-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!aioe.org!TCdTvWFJz0/0uE3S3te53w.user.gio
ia.aioe.org.POSTED!not-for-mail
From: Eneuel <e...@g...cm>
Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.misc.telefonia.gsm
Subject: Re: 9hpln
Date: Tue, 19 Jan 2021 13:41:45 +0100
Organization: Aioe.org NNTP Server
Lines: 70
Message-ID: <ru6k28$h8k$1@gioia.aioe.org>
References: <5fb287b9$0$6351$65785112@news.neostrada.pl>
<rrp7ed$18p9$1@gioia.aioe.org> <rrq5l9$1lhd$1@gioia.aioe.org>
<rru4pm$ms$5@gioia.aioe.org> <rs6vkt$14et$1@gioia.aioe.org>
<rsckfb$cil$1@gioia.aioe.org> <rsf2qs$11mp$4@gioia.aioe.org>
<rsj1c9$1duc$1@gioia.aioe.org> <rsn08e$i34$3@gioia.aioe.org>
<rsr3tc$7ga$1@gioia.aioe.org> <rss9f8$djd$3@gioia.aioe.org>
<m...@p...waw.pl> <rstt66$k3o$1@gioia.aioe.org>
<m...@p...waw.pl> <rt33a2$1335$1@gioia.aioe.org>
<m...@p...waw.pl> <rt7mo0$16c4$1@gioia.aioe.org>
<m...@p...waw.pl> <rtbdpq$1vhu$1@gioia.aioe.org>
<m...@p...waw.pl> <5ffef0b5$0$553$65785112@news.neostrada.pl>
<m...@p...waw.pl> <ru4v18$e9n$2@gioia.aioe.org>
NNTP-Posting-Host: TCdTvWFJz0/0uE3S3te53w.user.gioia.aioe.org
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Complaints-To: a...@a...org
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
Thunderbird/78.6.1
X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.9.2
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:655269 pl.misc.telefonia.gsm:1095565
[ ukryj nagłówki ]Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
> "Krzysztof Halasa" m...@p...waw.pl
>> - młodzi piloci, z minimalnym stażem
>> (dyskusyjnym zresztą), jako kapitanowie
> https://pl.wikipedia.org/wiki/Arkadiusz_Protasiuk
> Jego ogólny nalot wynosił 3531 godzin,
> na samolocie Tu-154M 2907 godzin, > w tym 445 godzin na stanowisku dowódcy
> Masz większy nalot? [Kolina latał do kibla -- ale
> nie wiem, jak to liczyć... czy jako dowódca?...]
> Zgodnie z moją wiedzą to doskonały nalot, po którym pilotów
> opanowują: rutynowa nuda, obojętność i pewność siebie... Może
> nie tyle nalot jest tu ważny, co liczba lądowań i startów...
> [albo odwrotnie -- jak zapamiętać tę poprawną kolejność?...]
Protasiuk Tupolewem chyba do USA często nie latał z uwagi na
zasięg Tupolewa Tu-154M:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Tu-154
Z Warszawy *chyba* z trudem sięga granicy USA-Kanada
od wschodu i granic Alaski od zachodu... Chyba, bo
Tu-154M miał wydłużony zasięg do chyba 7200 km...
Jeśli latał do ~Moskwy -- zaliczył ~3 tysięcy lądowań,
z czego kilkaset jako dowódca... To chyba dobry wynik...
-=-
Dlaczego wieżownicy zaniżali odległość samolotu do progu pasa?
Może myśleli jakoś tak:
+ Jak nie słuchał nas; wyraźnie (czyli po rusku)
mówiliśmy 'priamo' (czyli prosto) -- Jak
lekceważąco pokwitował, lecz kołował 'w prawo'
+ lądował, choć już (rzekomo zbyt późno) mu zabroniliśmy
+ dotknął pasa w połowie długości, gdy widoczność
spadła do pół kilometra (rzekomo spadła nagle, podczas
lądowania, lub nawet chwil kilka po wylądowaniu)
= tedy jasnem jest, że mają nas w d...ziupli, a że są
wojakami, lądują w oparciu o GPS, i to wojskowy, lub
wojskowy wspierany przez EGNOS
> zatem możemy im gadać cokolwiek -- nie będą nas słuchali...
