  • 11. Data: 2020-11-28 12:48:12
    Temat: Re: 9hpln
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > "trybun" rpqlr8$bm5$...@g...aioe.org

    > Dłużej trzyma akumulator, gdy jest pojemniejszy. ;)
    > I chyba krócej, gdy zwiększymy częstotliwość odświeżania...
    > (można chyba pozostać przy niższej)

    Pojemniejsza bateria to rzecz oczywista że dłuższe działanie, ale po co
    reklama tego odświeżania?

    > Do rozmów są bardzo dobre! I nagrywają bez łaski!!
    > Malutkie, tanie, łatwe w obsłudze...
    > Nawet mają net ;) -- ale tylko 2G.
    > MM136 ma -- zżarł mi kilka groszy, bo 2Gnie
    > wchodziło w netowy pakiet. MM428BB -- chyba ma.

    Nawet bym się nie zastanawiał co kupić, jedyną i jedyną przyczyna że
    jescze korzystam z smartfona a nie normalne telefonu jest to że do auta
    potrzebuję nawigacji i pozycjonera w teren, a pozostałe te smartfonowe
    bajery typu gry, programy biurowe itditp są dla mnie całkowicie zbędne.

    > Kto kupuje smartfon, by przy jego pomocy rozmawiać?... ;)
    > Smartfony nosimy w siateczkowych kieszeniach tak, by
    > każdy widz mógł odczytać LOGO...

    Nie wiem, ale przypuszczam że wszyscy.. rozmowy to główne zadanie
    smartfona.

    > ZTCW GG3 jest odporniejsza na zadrapania od GG4, ale krucha.
    > GG3+ chyba ma jakieś nadprzyrodzone ;) możliwości samonaprawy
    > drobnych rys...
    >
    > Najtwardsze jest diamentowe, o ile takie jest. ;)
    > Szafirowe jest, ale -- drogie i bardzo kruche!
    > (ponoć czasami jest/było stosowane do ochrony oczek kamer)
    >
    > Asus Max ma GG4 -- mój wielokrotnie fruwał,
    > w tym na terakotę z wysokości ~1.5 metra...
    >
    > Zobacz w ogłoszeniach, ile jest potłuczonych
    > ekranów z GG4, GG5, GG6 a ile z GG3...
    >

    > Inna sprawa, że samo ochronne szkło z GG może
    > wytrzymać, ale ekran pod nim -- niekoniecznie...

    W sumie trudno powiedzieć czy moja motka ma tak odporny na zarysowania
    ekran czy jeszcze nie przeszła tak podatnych na zarysowania prób. Faktem
    jest tylko to że noszę ją w kieszeni, a etui w które jest telefon
    opakowany jest wręcz zmasakrowane.

    A co do uszkodzeń ekranu wynikających z upadku, to już pisałem kiedyś -
    nie ma ekranów odpornych na takie ciosy - są tylko nietrafione.. Nie
    wierzę że jesat jakiś telefon z ekranem który wytrzyma upadek z 1.5m np
    na mały kamień.

    > Może miałem pecha przy sprawdzaniu, kilka modeli
    > sprawdziłem -- każdy miał hybrydę!
    >
    > Kiedyś każdy Mi miał hybrydę.

    Zdaje się że taka moda to tylko w chińszczyźnie. Podobnie z brakiem NFC.

    > Nie. Nie pamiętam, od kiedy, ale coraz częściej
    > z tego korzystałem, gdy było dookoła cicho...

    > Zasięg GSM?

    Tak. Oczywiście tylko na peryferiach zasięgu sieci.

    > Programów o tej nazwie jest masa mas. Jeden z nich
    > gościł u na wszystkich moich smartfonach.

    Taki też wypróbowałeś? -
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.an
    droid.gpstest

    > Co to znaczy? -- aby coś uzyskać, trzeba wyjść na gołe
    > pole (bądź środek jeziora) czy wystarczy wyjść z domu?

    Wystarczy wyjść z domu. Ale i wtedy wykazuje cechy słabego sygnału, np
    fix pokazuje się dopiero jakiś czas po GPS czy Glonass.

