  • 11. Data: 2020-09-09 22:47:45
    Temat: Re: Quiz UPSowy - ktoś zna odpowiedź?
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 09-09-2020 o 17:26, Marek pisze:
    > Quiz do rozmowy kwalifikacyjnej:
    >
    > UPS onliine (generujący sinus) został zasilony własnym napięciem
    > wyjściowym, zaznacz prawidłową odpowiedź (co się stanie):
    >
    > - UPS się wyłączy
    > - nic się nie zmieni, nadal będzie wskazywał brak zasilania
    > - wskaże powrót zasilania i zacznie ładować akumulatory
    > -zacznie taktować tj. na zmianę zgłaszać powrót i brak zasilania

    Dojdzie do przeciążenia na wyjściu i wyłączy napięcie wyjściowe. W
    zależności od pomysłowości konstruktora albo wyłączy się na stałe albo
    będzie się cyklicznie włączał i wyłączał.

    yabba

  • 12. Data: 2020-09-10 02:00:03
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > - wskaże powrót zasilania i zacznie ładować akumulatory

    To jest dość oczywiste. O ile nic innego nie będzie podłączone jako
    obciążenie, to będzie to sobie działać dość długo - tak długo, jak długo
    pojemność akumulatorów wystarczy na wszystkie straty w tym systemie.

    To jest dokładnie to samo, co 2 UPS połączone szeregowo - pierwszy
    ładujący drugi. Oczywiste, że to będzie działać no ale jednak z
    określoną sprawnością.

    Pod koniec nastąpi krótka faza oscylacji - oczywiście zakładając, że
    układ jest odpowiednio prosty, bez żadnych zabezpieczeń w rodzaju, że
    żeby dać prąd na wyjściu UPS musi być odpowiednio naładowany itp.

    Co wygrałem ?

  • 13. Data: 2020-09-10 08:41:30
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5f593e35$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
    user Irokez pisze tak:

    > skrót myślowy...

    cicho, wiem ;)

    > Powiedzmy że jest HOT i Neutral. Neutral sobie
    > idzie wejście-wyjście, natomiast HOT przez przekaźniki jest
    > podłączony do trafa in-line realizującego boost/trim/regulacja.
    > No więc ja mu się HOT z wyjścia zapnie do Neutral na wejściu... ;)

    a jak nie zapnie źle?

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 14. Data: 2020-09-10 09:09:49
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 09/09/2020 21:55, Marek wrote:
    > Ponieważ?

    Zależy to od wielu czynników.

    > Nie filozofuj tylko odpowiedz na quiz.

    Był film na YT z testami róznych UPSów i m.in. robiono takie
    eksperymenty. Jeden cyklicznie przełaczał się, jeden to jakoś wykrył i
    wyświetlił błąd, pozostałych przypadków nie pamiętam. Ale, o ile
    pamiętam, nie sfajczył się ani jeden, z tych kilku.

    W moim, domowym, taki eksperyment zrobił się sam, przez przypadek. Nic
    się nie stało. Generował napięcie z baterii, nie widząc zasilania
    sieciowego. Aczkolwiek to jest UPS niesinusoidalny i mógł bykryć kiepską
    jakośc napięcia sieciowego, blokując przełączenie online.

  • 15. Data: 2020-09-10 09:26:47
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 09 Sep 2020 17:26:40 +0200, Marek napisał(a):

    > - wskaże powrót zasilania i zacznie ładować akumulatory

    Aż do rozładowania.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 16. Data: 2020-09-10 10:50:03
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > - wskaże powrót zasilania i zacznie ładować akumulatory
    > -zacznie taktować tj. na zmianę zgłaszać powrót i brak zasilania

    Jeśli to pytanie padło w czasie rozmowy kwalifikacyjnej, prawidłowa
    odpowiedź na to pytanie jest taka: Nie należy tak robić, nie jestem
    debilem, nie sprawdzałem.

    Jeśli to pytanie akademickie, lub lekcja pokazowa dla przedszkolaków
    która ma na celu wyjaśnienie dla czego nie da sie zrobić perpetum
    moblile, to odpowiedź brzmi: zależy od konstrukcji i zabezpieczeń

    Jeśli to pytanie zadał szef działu konstrukcyjnego - należy mu się
    uznanie, a przyszłe projekty upsów muszą posiadać zabezpieczenie przed
    takim podłączeniem

    ToMasz

    PS. Wiem ze tu siedzą same stare wygi i nikt tu pracy nie szuka, ale
    poradźcie młodemu pokoleniu żeby na rozmowach kwalifikacyjnych
    poszukiwali nieszablonowych rozwiązań. Wychodzili po za ramy a, b, c, bo
    te trzy lierki będą robiły maszyny a nie człowiek

  • 17. Data: 2020-09-10 10:58:50
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 9 Sep 2020 22:47:45 +0200, yabba <...@...pl> wrote:
    > Dojdzie do przeciążenia na wyjściu i wyłączy napięcie wyjściowe. W

    Dlaczego, do pracy jałowej (ładowanie aku) potrzebuje ułamek mocy
    jaką dostarcza.

    --
    Marek

  • 18. Data: 2020-09-10 11:02:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 10 Sep 2020 02:00:03 +0200, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Co wygrałem ?

    Cierpliwości, poczekamy na inne głosy a w sobotę zrobimy live'a z
    testem tego na KR3000 Fidela.

    --
    Marek

  • 19. Data: 2020-09-10 11:05:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irokez" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2020-09-09 o 21:34, PiteR pisze:

    > zacznie taktować tj. na zmianę zgłaszać powrót i brak zasilania

    >ale to jest on-line, więc jak podłączy odwrotnie fazy to mu
    >bezpiecznik strzeli.

    Ale to jest online - wyjscie jest zawsze generowane z przetwornicy, a
    napiecie wejsciowe jest prostowane i zasila przetwornice.
    Roznica faz nieistotna ..

    J.

  • 20. Data: 2020-09-10 11:05:55
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 10 Sep 2020 09:09:49 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > jakośc napięcia sieciowego, blokując przełączenie online.

    Ale jakie przełączanie? UPS on-line nic nie przełącza, generuje cały
    czas AV z bateri (no chyba że włączysz mu bypass ale to zwykła
    zwora).

    --
    Marek