  • Data: 2020-11-11 13:50:16
    Temat: Re: A gdyby tak laser wystrugać
    Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    użytkownik Pawel "O'Pajak" napisał:
    > Powitanko,
    > Myślę oczywiście o CO2
    > Najtrudnbiejsza optyka

    Dwa lustra w tym jedno półprzepuszczalne.
    Do tego śrubki regulacyjne.

    Kupa roboty.

    > Cel edukacyjny oczywiście. Mało jest informacji - szczegółów
    > technicznych, ale da się wyGooglać nawet projekt gościa, który coś
    > takiego wystrgał w domu.

    Sprawność 1% ?

    > Ale nie wiem w dalszym ciągu, co właściwie ogranicza/decyduje o mocy
    > takiego lasera.

    Pewnie objętość rury, ciśnienie, odprowadzanie ciepła.
    W laserach dużej mocy prawdopodobnie jest połączenie
    z butlą kilku litrową i nawet butlę można wymienić.
    Nu a w tych małych tubach masz kilkadziesiąt mililitrów mieszanki.
    CO2 wieczny nie jest, UV + plazma + CO2 = CO+O

    > Tak, wiem, można kupić i samą rurę, i wszystko złożone, półprzewodnikowe
    > maja większą sprawność itd., ale jak bym chciał gotowe, to bym Wam d'
    > nie zawracał.

    Najdroższe są ogórki z własnego ogródka.