eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody0:58 / 24:09,,,Wodór jak LPG! Japończycy stworzyli instalację ciekłego wodoru pasującą do KAŻDEGO silnika. › Re: 0:58 / 24:09,,,Wodór jak LPG! Japończycy stworzyli instalację ciekłego wodoru pasującą do KAŻDEGO silnika.
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 0:58 / 24:09,,,Wodór jak LPG! Japończycy stworzyli instalację
    ciekłego wodoru pasującą do KAŻDEGO silnika.
    Date: Fri, 3 Nov 2023 18:08:22 +0100

    Fri, 3 Nov 2023 16:32:43 +0100, J.F

    > I tu jest pewien problem - bo moze kierowcy chcą wtedy jechac.

    Ty wiesz to najlepiej, jeżdżąc tyle co kot napłakał. ;P

    > Co proponujesz - druty nad drogą, czy wymienne baterie?
    > A moze wymienne samochody?

    Wymienne baterie to idealny pomysł, mogą się ładować w dogodnych warunkach,
    co więcej leżąc w takich ładowarkach mogą służyć także za banki energii.
    Tylko statystyki pokazują, że większość nie potrzebuje tego.

    Wg mnie idealnym pomysłem będzie zakup baterii na własność, w razie
    potrzeby "zostawienie" jej w łądowarce, pojechanie gdzie trzeba
    dzierżawiąc w czasie dalszej podróży baterię, a potem powrót
    po swoją.

    > klasyczne spalanie w zasadzie glupota.
    >
    > Reszta ... moze juz nie tak tak bardzo, ale pare wynalazków chyba
    > potrzebnych ... wydajny elektrolizer, tanie ogniwa paliwowe ..

    Nijak nadal nie ucieknie się od problemów składowania wodoru.

    > [...]
    > No, chyba, ze sie okaze, ze spoleczenstwa nie stać ...

    IMHO elektryki są mocno cenowo przeszacowane, z paru powodów.
    Głównie aby zniechęcić do ich zakupu, i zostać dalej przy
    spaliniakach, w drugiej kolejności, bo to nowa technologia,
    a popyt, mimo jęczenia oponentów na nie, jest potężny,
    patrz sprzedaż Tesli.

    > Zużyte czy rozładowane?

    Przeczytaj ze zrozumieniem co napisałem.

    > Bo na razie podejscie producentów takie, ze najlepiej zmienic
    > cały samochód - spalinowy też :-(

    To nie jest podejście producnetów, tylko samych użytkowników.
    Dla mnie też jazda samochodem starszym niz 8 lat to straszny kibel.
    Nie lubię smrodu dywanów, co zaczyna w takim starym samochodzie
    dawać o sobie znać i nawet pranie nie pomaga (a z "ulepszaczy"
    powietrza nie korzystam), nie lubię trzeszczenia zużytych
    plastików i innych części, etc.

    --
    Pozdor
    Myjk