  • Data: 2020-11-08 16:29:09
    Temat: Re: A gdyby tak laser wystrugać
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-11-08 o 11:27, ks pisze:
    > Decyduje, miedzy innymi objetość w której wzbudzisz gaz, przy duzej
    > objętości będzie duza optyka.

    No dobra, ale przecież może być dłuuuga rura.

    > Do tego w dobrym co2 sprawność raczej nie przekroczy 10%, czyli żeby
    > uzyskać 100W to zasilanie musi być już na 1kW.

    Czytałem, że nawet 20% osiąga, ale to i tak trzeba mieć własną
    elektrownię, żeby np. zasilać laser do krojenia stali grubości paru cm.

    > Kazdy składnik ma swoją funkcję, z tego co pamiętam to wzbudzany jest
    > inny składnik niż Co2, dopiero ten składnik przy powrocie do stanu
    > podstawowego emituje fotony które wzbudzają cząsteczki Co2.
    > Któryś ze składników np poprawia odprowadzenie ciepła z mieszanki.

    Azot jest najpierw wzbudzany.Ale rola pozostałych gazów (głównie
    chlorowców) to już tajemnica firmy.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa