  • 21. Data: 2020-12-02 13:24:46
    Temat: Re: 9hpln
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "trybun" rq2n6n$7m9$...@g...aioe.org

    > Chyba nie, w GPSTest są tylko parametry
    > "CF",. "DF" nigdzie nie widzę

    Co to 'CF'?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``. Felix Lee
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.'
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl
    ;\|/...__...,...__...,....__...,..

  • 22. Data: 2020-12-02 13:25:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "trybun" rq2mjf$1tkg$...@g...aioe.org

    > Ale mnie takim bełkotem tylko zniechjęcają
    > bo pokazuja że tak naprawdę nie ma się
    > czymś istotnym dla klienta pochwalić.

    Płynniejsze gry i przewijanie tektsu...

    > Mniej więcej. Ale co to ma do rzeczy?

    Możesz napisać, jakie masz SNR?

    > Opcję włączenia płatnej wersji GPS w programie
    > GPStest widziałem jeszcze w czasach gdy Galileo
    > był w fazie projektu.

    Możesz napisać coś jeszcze na ten temat?
    Przykładowo -- 'DDK'?
    https://www.ddkpositioning.com/

    > Któryś z kacyków ZSRR podarował USRR rosyjski Krym,

    Chruszczow -- był Ukraińcem, podobnie jak Breżniew.

    > Nie cierpię kupować na Allegro, zawsze
    > wynikają jakieś problemy z tego.

    Nie narzekam.

    > Jednym słowem - gdy po ulicach będą jeździć autonomiczne
    > pojazdy to w modzie będzie juz jakieś 105 a nie 5G.

    105?

    > Nie mam pojęcia,. Gdzie to mogę zobaczyć?

    - możesz podać raportowaną (teoretycznę, wyliczoną,
    nie rzeczywistą) dokładność wskazań wraz z SNR
    - możesz sprawdzić, czy widzisz L5 i E5
    (rozumiem, że nie widzisz L5 i E5)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``. Felix Lee

  • 23. Data: 2020-12-02 13:36:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5fb2f2ee$0$6348$6...@n...neostrada.pl

    wysoki...

    Już jest SD888
    https://www.komputerswiat.pl/aktualnosci/sprzet/snap
    dragon-888-oficjalnie-ten-procesor-trafi-w-2021-roku
    -do-flagowcow/1n23deh

    Ciekawe, jak premier Morawiecki nazwie polskie SoCe... ;)
    Czyż nadal mamy kupować w Chinach? -- gdzie państwowa policja
    nie szanuje nie tylko zwykłych ludzi, ale nawet polityków? ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``. Felix Lee

  • 24. Data: 2020-12-03 14:43:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5fc787c1$1$518$6...@n...neostrada.pl

    > "trybun" rq2n6n$7m9$...@g...aioe.org

    > Co to 'CF'?

    L1 i L5 to częstotliwości cywilne... Mogą być dwie naraz, może być
    jedna L1... Jedna nie powie Ci, jaki jest wpływ atmosfery/jonosfery/itd...
    Niby jest poprawka Egnos, ale dwie częstotliwości dają lepszą dokładność
    niż jedna mimo poprawek stacji referencyjnych, które zazwyczaj są daleko...

    Niby GPS oparty o jedną L1 dać może 5mm, ale nie w galopującym smartfonie...

    Obok L1 i L5 są też inne cywilne...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``. Felix Lee

  • 25. Data: 2020-12-05 09:53:47
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > "trybun" rq2mr2$1rv$...@g...aioe.org

    > CF?

    Tak, ale nie pytaj co to jest - to tylko parametr który pokazuje program
    GpsTest.

    > Nie masz L5 i E5?

    Nie. No, przynajmniej w GPSTest nie pokazuje tego. Gdybyś tak zdradził
    czym Ty to sprawdzasz to sytuacja byłaby jasna.

    > Jaki?

    QZSS.

  • 26. Data: 2020-12-05 09:54:31
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > "trybun" rq2mjf$1tkg$...@g...aioe.org

    > Płynniejsze gry i przewijanie tektsu...

    Czyli poza poprawą samopoczucia figę z makiem ma użytkownik.

    > Możesz napisać, jakie masz SNR?

    Ok, tylko daj namiary jak (czym) to sprawdzić.

    > Możesz napisać coś jeszcze na ten temat?
    > Przykładowo -- 'DDK'?
    >    https://www.ddkpositioning.com/

    Nie, teraz używam innego programu typu GPSTest, a w nim nie ma opcji
    włączania komercji.

    > Chruszczow -- był Ukraińcem, podobnie jak Breżniew.

    To (narodowość darczyńcy) akurat jest najmniej ważne dla tej sprawy.

    > Nie narzekam.

    > 105?

    No dobra - 125G.

    > - możesz podać raportowaną (teoretycznę, wyliczoną,
    >   nie rzeczywistą) dokładność wskazań wraz z SNR
    > - możesz sprawdzić, czy widzisz L5 i E5
    >   (rozumiem, że nie widzisz L5 i E5)

    Gdzie mam szukać tego raportu i sprawdzać pozostałe wymienione parametry?

  • 27. Data: 2020-12-05 09:54:58
    Od: trybun <M...@j...cb>

    > "trybun" rq2n6n$7m9$...@g...aioe.org

    > Co to 'CF'?

    To ja się Ciebie powinienem zapytać.. Jest to _coś_ związane z "L1" i "E1".

  • 28. Data: 2020-12-05 09:55:32
    Od: trybun <M...@j...cb>

> [...]
    > daleko...
    >
    > Niby GPS oparty o jedną L1 dać może 5mm, ale nie w galopującym

    Wręcz przeciwnie - nie sposób zauważyć że w ruchu te wszystkie GPSy
    pokazują pozycję dokładniej niż gdy się stoi w jednym miejscu.

  • 29. Data: 2020-12-05 14:04:57
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    trybun <M...@j...cb> writes:

    > Wręcz przeciwnie - nie sposób zauważyć że w ruchu te wszystkie GPSy
    > pokazują pozycję dokładniej niż gdy się stoi w jednym miejscu.

    Jakieś wadliwe, normalnie tak się nie dzieje. Dodatkowo, jeśli _wiemy_,
    że pozycja jest stała, można o tym powiedzieć niektórym odbiornikom
    (albo użyć tej informacji później), i dokładność dodatkowo wzrośnie.
    Podobnie można zrobić, jeśli wiemy, że tylko wysokość jest stała.

    Natomiast żadnego komercyjnego GPSa nie ma, podejrzewam że chodzi
    o komercyjną wersję programu w telefonie czy o coś podobnego.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 30. Data: 2020-12-05 18:05:51
    Od: ydziO <ydzio(a)hot.com>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:
    > trybun <M...@j...cb> writes:

    [...]

    > Natomiast żadnego komercyjnego GPSa nie ma,

    Jest.
    I działa na innej zasadzie niż ten niekomercyjny.