-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!feeder1.feed.usenet.farm!feed.usenet.farm!aioe.org!TCdTvW
FJz0/0uE3S3te53w.user.gioia.aioe.org.POSTED!not-for-mail
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.misc.telefonia.gsm
Subject: Re: 9hpln
Date: Mon, 18 Jan 2021 05:07:29 +0100
Organization: Aleuania-Pueruania
Lines: 151
Message-ID: <ru31ib$1vhk$4@gioia.aioe.org>
References: <5fb287b9$0$6351$65785112@news.neostrada.pl><rrgqus$1p5i$...@g...aioe.org
> <rri0cr$58c$1@gioia.aioe.org><rrp7ed$18p9$1@gioia.aioe.org>
<rrq5l9$1lhd$1@gioia.aioe.org><rru4pm$ms$5@gioia.aioe.org>
<rs6vkt$14et$1@gioia.aioe.org><rsckfb$cil$1@gioia.aioe.org>
<rsf2qs$11mp$4@gioia.aioe.org><rsj1c9$1duc$1@gioia.aioe.org>
<rsn08e$i34$3@gioia.aioe.org><rsr3tc$7ga$1@gioia.aioe.org>
<rss9f8$djd$3@gioia.aioe.org><m...@p...waw.pl>
<rstt66$k3o$1@gioia.aioe.org><m...@p...waw.pl>
<rt33a2$1335$1@gioia.aioe.org><m...@p...waw.pl>
<rt7mo0$16c4$1@gioia.aioe.org><m...@p...waw.pl>
<rtbdpq$1vhu$1@gioia.aioe.org> <m...@p...waw.pl>
<5ffef0b5$0$553$65785112@news.neostrada.pl>
Reply-To: "Eneuel Leszek Ciszewski" <e...@g...com>
NNTP-Posting-Host: TCdTvWFJz0/0uE3S3te53w.user.gioia.aioe.org
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Complaints-To: a...@a...org
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.9.2
X-Priority: 3
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:655246 pl.misc.telefonia.gsm:1095554
[ ukryj nagłówki ]
"J.F." 5ffef0b5$0$553$6...@n...neostrada.pl
> No nie - zaczeli odchodzic jakies 90m nad ziemia.
> Czy raczej - mieli taka ochote.
> Fakt, ze to juz bylo wznoszace zbocze wawozu, ale ciagle spory zapas.
> Gdyby zdecydowanie pociagnal za stery, to moglo by
> sie udac - tam pare metrow zabraklo.
mogłoby?
Z białkowej pamięci ulotnej ;) -- 35 metrów potrzeba przy 6.5 m/s,
czyli szybkości, z jaką spadali, gdy zechcieli podnieść samolot...
> Ale nie pociagnal - chyba nacisnal Uchod i sie zdziwil, ze nie
> dziala, potem jakos slabo ciagnal za stery ... n-ty blad zalogi,
> ale ten byl ostatni ..
Pociągnął słabo, następnie szarpnięcie zerwał automatykę, ale za późno...
Mam głupie pytania:
- dlaczego ten automat samodzielnie nie poderwał samolotu na czas?...
- dlaczego lecieli wg odległościomierza, miast wg wysokościomierza?
- dlaczego nie korzystali z czegoś co być może nazywa się sztucznym
horyzontem? (mogli nie czuć spadania, ale nie mogli nie zobaczyć
tego spadania -- stosownych ,,zegarków'' mieli co najmniej
kilkanaście; ZTCW tylko wysokościomierz Protasiuka był
,,wyłączony'', czyli miał ustawione ,,standardowe'' ciśnienie)
- dlaczego uciszał (TAWS?) stanadaryzacją ciśnieniomierza, skoro
mógł delikatniej (ZTCW -- mógł)
>>> Protasiuk chciał zobaczyć pas z wysokości 100 metrów
>>> i odlecieć, ale nie wiedział, że mając 100 metrów na
>>> ODLEGŁOŚCIOMIERZU, jest nie nad pasem czy tuż przed
>>> pasem, lecz nad jarem...
>>Napisałem jak najprawdopodobniej było, a powyższej bajce przeczy
>>wszystko, co w ogóle wiadomo o tej katastrofie.
> IMHO - on chyba lecial na barycznym,
Jakże mógł lecieć na barycznym -- spadał względem
pasa, mając 100 metrów przez 7 sekund...
> tylko zapomnial, ze przestawil cisnienie.
> Albo nie on przestawil.
Widziałem zapis jego lotu do wypadku od czasu lotu na wschód...
Protasiuk przestawił ciśnienie na swym wysokościomierzu barycznym...
> I pechowo na wysokosci ~100m zaczal sie ten jar,
Wg matki Protasiuka -- Protasiuk znał to lotnisko doskonale.
(chyba użyła określenia typu: ,,znał jak własną kieszeń'')
Wiedział o jarze i o górce pomiędzy jarem a pasem...
> i nawigator nie ostrzegl w pore.
Otóż to -- pilot, drugi pilot, nawigator, do tego mechanik...
[i ponoć na piątym (instruktorskim) siedzisku -- Błasik]
> No chyba, ze faktycnie mieli zwyczaj schodzenia na RW ...
Napisałem nieco wyżej -- 35 metrów ,,przepada'' ten samolot
w wypadku najszybszego podnoszenia z szybkości spadania 6,5 m/s...
Jar miał 58 metrów względem najwyższego miejsca między jarem
a pasem? -- niespełna 9 sekund spadania do ziemi... Tam każda
sekunda była MAKABRYCZNIE cenna...
Samolot ma bezwładność, człowiecze ruchy mają bezwładność,
myśli też mają swą bezwładność... A z ziemi wyrastają różne
przeszkody, w tym krzaki, antena i drzewa...
