eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody0:58 / 24:09,,,Wodór jak LPG! Japończycy stworzyli instalację ciekłego wodoru pasującą do KAŻDEGO silnika. › Re: 0:58 / 24:09,,,Wodór jak LPG! Japończycy stworzyli instalację ciekłego wodoru pasującą do KAŻDEGO silnika.
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 0:58 / 24:09,,,Wodór jak LPG! Japończycy stworzyli instalację
    ciekłego wodoru pasującą do KAŻDEGO silnika.
    Date: Fri, 3 Nov 2023 20:19:28 +0100
    <uhlnt2$8u3$1$chmurka8@news.chmurka.net> <vbkocjq3wv5j$.dlg@myjk.org>
    <1...@4...net> <rkzxa83p24g3$.dlg@myjk.org>
    <1fxaxdfbxapl2$.1wipstp43adu2.dlg@40tude.net>

    Fri, 3 Nov 2023 18:43:17 +0100, J.F

    > No ale np siedzę w pracy.
    > I gniazdko na parkingu trzeba dopiero zbudować :-)
    > Latarnie przy ulicy są, mozna by na nich gniazdka ... małej mocy :-)

    Ale przejeżdżasz 20km dziennie, a peszla ma zasięgu 400.
    To ponad 2 tygodnie w ogóle bez ładowania można jeździć.

    > W zasadzie tak. Szkoda tylko, ze nie są standardowe, zeby wymieniac
    > między większa ilosćia modeli/marek.

    Teraz wymian baterii nie ma, a ludzie jeżdżą elektrykami 30-50 tys. rocznie
    i jakoś żyją. W zasadzie jeśli jeździ się mniej, to się elektryk nie
    opłaca. Dlatego ja między innymi jeszcze elektryka nie mam, to w zasadzie
    jedyny powód, brak opłacalności jego zakupu. Więc ponownie, te problemy z
    ładowaniem są wyolbrzymione.

    > A jak potrzebuje dwa razy do roku, to co mam zrobic?

    To jedziesz dwa razy w roku po 2h dłużej.
    Jak zwykle, dwa wyjątki, a robisz z nich regułę.

    > W zasadzie tak, ale to sie sprawa komplikuje.
    > Trzeba wracac tą samą trasą, trzeba miejsca na przechowywanie.

    Po prostu zaraz po ruszeniu z domu zostawiasz swoją w swoim mieście, nawet
    jak naładowana, i tyle -- a nie że jedziesz w pole i na autostradzie ją
    porzucasz dopiero jak się prąd skończy. Poza tym bardzo rzadko jedzie się
    np. na wschód a wraca z zachodu.

    > Moze jednak leasing baterii?

    A czym jest dzierżawa takiej baterii jak nie formą leasingu?
    Tylko że to sprzęt razem z "paliwem".

    > Mirai daje radę. Nie ma problemu, można by rzec - nie ma zadnego
    > problemu.

    Poza tym że praktycznie nie ma gdzie tankować? Żadnego.

    > Uznane marki mogą zniechęcac, ale Tesla?

    Uznane, litości. ;P Tesla wie że ma dobry produkt, do tego kupę kasy
    wpieprzyli w rozruch i muszą się odkuć, więc pompują cenę jak mogą. A popyt
    jest, widać to jak niedawno obniżali ceny, momentalnie samochody znikały.
    Wiem, bo też startowałem do Tesli. ;P

    > Bo to prawie normalny samochod. Bez wmawiania, ze mam duzo czasu na
    > ładowanie :-)

    Nie no, przeciez to jest skrzypiące i niebezpieczne gówno.

    > Tylko ... przestało być taniej niz spalinowym :-(

    Przed wyborami się wyrównało, teraz już znowu jest taniej. Oczywiście na
    publicznych, bo w domu nadal jest dwu, lub nawet trzykrotnie taniej niż na
    paliwie. Ja mam na prądzie 52x taniej. ;P

    > Też.

    Głównie. Zawsze działania producentów wymusza rynek.
    Zawsze tak było.

    > a wytrzyma bateria 10 lat? :-)

    Zależy co oznacza "wytrzyma". Utrzymać parametrów fabrycznych wiadomo że
    nie utrzyma, ale nawet jak będzie mieć 80% po 10 latach, a 20% utraty
    pojemności wskazują statystyki, nawet tych notorycznie superczardżowanych
    Tesli, to i tak kogoś zawsze taki zasięg zadowoli.

    Ja się zasadzam, na yoyo ;) w sensie xev, albo może Springa. Trochę to
    wymuszone, bo muszę spożytkować GAP ze skradzionego niedawno samochodu.
    Niby mam 3 lata, to może doczekam na peszlę. Córka taniec rzuciła to będzie
    +40 tys. zł rocznie do budżetu samochodowego hehe

    > To ja widać nie mam węchu :-)

    I słuchu. To już ustaliliśmy dawno temu.

    > Mozna by wymienic na nowiutkie.
    > Co - za drogo? A czyja to wina :-)

    > Przeciez elektryki sie nie zuzywają :)

    Kto tak twierdzi? Ten sam co twierdzi że elektryki są bezemisyjne,
    czyli najczęściej jakiś dzban spalinowy?

    > A mnie sie tam stare samochody w miare podobają.
    > Nie musze sie np martwic, ze ktos mi lakier zarysował na parkingu :-)

    Ja przy nowym też się nie martwię -- to tylko samochód. Już dawno wyrosłem
    z pucowania i przesadnego dbania o samochód, nowy czy starszy, tak samo
    korzystam. Np. wczoraj mi robole postawili taczkę w martwym polu -- dobrze
    że nie betoniarkę. ;P

    --
    Pozdor
    Myjk