  • From: "Papkin" <s...@s...net>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Punto II nawiew (1 i 2 bieg nie działa)
    Date: Fri, 13 Aug 2010 22:17:45 +0200

    Duch wrote:
    > Witam,
    >
    > od kilku dni jest taki problem. Na 1 i 2 nie działa nawiew, natomiast
    > na 3 i 4 jest ok.
    > Jak to jest konstrukcyjnie rozwiązane, gdzie szukać, co rozkręcać?

    znajdz forum posiadaczy punto i poszukaj "szukaj" albo "Search" i na bank ktos
    taki problem juz przerabial, moze dal fotki i opis ladny?

    Na moje oko i glowe - rozwiazanie polega na odlozeniu czesci napiecia
    zasilajacego wiatrak na rezystorach mocy, zwykle sa chlodzone obiegiem
    powietrza wiec sa przy dmuchawie. Trzeba ja zdemontowac i zmienic rezystory
    (albo calosc kupic na shrocie albo na allegro albo zdemontowac tylko te
    wypalone i kupic w dobrym sklepie elektronicznym/internecie). To popularne
    rozwiazanie ale moze masz inne albo problem lezy gdzies w innym miejscu. Na 1 i
    2 biegu (slabo dmucha) musisz odlozyc najwieksze napiecie a wiec i moc -
    rezystor sie nagrzewa jak glupi ale dmuchawa chodzi slabiej (nizsze napiecie bo
    rezystor zabral wiekszosc - prawo ohma) a ze slabo dmucha to i slabo chlodzi
    wiec sie rezystory po pewnym czasie przepalaja... tak to durne rozwiazanie ale
    czesto stosowane, sa znacznie lepsze rozwiazania ale widac zal im kilka
    dolarow.