    > Cywilny Glonass dają chyba 10 m w poziomie.

    Pisząc o lepszej obsłudze przez poprzedni telefon miałem na myśli to że
    sygnał w stosunku do obecnego telefonu był/jest bezproblemowy także w
    domu, na zewnątrz szybciej łapał fixa itd.

    Nie znam się za bardzo na tych fachowych terminach, ale w którymś tam
    GPSTeście jest opcja włączenia komercyjnego GPS. Tylko nie wiadomo czy
    to się w ogóle opłaca.

> [...]
    > do 3 -- naśladując pozostałe systemy... Chińczycy zamierzali
    > rozstawić swe satelity na 3 wysokościach, wliczając w to
    > geostacjonarną -- nie wiem, jak jest... Informacje są wg
    > mnie zbyt niejasne i nieco sprzeczne a ja niezbyt mocno
    > tym interesuję się...
    >
    > Była premier GB szokowała chęcią budowy brytyjskiego GNSS
    > z geostacjonarnymi satelitami... Taki GPS, ale całkowicie
    > samowystarczalny... Bez cudzych stacji referencyjnych itd...
    >
    > [tak to bywa, gdy ,,budują'' politycy...]
    >
    > Uruchomienie Galileo to chyba zasługa Putina -- zajmującego Krym... ;)

    Odbierającego Krym, chciałeś chyba powiedzieć.  Niestety z wyżej
    opisanego tematu cienki jestem jak bolek. Nigdy się tym nie
    interesowałem od strony technicznej tak wiec nie pogadam z Tobą.

    > -=--=-
    >
    > "trybun" rpqlsa$bm5$...@g...aioe.org

    > Produ_centom -- mają z tego sporo centów, żeby
    > nie napisać, że aż (?dziesiątki?) dolarów i euro...

    Podobno niedawno Chińczycy uruchomili 6G. Kiedy się skończy to gonienie
    własnego ogona? Kilka dni temu widziałem w Media Expert idiotę który
    zrezygnował z zakupu telewizora bo ten nie obsługiwał UHD...

  • 12. Data: 2020-11-28 12:48:40
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > "trybun" rpqlr8$bm5$...@g...aioe.org

    > Tu:
    > https://www.urania.edu.pl/wiadomosci/kamien-wegielny
    -nowej-generacji-satelitow-egnos-umieszczony-na-orbi
    cie
    >    http://www.asgeupos.pl/index.php?wpg_type=tech_gnss
    > piszą (na me oko) sensownie -- możesz zapoznać się...

    Dzięki za link.

  • 13. Data: 2020-11-28 12:49:13
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 28.11.2020 o 10:26, Eneuel pisze:
    > Teraz jest Oppo 8/128 plus slot na SD; AMOLED; Gorilla Glass 5...
    > Ale 12 nanometrów i 4 amperogodziny... Wbrew pozorom ekran wcale
    > nie jest bardzo jasny...
    >
    > Niezły wysyp...

    Żaby jeszcze tak ceny chciały spaść. Ta plastikowa tandeta powinna
    kosztować do 100zł, a nie pełen zasiłek dla bezrobotnych.

  • 14. Data: 2020-11-28 21:30:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "trybun" rptdds$9u7$...@g...aioe.org

    > Pojemniejsza bateria to rzecz oczywista że dłuższe
    > działanie, ale po co reklama tego odświeżania?

    By zachęcić do kupna.

> [...]
    > że do auta potrzebuję nawigacji i pozycjonera w teren, a pozostałe te smartfonowe
    bajery typu gry, programy biurowe itditp są dla

    Można mieć i zwykły telefon, i smartfon.

> [...]
    jeszcze nie przeszła tak podatnych na zarysowania
    > prób. Faktem jest tylko to że noszę ją w kieszeni, a etui w które jest telefon

    Widocznie nie traktujesz jej piaskiem.

> [...]
    ekranów odpornych na takie ciosy - są tylko
    > nietrafione.. Nie wierzę że jesat jakiś telefon z ekranem który wytrzyma upadek z

    Też.