-=-
Sto ;) razy tłumaczono mi:
- jedzie facet niemal 300 km/h autostradą, śpiewa, ziewa,
[pierdzi?] rozmyśla o niebieskich migdałach... widzi
przed sobą niemal kilometr, więc jest spokojny...
- nie myśli o tym, że z takiej odległości nie zobaczy,
czy coś przed nim jedzie, czy stoi... a nawet nie od
razu zrozumie, że tam jest jakieś ,,coś''...
- spostrzega coś... na horyMzoncie... myśli, przestaje
śpiewać, nawet przestaje ziewać... ale sekundy fruną...
bezcenne sekundy... do karambolu ~12 sekund jazdy...
trochę zyskuje lekkim/niepewnym zwolnieniem... ale
niezbyt wiele...
- wreszcie ;) wie, że widzi karambol, więc wali po hamulcach...
ale zanim nogę przeniesie, zanim myśl z głowy dotrze do nogi...
zanim hamulce zaczną chwytać... gorące hamują słabiej...
nie od razu wie, że trzeba hamować jak najmocniej...
trochę boi się poślizgu, trochę czegoś niepojętego,
trochę walnięcia przez kogoś z tyłu... nie od razu
jest przekonany/zdecydowany/zdeterminowany...
- niestety, choć niby niespełna 300 km/h to ~350 metrów
hamowania a miał przeca niemal kilometr, wali (lekko
na szczęście) w ,,przeszkodę'' tarasującą całą szerokość
jezdni pomiędzy barierkami...
- wydobywa ;) się, głupio tłumaczy... spodziewając się oberwania
,,po ryju' -- odbiera niezrozumiałą ;) wyrozumiałość tłumu...
- w chwil kilka słyszy/widzi kolejnego, któremu trzeba okazać
wyrozumiałość... i okazuje... i już nie czuje się głupio...
nie on jeden...
[jakie to szczęście, że nie jeżdżę autostradami a moje
Nowe Volvo S40 nawet z lekkiej górki ledwo sięgnie 200 km/h]
-=-
Jakiś Koreańczyk wysokich lotów miał zepsuty ,,zegarek'' tak,
iż myślał, że leci prosto, choć samolot coraz mocniej skręcał...
(chyba też w lewo) Siedzący obok drugi pilot milcząco wybrał
śmierć -- wolał nie narażać się wysokiej rangi oficerowi...
Co wybrał -- otrzymał. Pasażerski samolot obrócił się niemal
o 90 stopni i zarył skrzydłem w ziemię... Tuż po starcie...
-=-
Im dłużej żyję, tym chętniej zgadzam się z oficjalnym
raportem/stanowiskiem -- chyba komisji Millera...
-=-
Jak 40 leciał 100 metrów nad pasem na barycznym... Zobaczył
światła pasa przed bliższą radiolatarnią, to znaczy ponad
kilometr przed pasem -- podjął decyzję o zniżaniu... Podjął
decyzję, co nie znaczy, że samolot zaczął zniżać się kilometr
i sto metrów przed pasem...
Ponoć zanim na dobre wylądował/wyhamował, widoczność
znacznie pogorszyła się... (do pół kilometra)
Piloci Tupolewa nie mogliby zobaczyć świateł pasa z tej
odległości a wypatrywali pasa ~2 kilometry wcześniej...
Radiolatarnię (nieco ponad kilometr od pasa) już uszkodzili...
--
_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
(,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_'
`-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
-bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/...
Następne wpisy z tego wątku
- 18.01.21 18:55 J.F.
- 18.01.21 22:00 Eneuel Leszek Ciszewski
- 18.01.21 22:23 Eneuel Leszek Ciszewski
- 18.01.21 22:35 Eneuel Leszek Ciszewski
- 18.01.21 23:23 Eneuel Leszek Ciszewski
- 19.01.21 11:18 trybun
- 19.01.21 11:21 trybun
- 19.01.21 13:41 Eneuel
- 19.01.21 22:02 Krzysztof Halasa
- 20.01.21 14:17 J.F.
- 20.01.21 23:31 Krzysztof Halasa
- 21.01.21 17:21 J.F.
- 21.01.21 21:12 Krzysztof Halasa
- 22.01.21 16:33 J.F.
- 23.01.21 02:40 Krzysztof Halasa
Najnowsze wątki z tej grupy
- Internetowy router komórkowy
- ID rozmówcy i ochrona przed spamem.
- "W 2024 r. polskie służby uzyskały przeszło dwa miliony (dokładnie 2 143 377) danych telekomunikacyjnych, pocztowych i internetowych."
- Re: bełkot reklamowy eSIM, których nikt nie chce, bo są niebezpieczne.
- Re: bełkot reklamowy eSIM, których nikt nie chce, bo są niebezpieczne.
- Pomarańczowy rakietnyj on de telefon ;)
- Awaria VM?
- Fałszywe alerty
- DPD, przeniesienie numerów z a2mobile i z Orange
- Tapeta w Xiaomi
- 112
- Internet w Azji
- Się mi gówno przykleiło
- Tani darmowy manager plików
- Będzie Android z obsługą monitorów. Ciekawe bo to już było i się nazywało MHL
Najnowsze wątki
- 2025-08-06 Gdynia => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-08-06 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-08-06 "[...] sejmowe wystąpienie posłanki Klaudii Jachiry, która zakończyła je słowami ,,Sława Ukrainie"."
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Panuje się 181 159,42 zł./mies. na posła w 2026r.
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Czy cos fi przechodzi przez trafo separujące?
- 2025-08-05 kajaki i promile
- 2025-08-05 Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- 2025-08-05 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-08-05 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-05 B2B i książka przychodów i rozchodów
- 2025-08-04 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML