    Subject: Re: A gdyby tak laser wystrugać
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: ks <b...@b...pl>
    Date: Sun, 8 Nov 2020 11:27:07 +0100

    W dniu 2020-11-07 o 23:36, WM pisze:

    > Jest jakaś optymalna mieszanka gazów
    > http://ciecielaser.pl/laser-co2-zasada-dzialania/

    Co2 może być wzbudzany wysokim napięciem lub wysoką częstotliwością.
    Te większej mocy to raczej mają wzbudzenie RF.

    Decyduje, miedzy innymi objetość w której wzbudzisz gaz, przy duzej
    objętości będzie duza optyka.
    Jak optyka duża i dokładna to droga.
    Jak nie bedzie dokładna to albo sie nie wzbudzi albo sprawność dużo
    mniejsza.
    Do tego w dobrym co2 sprawność raczej nie przekroczy 10%, czyli żeby
    uzyskać 100W to zasilanie musi być już na 1kW.

    Półprzewodnikowe to raczej nie co2.

    > To po co mieszają CO2 z azotem (N2), wodorem (H2), helem (He)?

    Kazdy składnik ma swoją funkcję, z tego co pamiętam to wzbudzany jest
    inny składnik niż Co2, dopiero ten składnik przy powrocie do stanu
    podstawowego emituje fotony które wzbudzają cząsteczki Co2.
    Któryś ze składników np poprawia odprowadzenie ciepła z mieszanki.
    Nie ma jednego składu mieszanki. Producenci mają różne składy.
    Ci którzy robią lasery w których gazu sie nie wymienia składu nie ujawniają.
    Są lasery które na jednym napełnieniu działają kilkanascie lat tzw.
    "sealed",są takie co wymieniają gaz co kilkanascie godzin a są takie co
    potrzebuja byc zasilane non stop nowym gazem.

    KS

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com