    > Wystarczy wyjść z domu. Ale i wtedy wykazuje cechy słabego sygnału, np fix pokazuje
    się dopiero jakiś czas po GPS czy Glonass.

    Wiesz, co to SNR? (signal-to-noise ratio)

> [...]

    > Nie znam się za bardzo na tych fachowych terminach, ale w którymś tam GPSTeście
    jest opcja włączenia komercyjnego GPS. Tylko nie

    Komercyjnego Galileo -- OK, ale GPS to chyba
    wojskowy, i raczej ot tak sobie go nie włączysz. ;)
    [może to ja ,,mijam się z prawdą''?]

    Chyba geosynchroniczne (nie wiem, jaką pełnią funkcję) są na tej
    samej wysokości co ,,normalne'', ale pamiętam wyraźne rysunki
    sprzed lat ukazujące 3 różne wysokości.

    Aż tak ciekawski nie jestem, by sięgnąć do źródeł -- dokumentacja
    zapewne jest częściowo jawna...

    > Odbierającego Krym, chciałeś chyba powiedzieć. Niestety z wyżej opisanego tematu
    cienki jestem jak bolek. Nigdy się tym nie
    > interesowałem od strony technicznej tak wiec nie pogadam z Tobą.

    Technicznie miał na Krymie swoje wojsko (zgodnie z umowami)
    i zdecydowaną większość Rosyjską, w tym parlament krymski. ;)

    e-9-pro-5g-oficjalnie/

    Na Allegro ma być jutro Redmi Note 9 Pro 6/128 za 899.
    To już porównywalna cena z tym, który kupiłem w X-Kom.
    Może nawet niższa.

    > Podobno niedawno Chińczycy uruchomili 6G. Kiedy się skończy to gonienie własnego
    ogona? Kilka dni temu widziałem w Media Expert
    > idiotę który zrezygnował z zakupu telewizora bo ten nie obsługiwał UHD...

    5G przyda się autonomicznym samochodom?... I nie tylko?...

    -=-

    Więc jak? -- masz DF GNSS w swej Motce?
    Jaką masz niedokładność?...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 15. Data: 2020-11-28 22:46:28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5fc2b37d$0$525$6...@n...neostrada.pl

    > Chyba geosynchroniczne (nie wiem, jaką pełnią funkcję) są na tej
    > samej wysokości co ,,normalne'', ale pamiętam wyraźne rysunki
    > sprzed lat ukazujące 3 różne wysokości.

    Po chwili zastanowienia jednak twierdzę, że te ,,normalne'' nie
    mogą pokrywać się z geosynchronicznymi, bo geostacjonarna jest
    szczególną geosynchroniczną, więc wszystkie ;) by były na tej
    samej wysokości, i raczej -- trochę daleko... ;)

    Ale ogólnie ;) to chyba jestem trochę niewyspany, więc raczej
    warto rzucić okiem do lepszych źródeł, niż ja...

    > Więc jak? -- masz DF GNSS w swej Motce?
    > Jaką masz niedokładność?...

    Masz L1 i L5 dla GPS oraz E1 i E5 dla Galileo?...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 16. Data: 2020-11-29 15:38:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "trybun" rptdeo$9u7$...@g...aioe.org

    > Dzięki za link.

    Więc? -- masz DF czy nie masz?
    U mnie wszystkie znaki na niebie ;) i ziemi wskazują na:
    - telefon nie korzysta z DF
    - procesor (SoC SnapDragon 720G) obsługuje DF

    Przy:
    - 9 Beidou, z czego SNR 7 sięga niemal 40
    - 9 Glonass, z czego SNR 6 przekracza 30
    - 11 GPS, z czego SNR 5 przekracza 30 a 2 sięga niemal 50
    mam dokładność 3 metrów...

    Może postawię snapy.

    -=-

    Dziś Redmi Note 9 Pro 6/128 na Allegro kosztuje 899 pln.

    -=-

    Ciekawi mnie dokładność Poco X3.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``. Felix Lee

  • 17. Data: 2020-11-30 12:55:27
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > "trybun" rptdds$9u7$...@g...aioe.org

    > By zachęcić do kupna.

