  • 1. Data: 2009-07-16 22:42:15
    Temat: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
    Od: JB <j...@i...pl>

    Slecze od miesiecy przed monitorem i pomino obawy, ze zobacze w
    odpowiedzi "bylo 1000 razy matolku" napisze o swoich ..............
    Mam analogi 505si, 600si d7. Szkielka MAF 50/17, 24-85, 100-300APO,
    Cosina 19-35. No i jest problem. Pomimo szklarni w zasadzie
    odpowiadajacej moim potrzebom, no moze jasniej by sie przydalo, nie moge
    sie zdecydowac czy, jesli w ogole, kupowac Alfe.
    Fotografuje, na razie, glownie na slajdach. Statyw, wezyk, pejzaz.
    Czasem wchodze do wnetrz, ale to raczej dokumentalnie co nie znaczy, ze
    ma byc kiepsko. Czego szukam w cyfrze ? Taka, zebym nie zrobil kroku,
    lub wiecej w tyl. Teraz jest w podglad glebi ostrosci, wstepne
    podnoszenie lustra, czasy do 1/8000, jaaasne wizjery, waga do 600g,
    wygoda w trzymaniu. Od cyfry chcialbym dodatkowo stabilizacje, wysokie
    ISO i pewnie LV. A co ze szklami ? Gdyby jednak Alfa to myslalem na
    poczatek jako spacer zooma Sony 16-105 + szeroki Tamron 11-18 i na razie
    zostawic 100-300APO. Albo Tamron 11-18 + Tamron 17-50 + Sigma 50-150, w
    tedy dwa ze swiatlem 2.8. A moze inne szkla ? A moze zmienic system ?
    Jesli i tak bede sprzedawal szkielka ? To moze Olek bo lekki albo Pentax
    bo uszczelniany, albo Samsung bo tanszy od Pentaxa, albo Nikon lub Canon
    bo... ? No wlasnie. Po tym elaboracie moze chociaz nie zarzucicie mi,
    ze nie staram sie opisac problemu :-)

    JakubB

  • 2. Data: 2009-07-17 06:13:21
    Temat: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
    Od: "Bartosz" <b...@o...pl>

    Użytkownik "JB" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tanszy od Pentaxa, albo Nikon lub Canon bo... ? No wlasnie. Po tym
    > elaboracie moze chociaz nie zarzucicie mi, ze nie staram sie opisac

    No a czemu nie Alfa 900? Ma jasny i duży wizjer z pokryciem 100% pola, jest
    uszczelniana, relatywnie wysokie ISO i szkła spasują.... i pełna klatka
    czyli nie będzie problemów z mnożnikiem ogniskowej przy szkłach.

  • 3. Data: 2009-07-17 06:26:12
    Od: "kurdybanek" <k...@a...pl>

    Zmień system na Canona lub Nikona. Największy wybór szkieł. Jeśli z jakimś
    nie trafisz, to kupno innego nie stanowi problemu.

  • 4. Data: 2009-07-17 06:26:13
    Od: XX YY <j...@u...at>

> [...]
    > bo uszczelniany, albo Samsung bo tanszy od Pentaxa, albo Nikon lub Canon
    > bo... ?  No wlasnie. Po tym elaboracie moze chociaz nie zarzucicie mi,

    mnie zabolalo ponowne przejscie z cyfry na analog.
    prysly marzenia o powrocie kiedy dostalem odbitki z laboratorium.

    w gruncie rzeczy to wszystko jedno , ktory system wybierzesz , jesli
    juz to rozwazalbym czy FF czy aps-c.?
    jesli jestes purysta jakosciowym to FF , jesli w zyciu lubisz zawierac
    kompromisy to aps moze okazac sie wystrczajacym.

    a to dlatego wszystko jedno jaka marke wybierzezsz gdyz po jakosci
    gotowych zdjec nie jestes w stanie rozroznic marki - tzn wszystkie one
    daja produkt na porownywalnym poziomie , natomiast da sie rozroznic
    jakosc zdjecia robionego w FF albo aps. Absluga tez zblizona.
    Obiektywy starsze nie sa tak wysokorozdzielcze jak aktualnie
    produkowane , ale jakosc odwzorowania jest w wiekszosci wypadkow
    wystarczajaco dobra.
    jesli decydujesz sie wykorzystac posiadane obiektywy to alfa nie jest
    zlym wyborem , ale jesli juz kupujesz to raczej te lepsza a 700 albo
    a900.

    Oczywiscie kazdy ma inne doswiadczenia - tez dokupilem korpus do
    posiadanych oiektywow z czaso analogu , ale i dokupuje obiektywy
    wspolczesne i ich jednak uzywam czesciej gdyz ostatecznie sa lepsze.
    tak wiec posiadanymi obiektywami nie warto sie wylacznie sugerowac.
    Mysle nawet ze zmiana systemu daje wiekszosc przyjemnosc . NOwe zakupy
    poprawiaja samopoczucie.

