  • 1. Data: 2023-02-27 13:59:47
    Temat: Miernik napięcia
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    Może ktoś poradzi jaki przyrząd mam kupić do pomiaru prądu, np. w takim
    zasilaczu anteny telewizyjnej?

  • 2. Data: 2023-02-27 14:08:38
    Temat: Re: Miernik napięcia
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 27 lutego 2023 o 13:59:58 UTC+1 Trybun napisał(a):
    > Może ktoś poradzi jaki przyrząd mam kupić do pomiaru prądu, np. w takim
    > zasilaczu anteny telewizyjnej?

    Hmm, jeśli nie wiesz, to lepiej NIE bierz się za to, dotknięcie grozi śmiercią. YHBW.

  • 3. Data: 2023-02-27 14:10:57
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2023-02-27 o 13:59, Trybun pisze:

    > Może ktoś poradzi jaki przyrząd mam kupić do pomiaru prądu, np. w takim
    > zasilaczu anteny telewizyjnej?

    Nie podejrzewam aby taki pomiar wymagał true RMS więc każdy multimetr z
    pomiarem prądu powinien być ok.

    Jest jeszcze kwestia czy chcesz mierzyć prąd za zasilaczem (DC) czy
    przed (AC).

    Pierwszy multimetr jaki mi się na Aledrogo wyszukał:
    https://allegro.pl/oferta/miernik-cyfrowy-multimetr-
    pradu-lcd-elektroniki-dt-13299218420

    wygląda, że nie ma pomiaru prądu AC.

    Ale na pewno za niewiele więcej znajdzie się taki co i prąd AC mierzy.
    P.G.

  • 4. Data: 2023-02-27 14:43:54
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    > Hmm, jeśli nie wiesz, to lepiej NIE bierz się za to, dotknięcie grozi śmiercią.
    YHBW.

    Grozi czy gwarantuje, samobójcy mogą kupować w ciemno?

  • 5. Data: 2023-02-27 14:44:07
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 27.02.2023 o 14:10, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    pradu-lcd-elektroniki-dt-13299218420

    > wygląda, że nie ma pomiaru prądu AC.
    >
    > Ale na pewno za niewiele więcej znajdzie się taki co i prąd AC mierzy.

    I o coś takiego chyba idzie! Ten akurat pomiar będzie za zasilaczem.
    Dzięki bardzo.

  • 6. Data: 2023-02-27 16:02:48
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Mon, 27 Feb 2023 14:44:07 +0100, użytkownik Trybun napisał:

    > I o coś takiego chyba idzie! Ten akurat pomiar będzie za zasilaczem.
    > Dzięki bardzo.

    I na wypadek gdyby ci przyszło mierzyć prąd w zasilaczu, informuję że
    tanie mierniki uniwersalne mają bezpiecznik topikowy w obwodzie prądowym
    więc jak ci się już uda zmierzyć ten prąd, to nie wpadaj w panikę, kup
    bezpiecznik 250 mA i wymień :)

    --
    Jacek

  • 7. Data: 2023-02-27 16:20:41
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 27.02.2023 o 16:02, Jacek pisze:

> [...]
    > tanie mierniki uniwersalne mają bezpiecznik topikowy w obwodzie prądowym
    > więc jak ci się już uda zmierzyć ten prąd, to nie wpadaj w panikę, kup

    Nie wiem czy on wie o czym pisze. W temacie jest o napięciu a on chce
    mierzyć prąd. Dla niego jest to jedno i to samo chyba :D
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 8. Data: 2023-02-27 16:26:05
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 27 lutego 2023 o 14:44:04 UTC+1 Trybun napisał(a):
    YHBW.
    > Grozi czy gwarantuje, samobójcy mogą kupować w ciemno?

    Na samobójstwo są tańsze metody (tzn. dla samobójcy, hmm, w sumie nie wiem,
    czy faktura za sprzątanie po samobójcy może obciążać masę spadkową?).
    Grozi, bo jest takie jedno przysłowie o tym, kto ma szczęście.

  • 9. Data: 2023-02-27 16:47:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dawid Rutkowski napisał:

    > Hmm, jeśli nie wiesz, to lepiej NIE bierz się za to,
    > dotknięcie grozi śmiercią. YHBW.

    Użycie miernika napięcia do pomiaru prądu to jeszcze nic.
    Prawdziwy hardkor jest wtedy, gdy ktoś miernikiem prądu
    próbuje zmierzyć napięcie.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2023-02-27 16:53:36
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 27 lutego 2023 o 16:21:12 UTC+1 LordBluzg(R)?? napisał(a):

    > Nie wiem czy on wie o czym pisze. W temacie jest o napięciu a on chce
    > mierzyć prąd. Dla niego jest to jedno i to samo chyba :D

    Co poradzić, problemy z oglądaniem telewizji biorą się zwykle ze zbyt długiego
    oglądania telewizji...
    Pisaliśmy jakiś czas temu o dekoderach, jako że rozwiązałem problem z wiwa h.265
    mini,
    który przestał chcieć korzystać z pendrive'a - a w najlepszym wypadku pokazywał
    wciąż "włożono urządzenie usb" / "wyjęto urządzenie usb" (cierpliwa rodzina oglądała
    sobie, mają takie napisy co chwilę na środku ekranu - podobnie wqurwiający był
    telewizor
    szajsung z wystawki, jaki mu się odłączyło wiatraczek - tu na szczęście pomogło po
    prostu zwarcie dwóch pinów).
    Podejrzewałem sam dekoder, a właściwie gniazdko mikro-usb, ale też podejrzany był też
    Y-kabelek,
    służący i do zasilania i do podłączania pendrive'a - i to on był winny (albo któryś z
    pinów danych we wtyczce
    mikro USB - danych, bo zasilał prawidłowo - albo gniazdko USB-A albo kabelek się
    przetarł/urwał w środku "ogólnej" izolacji).
    Szkoda, że nie wiedziałem o tym przed wyjazdem na ferie - no i nie wiedziałem też, że
    w pensjonacie
    też mają te wiwy h.265 mini - po prostu bym sobie zamienił kabelek, bo tam nie
    używali pendrive'a - ale
    nie będę przecież znów robił 400km w obie strony tylko po kabelek, więc zrobiłem
    własny.
    I o dziwo znów wszystko pięknie działa, bez konieczności oddawania dekodera do
    serwisu
    (a i tak nie wiem, czy i gdzie mam paragon).
    Przy okazji okazało się, że w euro, a szczególnie w oleole, mają mnóstwo tych
    dekoderów w "outlecie",
    np. brakuje baterii (tylko trzeba przejrzeć kilka z tych ofert - na początku są
    oczywiście
    takie, gdzie brakuje jakiegoś niezbędnego elementu zestawu) - a cena 33% nówki.
    Jak komuś potrzebny drugi pilot to jak znalazł.
    Jeszcze się okazało, że piloty od tych "pudełkowych" wiw h.265 mają chyba 5
    programowalnych
    przycisków, a nie tylko 4, jak ten, co dostałem z h.265 mini.