    Ale mnie takim bełkotem tylko zniechjęcają bo pokazuja że tak naprawdę
    nie ma się czymś istotnym dla klienta pochwalić.

    > Można mieć i zwykły telefon, i smartfon.

    To już fanaberia..

    > Widocznie nie traktujesz jej piaskiem.

    To na pewno, nie mam w zwyczaju nosić w kieszeni piasku.?

    droid.gpstest

    > Też.

    > Wiesz, co to SNR? (signal-to-noise ratio)

    Mniej więcej. Ale co to ma do rzeczy? Są przecie programy do obsługi GPS.

    > Komercyjnego Galileo -- OK, ale GPS to chyba
    > wojskowy, i raczej ot tak sobie go nie włączysz. ;)
    > [może to ja ,,mijam się z prawdą''?]

    Opcję włączenia płatnej wersji GPS w programie GPStest widziałem jeszcze
    w czasach gdy Galileo był w fazie projektu.

> [...]
    > sprzed lat ukazujące 3 różne wysokości.
    >
    > Aż tak ciekawski nie jestem, by sięgnąć do źródeł -- dokumentacja

    No jasne,.

    > Technicznie miał na Krymie swoje wojsko (zgodnie z umowami)
    > i zdecydowaną większość Rosyjską, w tym parlament krymski. ;)

    Któryś z kacyków ZSRR podarował USRR rosyjski Krym, a nie wrogiej
    obecnej Rosji Ukrainie. Poza tym w odróżnieniu od np aneksji NRD przez
    RFN powrót Krymu odbył się poprzez referendum.

    > Na Allegro ma być jutro Redmi Note 9 Pro 6/128 za 899.
    > To już porównywalna cena z tym, który kupiłem w X-Kom.
    > Może nawet niższa.

    Nie cierpię kupować na Allegro, zawsze wynikają jakieś problemy z tego.
    A to po zawarciu umowy okazuje się że obowiązuje zasada przedpłaty, a to
    jakaś inna duperela która wymaga dogadywania się na nowo z sprzedającym.
    Jednym słowem - taki telefon można kupić w lekko licząc 100 sklepach i
    nie czuć żadnego dyskomfortu jak w tym serwisie. Raz nawet przesyłkę
    dostałem z bardzo długim opóźnieniem, a sprzedająca menda to mi
    przyznała negatywną opinię.

    > 5G przyda się autonomicznym samochodom?... I nie tylko?...

    Tak samo UHD jak temu kmiotowi który ma do dyspozycji tylko naziemny
    przekaz TV.

    Jednym słowem - gdy po ulicach będą jeździć autonomiczne pojazdy to w
    modzie będzie juz jakieś 105 a nie 5G.

    > -=-
    >
    > Więc jak? -- masz DF GNSS w swej Motce?
    > Jaką masz niedokładność?...

    Nie mam pojęcia,. Gdzie to mogę zobaczyć?

  • 18. Data: 2020-11-30 12:59:30
    Od: trybun <M...@j...cb>

> [...]
    > warto rzucić okiem do lepszych źródeł, niż ja...

    > Masz L1 i L5 dla GPS oraz E1 i E5 dla Galileo?...

    CF GNSS. Dla GPS i Glonass L1, dla Galileo E1, jest jeszcze jakiś
    japoński satelita - także L1.

  • 19. Data: 2020-11-30 13:05:44
    Od: trybun <M...@j...cb>

> [...]
    >
    > Może postawię snapy.
    >
    > -=-
    >
    > Dziś Redmi Note 9 Pro 6/128 na Allegro kosztuje 899 pln.

    Chyba nie, w GPSTest są  tylko parametry "CF",. "DF" nigdzie nie widzę

    Oryginalna nazwa - "poco"?

  • 20. Data: 2020-12-02 13:07:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "trybun" rq2mr2$1rv$...@g...aioe.org

    > CF GNSS.

    CF?

    > Dla GPS i Glonass L1, dla Galileo E1,

    Nie masz L5 i E5?

    > jest jeszcze jakiś japoński satelita - także L1.

    Jaki?

    --