  • 11. Data: 2009-07-09 22:36:12
    Temat: Re: Radio w telefonie komórkowym
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Fri, 10 Jul 2009 00:01:09 +0200 Piblokto <t...@g...pl>
    napisał:

    >> D6000 BTHFM
    >> http://fileshare.eshop.bg/index.php?what=search2&sea
    rchstring=N81_8GB_RM-179_schematics.pdf

    >Może to moduł, a nie scalak?

    To co jest na stronie 33 a wcześniej schemacie blokowym na s.18?
    Wygląda na moduł Bluetooth połączony z radiem. Jest to cały moduł
    (pewnie produkowany przez zewnętrzną firmę) więc nie ma jego schematu.

    Okazuje się że takie istnieją i nawet mają wszystko w jednym scalaku
    http://news.thomasnet.com/fullstory/476426
    http://www.google.pl/search?q=bluetooth+fm+radio+mod
    ule

    --
    I really hate this damn machine,
    I wish that they would sell it.

  • 12. Data: 2009-07-09 22:49:08
    Od: Piblokto <t...@g...pl>

    __Maciek pisze:
> [...]
    > (pewnie produkowany przez zewnętrzną firmę) więc nie ma jego schematu.
    >
    > Okazuje się że takie istnieją i nawet mają wszystko w jednym scalaku

    W tym:
    http://www.datasheetdir.com/STLC2593+Bluetooth
    FM wygląda na SDR.

    --
    Piblokto

  • 13. Data: 2009-07-09 23:33:07
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik Piblokto napisał:

    > Oglądam schemat N81 i kurde, scalak praktycznie bez zewnętrznych
    > elementów. Się porobiło. ;)

    Się porobiło... Parę takich scalaków rozbierałem, wszystkie cewki
    wewnątrz. O przepraszam, jeden miał indukcyjność heterodyny zrobioną na
    nawróćce bondingu - znaczy heterodyna w układzie multiwibratora LC
    przeciwsobnego i dwa bondingi do zasilania jako dwie połówki
    indukcyjności - trochę oszczędzili na dzielnikach częstotliwości w ten
    sposób, cewki na chipie pozwalają generować od pojedynczych gigaherców i
    dla pasma 88 - 108MHz trzeba to trochę podzielić. Dalsza filtracja -
    króluje układ homodyny kwadraturowej (koszmarny w realizacji dyskretnej
    ale genialnie się sprawdzający w układzie scalonym), czasem (ale to
    raczej w analogowych odbiornikach TV a nie w radyjkach FM się spotyka)
    normalna superheterodyna z filtrami p.cz. na żyratorowo realizowanych
    indukcyjnościach.
    W homodynach kwadraturowych często po stronie basebandu nie robi się
    analogowego przesuwania fazy tylko daje się dwa ADC i rozplątuje dalej
    cyfrowo... Przesuwanie fazy w basebandzie to duże pojemności,
    zewnętrzne, kosztuje element i kosztuje montaż - a cyfrowo wszystko na
    chip wchodzi, w układzie scalonym i tak droższa jest obudowa od chipu...
    Na dokładkę jak wszystko na chipie zrobimy to obudowa ma mniej
    wyprowadzeń - czyli jest tańsza.

    --
    Darek

  • 14. Data: 2009-07-10 06:47:12
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Adam Dybkowski pisze:

    > Nokiach 8310 i 6510 radio FM było oparte o układ TEA5757HL. W nowszych
    > modelach (np. iPod Touch / iPhone) stosuje się układy bardziej
    > zintegrowane, np. Wifi+Bluetooth+radioFM takie jak Broadcom BCM4325.

    Od kiedy to iPhone ma radio FM? Chyba coś Ci się pomyliło. ;)
    Apple jakoś się nie garnie do zamknięcia w obudowie swojego urządzenia
    wszystkiego co tylko się da. ;)

    Chociaż z tą integracją to prawda - smutna prawda. Weźmy na ten przykład
    produkty HTC. Jeszcze kilka lat temu używali procesorów XScale, które
    były tylko procesorami. DO tego szedł osobny chip odpowiedzialny z GSM,
    WiFi, Bluetooth itp. Efekt: niesamowita wydajność.
    Obecnie cała ich produkcja opiera się na prockach firmy Qualcom, które
    mają wszystkie moduły zintegrowane (co do radia FM, które posiadają
    niektóre z nowszych modeli nie jestem do końca pewien). Efekt jest taki
    niestety, że działa to strasznie w porównaniu ze starszymi urządzeniami.
    Ostatnio ze znajomymi robiliśmy Benchmark TCPMP na kilku urządzeniach.
    Nowy Diamond II przegrał kilkoma punktami z paroletnim HTC Wizardem. Sęk
    w tym, że Wizard ma 195 MHz procesor OMAP, Diamond II Qualcoma
    taktowanego na ponad 500 MHz. :) W dodatku nie tak dawno to OMAP był
    symbolem powolności w porównaniu do XScale.
    PDA z procesorami Intela wybiły się zdecydowanie, osiągając kilkakrotnie
    wyższe wyniki niż wspomniane powyżej urządzenia. :)

