2021-12-16 14:46:36
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 16 gru 2021 o 09:23, trybun pisze:

    > Co antywirus? Ma niby w trakcie przenoszenia skanować
    > każdy plik i tym samym spowalniać transfer?

    Tak antywirusy potrafią pracować.

    Nadto ważna jest ewentualność kompresji NTFS i wiele innych czynników.

    Do testowania HDD służą programy typu Victoria czy HDDScan,
    ukazujące stan interfejsu, powierzchni talerzy itd...

    Ogólnie KAŻDY pomiar obarczony jest błędami...

    --