    From: Patryk <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Punto II nawiew (1 i 2 bieg nie działa)
    Date: Sun, 15 Aug 2010 06:06:10 +0000 (UTC)

    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:
    > Zazwyczaj nie padają rezystory, a zabezpieczający je termiczny bezpiecznik.
    > Tyle że wtedy zazwyczaj wysiadają wszystkie biegi poza najszybszym.
    >
    > W każdym razie widzę że na Allegro ten komponent zaczyna się od 30zł.
    >
    > Nie jest to takie proste z tym "odbieraniem" mocy.
    > Na powolnych biegach wcale rezystor nie nagrzewa się najbardziej, bo raz
    > że te opory łączone są szeregowo (a więc rośnie powierzchnia
    > promieniowania) a dwa że z ograniczonego w ten sposób prądu nie będzie
    > tak dużo mocy.

    U mnie padł włącznik rzez...stopienie się.
    Prawdopodobnie złącze się przegrzało, a ono jest w bliskim sąsiedztwie
    styków włącznika.

    Ponieważ kończę uniwersalny regulator mocy do dmuchaw, taki, coby miało
    potencjometr i dało się wpinać szeregowo w miejsce oryginalnego włącznika
    w każdym aucie pomierzyłem co nieco.

    I tak:

    Bieg Prąd Moc W tym moc_na_oporniku
    I 2.87 34 29
    II 8 96 55
    III 19.1 230 0

    ATSD to isę dziwię, że 200 W dmuchawy odśrodkowej stosunkowo tak słabo
    dmucha w porównaniu do zwykłego śmigła. Mam wentylator 30 W na 230 V
    i gdybym postawił 7 takich obok siebie to chyba miałbym o wiele większe
    tornado, jak w kabinie.

    Podsrawiam wszystkich posiadaczy włoszczyzny i aut na "F', którym od
    czasu do czasu psuje się coś zaskakującego.

    --
    Patryk