  • 15. Data: 2009-07-10 08:14:21
    Od: "Krzysztof Tabaczynski" <k...@w...pl>

    Użytkownik "__Maciek" <i...@c...org> napisał w wiadomości

    > A moja N6230i często przechodzi w mono i łapie szumy jak cholera, a do
    > tego jakość dźwięku jest kiepska, nawet na lepszych słuchwkach
    > dołączonych w miejsce oryginalnych "pchełek".

    > Dokładnie tak mam w swoim telefonie. No ale do normalnego słuchania
    > radia to mam Grundig Yacht Boy 80 - to jest sprzęt! :-)

    No właśnie ten Grundig Yacht Boy 80 mnie zainteresował. Mam kolegę,
    Rosjanina z Krasnojarska - to sam środek Syberii - i chciałbym mu kupić
    na prezent jakieś radio z dużą ilością fal krótkich. On słucha stacji
    chińskich,
    japońskich i koreańskich, bo zna te języki. Czy ten Yacht Boy 80 ma
    podwójną przemianę częstotliwości. Chciałbym mu kupić coś dobrego...

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 16. Data: 2009-07-10 09:06:42
    Od: "u" <...@w...yz>

    Użytkownik "Krzysztof Tabaczynski" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > japońskich i koreańskich, bo zna te języki. Czy ten Yacht Boy 80 ma
    > podwójną przemianę częstotliwości. Chciałbym mu kupić coś dobrego...

    To mu kup typowy odbiornik radiokomunikacyjny zamiast radiofonicznego.

  • 17. Data: 2009-07-10 10:00:27
    Od: "Krzysztof Tabaczynski" <k...@w...pl>

    Użytkownik "u" <...@w...yz> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Krzysztof Tabaczynski" <k...@w...pl> napisał w
    > wiadomości news:h36t9q$c1n$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > To mu kup typowy odbiornik radiokomunikacyjny zamiast radiofonicznego.

    Już patrzyłem na sprzęt Yaesu - nie stać mnie... :-)

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 18. Data: 2009-07-10 11:39:22
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Atlantis pisze:

    > Od kiedy to iPhone ma radio FM? Chyba coś Ci się pomyliło. ;)

    Rzeczywiście chodzi tylko o iPoda (model Touch).
    http://www.eetindia.co.in/ART_8800548467_1800001_NT_
    172c5e77.HTM

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 19. Data: 2009-07-10 15:03:01
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

> [...]

    > japońskich i koreańskich, bo zna te języki. Czy ten Yacht Boy 80 ma
    > podwójną przemianę częstotliwości. Chciałbym mu kupić coś dobrego...

    Zainteresuj się Sangeanem ATS-803A lub jego wieloma klonami (zwykle w
    nazwach też mają 803, choć chyba jest jakiś klon Realistic pod inną
    nazwą). Nie wiem, czy ktoś to produkuje jeszcze, ale odbiornik zbiera dość
    dobre opinie i jest dość tani. Ma podwójną przemianę i PLL ale filtry
    wejściowe typowe dla plastikowego g :).
    Aha, jest jeszcze jedna opcja, niezbyt może mobilna, ale też tania -
    Radmorowska przystawka KF 5421/5422. Podwójna przemiana, porządne filtry
    zakresowe i zajebisty wygląd z lat 80, niestety bez PLL i to się
    odczuwa...

    e.

  • 20. Data: 2009-07-10 16:17:26
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    Krzysztof Tabaczynski pisze:

> [...]
    > japońskich i koreańskich, bo zna te języki. Czy ten Yacht Boy 80 ma
    > podwójną przemianę częstotliwości. Chciałbym mu kupić coś dobrego...

    poszukaj choćby używanego Sony ICF-SW7600. Robiony był w różnych
    wersjach, osobiście kupiłem na ebay-u najstarszą i bardzo go sobie
    chwalę. Wersja 7600G/GR jest ponoć jeszcze lepsza, bo posiada
    synchroniczny demodulator AM.

    --
    Pozdr.
    Michał