  • 5. Data: 2009-07-17 06:30:03
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 17 Jul., 08:26, "kurdybanek" <k...@a...pl> wrote:
    > Zmień system na Canona lub Nikona. Największy wybór szkieł. Jeśli z jakimś
    > nie trafisz, to kupno innego nie stanowi problemu.

    kupno nigdy nie stanowi problemu - co najwyzej zdobycie srodkow na
    zakup :-)

  • 6. Data: 2009-07-17 06:39:31
    Od: Kowalski <j...@g...pl>

    On 17 Lip, 00:42, JB <j...@i...pl> wrote:
> [...]
    > podnoszenie lustra, czasy do 1/8000, jaaasne wizjery, waga do 600g,
    > wygoda w trzymaniu. Od cyfry chcialbym dodatkowo stabilizacje, wysokie

    A700 i A900 nie mają LV. Natomiast LV w wykonaniu Sony (A3xx) jest
    najgorszym LV na rynku - malusi wizjerek, obraz nie z głównej matrycy
    - czyli live histiogram ątpliwy, brak 100% kadru, brak AF kontrast,
    brak wyboru punktu AF w dowolnym punkcie kadru.

> [...]
    > bo uszczelniany, albo Samsung bo tanszy od Pentaxa, albo Nikon lub Canon
    > bo... ?  No wlasnie. Po tym elaboracie moze chociaz nie zarzucicie mi,

    Kup sobie coś najtańszego, nawet używanego (nawet kilkaset złotych
    wystarczy np korpus Minolty D5D). Zobaczysz co ci daje cyfra.
    Zakceptujesz nowe, to wtedy idź na całość.
    Może dla Ciebie lepszą drogą "cyfryzacji" będzie kupienie skanera do
    klisz? A na "wycieczki", "wakacje", "ciocię" i "pikniki" kup jakiegoś
    kmpakta.

  • 7. Data: 2009-07-17 07:08:59
    Od: Marx <M...@n...com>

    Jesli chcesz miec wszystko na raz to nie ma takiego aparatu.

    Jesli chcesz pozostac przy Minolcie/Sony, polecam lekture
    http://klubkm.pl/forum/forumdisplay.php?f=24
    Jak chcesz kupic aparat Sony, to ostatnio np byl A700, polecam przegladac
    http://klubkm.pl/forum/forumdisplay.php?f=33&order=d
    esc

    Pierwsza decyzja, to czy chcesz FF, czy APS-C, no i ile masz kasy.
    To determinuje wybor

    Kupujac A900 raczej na pewno bedziesz zadowolony (chyba tylko LV nei
    bedzie) ale czy cie stac?
    Marx

  • 8. Data: 2009-07-17 07:44:04
    Od: "greenman" <e...@f...pl>

> [...]
    > elaboracie moze chociaz nie zarzucicie mi, ze nie staram sie opisac problemu :-)

    No to odpusc sobie to przejscie, bo zadna cyfra nie spelnia tych wymagan.
    Jesli jednak koniecznie chcesz Alfe ktora bedzie powalac na kolana,
    to tylko A900 + 24-70/2,8. To jeden z tych sprzetow, ktory bez watpienia
    pokonuje film na malym obrazku. Ogladajac foty na duzym LCD zapewne
    nie bedziesz zalowal porzucenia slajdow.
    Musisz sobie tylko sprawdzic, jak to pracuje z Twoimi szklami.
    ---

  • 9. Data: 2009-07-17 08:29:42
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > odpowiadajacej moim potrzebom, no moze jasniej by sie przydalo, nie moge
    > sie zdecydowac czy, jesli w ogole, kupowac Alfe.

    Zapomnij o cyfrze. Ciesz sie tym co masz i rob zdjecia.
    Cyfra to badziewie - szczegolnie w wersji "alfa ze spacerzomem".
    Jak wydasz duuuzo kasy to bedzie tylko troche lepiej...

    Kupisz byle co i zamiast cieszyc sie robieniem zdjec bedziesz siedzial
    przed komputerem probujac z tego dziadostwa wycisnac cos co sie
    nadaje do ogladania...

    Jesli robisz analogiem zainteresuj sie fotografia czarno-biala -
    jesli Cie wciagnie bedziesz mial zabawe za grosze, do tego pelna
    kontrole nad tym co robisz, czego przy cyfrze bez wydania kupy
    kasy nie osiagniesz. A po wydaniu kupy kasy tez niekoniecznie ;)

  • 10. Data: 2009-07-17 08:48:37
    Temat: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii [OT]
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    Jakub Jewuła pisze:

> [...]
    >
    > Kupisz byle co i zamiast cieszyc sie robieniem zdjec bedziesz siedzial
    > przed komputerem probujac z tego dziadostwa wycisnac cos co sie

    Czasem zastanawiam się, co Cię na tej grupie trzyma. Zachowujesz się jak
    miłośnik kotów rezydujący na pl.rec.akwarium, który nie ustaje w głoszeniu kazań
    o wyższości ciepłokrwistego futrzaka nad kolorową galaretą, pływającą w
    śmierdzącej zupie.