Ale... dlaczego zaniżali *konsekwentnie* o pół kilometra?
-=-
Wracając do początku tej poddyskusji (podkomisja i poddyskusja?
komisja ma uprawnienia, których brak podkomisji) trudno uwierzyć
w brak militarnego odbiornika GPS w wojskowym samolocie polskiej
armii wchodzącej w skład NATO -- a nawet cywilny odbiornika GPS
ogólnodostępny w tamtym czasie dałby dostatecznie dobrą pozycję...
Nie złośliwość sprawiła, że napisałem o błądzeniu we mgle, lecz
rozsądek -- 100 metrów nad gruntem w tamtym miejscu ma sens
dopiero pół km od progu pasa, nie 2 km od tegoż progu...
Pisałem to w kontekście GPS -- dającego wówczas na rowerowych
odbiornikach (czy samochodowych) dostatecznie dobrą pozycję...
Wystarczy rzut oka na rysunki, by zgadnąć, że Protasiuk celował
nie w początek pasa, lecz znacznie bliżej...
https://2.bp.blogspot.com/--9N3Hh9_LgE/WOt4eFHSojI/A
AAAAAAABYA/NYiCJzEF6v40KjtGffS9uNBx-asedxxrQCLcB/s16
00/podejscie.jpg
--
Ene
Następne wpisy z tego wątku
- 19.01.21 22:02 Krzysztof Halasa
- 20.01.21 14:17 J.F.
- 20.01.21 23:31 Krzysztof Halasa
- 21.01.21 17:21 J.F.
- 21.01.21 21:12 Krzysztof Halasa
- 22.01.21 16:33 J.F.
- 23.01.21 02:40 Krzysztof Halasa
- 25.01.21 14:09 J.F.
- 25.01.21 18:02 Eneuel
- 25.01.21 18:51 Eneuel
- 25.01.21 19:58 Krzysztof Halasa
- 26.01.21 00:55 Eneuel Leszek Ciszewski
- 26.01.21 01:00 Eneuel Leszek Ciszewski
- 26.01.21 12:41 J.F.
- 26.01.21 16:59 Krzysztof Halasa
Najnowsze wątki z tej grupy
- Przerabianie na Indonezje
- ekran sie odspaja
- app do udostepniania ekranu tel (obraz + audio) na ekran tv
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- steve balmer o iphonie w 2007
- sortowanie w androidzie
- Re: Głośniki
- Papiery na drona?
- Lejek + zdalne zarządzanie, coś jak telemetria, jaka oferta.
- Odzyskiwanie konta Google'a po utracie telefonu
- Zdalna rejestracja SIM
- Re: BOUKUN
- Re: BOUKUN
- [Off-topic] Jak zrobic prosta mape lokalizacji?
Najnowsze wątki
- 2024-05-14 Ustawy o rejestracji obcych agentów (wpływu): fuj Gruzja/Rosja v. cacy USA
- 2024-05-14 VMWare :)
- 2024-05-14 Ulm => Solution Engineer (m/w/d) Data Center Technologies <=
- 2024-05-14 Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- 2024-05-14 Pompa ciepla Kaisai
- 2024-05-14 Przyłączenie działki do sieci elektrycznej
- 2024-05-14 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2024-05-14 Kraków => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-14 Wrocław => Business Development Manager - obszar bezpieczeństwa IT <
- 2024-05-14 Poznań => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-14 Poznań => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-14 Białystok => ERP Implementer <=
- 2024-05-14 Przerabianie na Indonezje
- 2024-05-14 Kielce => UX/UI Designer <=
- 2024-05-14 Warszawa => Sales Representative for Outsourcing Services <=